Stäng notis

Varmt välkommen till Ruthless, vi är glada att du har hittat oss!

Du kan läsa mer om oss under Ruthless och du kan hitta mer info om våra spelsektioner under Våra spel.

Så vad väntar du på? Gå med i Sveriges trevligaste spelgemenskap!

Frågor kring milsim

Diskussion i 'Ruthless Arma Milsim' startad av Lerb, 13 maj 2018.

1. Lerb

Medlem Medlem Minecraft Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    63
    Hej!

Jag tycker det verkar väldigt lockande med milsim i arma, men har trots några hundra timmar i spelet aldrig hittat någon grupp att spela med. Tycker därför det är kul att Ruthless fått sin egen milsim-sektion.

Några snabba frågor:

Finns det någon information framme om när ni kör?

Behöver man ha någon grundläggande kunskap för att köra milsim med er? Det är ju ändå ett speciellt spelsätt som de flesta kanske inte har erfarenhet av (inklusive mig själv).

Har ni en lista med mods som krävs för att spela med er?

Heinz, Makimera och Verinus gillar detta.
  2. Verinus

Verinus Administrator
    Ledning Medlem Ruthless Arma Milsim Medlem AoC Donator Officer AoC RuthSub

Mottagna gillanden:
    72
    Trofépoäng:
    128
    Vi kör på onsdagar 19:00-21:00 och söndagar 18:00-21:00. Vi har ett närvaro krav på 50% i månaden.

Man behöver inte ha en grundläggande kunskap sedan innan, vi ger er en grundläggande kunskap i form av GSU (Grundläggande Soldat Utbildning) och vanliga träningar på onsdagar. Vi tycker det bara är roligt att helt gröna kommer och vill vara med, då ser man tydligt deras utvecklingskurva.

Just nu har vi ingen lista på mods som vi använder. Dock dem större mods packsen som vi använder är RHS, SFP, CUP, CBA m.m. Och så använder vi en mod som heter ACRE2 som ger oss radio möjligheter på TS och så köra vi PTT under spel.

Har du mer frågor så är det bara att fråga på :D

3. Skepparn

Medlem Ruthless Arma Milsim Arma: Personal Arma: GrpC

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    28
    Kan komplettera / rätta lite, :)

Utbildningsdag: Onsdagar kl 1900-2100 (exkl debrief)
    Uppdrag/Insatsdag: Söndagar kl 1800-2130

Man bör vara inne på serven ca 15 min innan vi kör.
    Vi använder oss av ArmA Sync vilket gör att vi alltid har 1:1 förhållande mellan server & klient.

Om du är sugen, så är det bara att skriva en tid som passar dig så kan vi snacka lite. :)

4. Lerb

Medlem Medlem Minecraft Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    63
    Hej igen och tack för bra svar!

Då förstår jag :) Är det ett stenhårt krav att delta på 50% av alla evenemang? Sambo och barn kombinerat med eget företagande sätter ibland käppar i hjulen för fritiden men det hade varit kul att vara med på så många onsdagar som möjligt, och när tid ges (samt när man är lite inkörd milsim) även söndagar.

Har full förståelse att man behöver ha koll på ungefär hur många som dyker upp för att kunna planera etc, bara undrar.

Det hade varit bra med en sticky tråd här på forumdelen med lite info om det jag frågat tror jag, bara en tanke :)

Britney gillar detta.
  5. Skepparn

Medlem Ruthless Arma Milsim Arma: Personal Arma: GrpC

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    28

Dela sidan

1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis