Framtidsutsikter 2019 och framåt! (VIKTIGT)

Framtida närvaro för regelbundna events hösten 2019 (och ev. därefter)?

• JA; jag har intresse av fasta tider och kan sannolikt närvara regelbundet.

Votes: 5 41,7%
  • KANSKE; finns viss chans att kunna närvara, åtminstone då och då.

Votes: 4 33,3%
  • NEJ; lär tyvärr sakna möjligheter till att sannolikt närvara vid fasta tider.

Votes: 3 25,0%

• Total voters
    12
9 maj 2016
294
143
108
Till nya och gamla medlemmar,

Sommaruppehållet 2019 är nu gällande. Sedan Snossi och jag delegerades ansvar för regelbundna events av den förra ledningen (klicka här för historik och bakgrund) så har vi nu kort utvärderat arbetet, och ställt oss frågande inför gillets framtid.

Resterande månader av 2018 såg fortsatt aktivt deltagande, medan vi experimenterade med olika fasta veckotider och innehåll (inklusive två lyckade raid-träningar, samt att guildhallens PvP-arena fick se en hel del användning). Ett flertal nya eller återkommande medlemmar höll stadigt sällskap med ett antal gamla rävar. Det var väldigt kul och lärorikt!

Sedan årsskiftet sjönk dock närvaron drastiskt (både i fråga om events och antalet medlemmar online överhuvudtaget). Vinteruppehållet kan sägas ha hållit kvar sitt grepp om vårterminen närmast rakt igenom. En fast tid har likväl erbjudits varje vecka, fram tills att det var dags för det sedvanliga sommaruppehållet. Frågan vi nu ställde oss: hur skall vi fortsätta till hösten, om trenden förblir året ut? Hur mycket engagemang från officerarna vill ni fortsätta förvänta er?

Besvara väldigt gärna i omröstningen ovan (eller i tråden nedan) hur Du ställer dig till fortsatt regelbundna events, oavsett hur du känner för spelet i allmänhet eller gillet i synnerhet.

Tills dess så har alla medlemmar fått nya rättigheter, med tillgång till följande:
  • Kan själva starta Guild Missions
  • Kan använda Assembly Device
  • Kan ändra Guild Anthem och Guild Hall Music
Såsom tidigare, kom ihåg att ni även har tillgång till en fullt uppgraderad guildhall, med alla dess tjänster (boosts/vendors/nodes), samt fullständiga dekorationsrättigheter (inkl. PvP-arenan).

Oavsett hur framtiden ser ut, så kommer vi att fortsätta med vara verksamma i spelet och finnas till hands vid behov ett bra tag till. Om ni har idéer/förslag/kritik, kontakta oss gärna eller skriv här nedan!

Mvh,

Snossi (dan S.7928)
SoakedTeaLeaf (TofuTactics.7952)
Cmyk (MrC.2918)

Bild för förstasidan
1053

Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Draxx and Robban.93
10 oktober 2018
3
3
23
Jag är intresserad, men är de närmaste 4 månaderna på mitt sena arbetspass då jag slutar kl 20:00 svensk tid Måndag till Fredag.
Om något läggs på helgen har jag möhjlighet att delta.

Ett förslag vore att kanske förklara för medlemmar som är nya (som mig) exakt vad Guild Hall erbjuder förutom guild bank och daily foraging/mining/material insamling.

Till exempel vad är https://wiki.guildwars2.com/wiki/Assembly_Device och varför är den bra`?
Kanske göra en "Guide till Gilleshallen" event eller forumpost?

Då kanske fler vågar utnyttja privilegiet bättre?

• Like
Reactions: Robban.93 and Draxx
7 januari 2013
211
3
43
Nu när jag är tillbaka igen så ser jag gärna att vi ger oss på fler försök med training raids, personligen är jag bara intresserad av att låsa upp mastery point tracken men andra kanske vill lära sig raida.

I övrigt är jag gärna på WvW-event, kan säkert hoppa in och leda några med om det finns behov för fler commanders. Beroende på hur mycket tid jag har såklart :)

3 mars 2013
48
19
48
Då jag fortfarande är aktiv i spelet men kanske inte lika mycket med RL så har jag ett förslag som fler och fler guilds använder sig av.
RL har en men väldigt oanvänd Discord. Om man ser över denna lite så skulle det lätt gå att sätta upp lättare chatter som gör att man inte behöver ses ingame för att få info. Man kan lätt slänga iväg en förfrågan i chatten och det är lätt att se utan att behöva logga in. Vet många guilds som använder det för att hålla gemenskapen.

• Like
Reactions: Molin

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.873
Medlemmar
8.401
Senaste medlem
DennisSeava

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
22