Far Cry 5

Diskussion i 'Andra Spel' startad av Molin, 26 mars 2018.

1. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Imorgon släpps Far Cry 5, denna gång tar dom oss till USA för att slakta fanatisk sekt. Vad kan blir bättre ;)?
    Tänkte helt enkelt kolla om det är några andra som kommer att köpa spelet? Kanske lira lite coop :)

2. Verinus

Verinus Administrator
    Ledning Medlem Ruthless Arma Milsim Medlem AoC Officer AoC

Mottagna gillanden:
    95
    Trofépoäng:
    128
    Jag kommer lira det, ska vi testa coop Britney??

Molin gillar detta.
  3. Ozen

Medlem Medlem WoW Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    53
    Jag kommer Också köpa det :D eller rättare har redan köpt det :p

4. Draxx

Draxx Administrator
    Ledning Medlem Medlem GW2 Officer GW2 Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    268
    Trofépoäng:
    183
    Japp, skall helt klart spela!

5. JcA

JcA
    Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    33
    Samma här! PC-versionen givetvis!

6. stubbkrossen

Mottagna gillanden:
    72
    Trofépoäng:
    53
    slakta sekt låter förvisso intressant, men om de blir ett direkt köp återstår att se.

Molin gillar detta.
  7. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    Okej, ni som spelat, är Far Cry 5 Bra eller anus?
    Värt ett köp, vad tycker ni?
    Jag gillade Ghost Recon Wild Lands förövrigt.

Co op två eller flera spelare?

8. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Släpptes idag, så vet inte om så många hunnit lira :p
    Jag ska köpa via Steam och testa innan jag bestämmer mig.

9. Kealsad

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    26
    Vill någon köra co op bara säg till detta spelet är dö roligt när man bara springer runt o har roligt :D

10. Draxx

Draxx Administrator

Mottagna gillanden:
    268
    Trofépoäng:
    183
    Haha vilket spel, det går bokstavligen inte att gå 5 meter utan att något skit händer :D :D :D

11. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Verkligen fastnat för detta. Älskar också Coop, vilket jävla kaos det blir alltså...
    Jag som älskar spelmusik tycker ju även det är sjukt trevlig spelmusik (som dessutom finns på Spotify redan :D)

12. Ozen

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    53
    Vet vad du menar :p Lackade som fan här om dagen :p Kämpade med att fiska en stor Sak... Exakt när man typ ska få den så spawnar en Björn ^^

Draxx gillar detta.
  13. Draxx

Draxx Administrator

Mottagna gillanden:
    268
    Trofépoäng:
    183
    Ja haha :D "Fuck you and your dreams!" typ :D :D :D

När man clearat zonen blir det lite lugnare, men bara lite :D Är klar med första zonen och älskar spelet. Spelet känns väldigt lyxigt, allt är skitsnyggt och combat är alltid rolig. Det finns två negativa punkter för mig än så länge, dels känns multiplayer lite otillräckligt på något sätt. Känns surt att bara en spelare får progress i co-op, dels är AI:n på NPCs horribel ibland, vilket kan bli otroligt irriterande när man måste eskortera någon stendum npc etc. Körde ett quest där man skulle hjälpa en redneck hämta tillbaka sin fars stulna bil. När vi kommer tillbaka med bilen så tycker rednecken att det är en jättebra idé att köra iväg med bilen utför ett stup..... MEDAN jag står där och blir tackad av hans farsa och är typ 2 sekunder från att få questreward. Bara att göra om aaaaallt. Thats great man whopdedoo....

14. Ozen

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    53

Ej testat Co-op mest för just den anledningen att bara en får progress...Kännes som man är 2 polare för båda ska Klara spelet måste man klara spelet 2 gånger vilket är lite drygt..

Har inte varit med om något sådant ännu har varit med om 2 Ai Mobs fastnat på viden där man ej kan komma in på en byggnad... Ända sättet att döda de va skjuta deras händer vilket vart drygt med tanke på de kunde skjuta mig genom väggen hehe

Men gillar spelet skarpt :p springer genom skogarna hela tiden för att döda djur på vägen tar längre tid men "lite" lugnare eftersom man får pause av krig :p

15. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Älskar spelet!!
    Har inte haft några problem med att göra samma sak flera gånger, i och med att man får iaf spara på pengar osv.
    Dessutom händer fan crazy shit hela tiden... jag och @iShot hittade någon jäkligt konstig bugg igår där man fastnade i luften efter man hoppat med fallskärm, så helt sjukt ut.
    Ska nog posta någon video (dock är ljudet fucked så ni får stå ut med någon musik istället :p).

Jag tror inte riktigt det är något jag kan klaga på, stött på någon bugg så men det har nästan bara blivit roligt snarare än störigt.
    Storyn är so far riktigt bra och rolig, tycker nog inte att den avbryter så mycket jag har upplevt att man hinnner göra klart sin skit innan man blir indragen. Men det är ju lite som tidigare Far Cry spel.
    Rolig referens i början är ju radio-tornet du ska låsa upp :p
    Musiken är helt sjukt bra...hands down en utav dom bästa spel-soundtracken där ute.

Så kortfattat, ni som inte köpt redan... KÖP det är många timmars roligt lir. Jag är inne på 40 timmar och är inte klar med huvudstoryn men tycker fortfarande det är roligt :D
    Jag och iShot tänkte lira igen på hard och bara köra pilbåge eller liknande...blir nog kul :p

Edit:
    Detta förklarar spelet ganska bra:

#15 Molin, 8 april 2018
    Last edited: 8 april 2018
  16. Shoan

Medlem Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    58
    Trofépoäng:
    73
    Hahahahah videoklippet <33

17. Ozen

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    53
    hahaha NINJA KILL!!! :p

18. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Nytt Far Cry på G!! Verkar spinna vidare på slutet av Far Cry 5, så vill inte inte ha spoilers...öppna inte spoilers-fliken :D
    På Game awards kommer något nytt från Ubisoft att visas, närmare bestämt Far Cry nytt. Utifrån det man kan se på trailern så verkar det ha något att göra med slutet i Far Cry 5.... Ser nästan ut som postapokalyps-genre? Jag är helt klart taggad...älskar Far Cry-spelen!

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis