Fallout 76

1 december 2011
1.296
76
113
Ja det jag skrev var under betan och jag står för det jag skrev då det inte rörde speciellt mycket buggarna i spelet. Dock nu när jag testat mer av spelet så tycker jag att spelet har mycket buggar...för mycket buggar för att lanseras. Konceptet är bra och story tellingen som är i spelet håller. Core mechanics så som gunplay är precis som det var i Fallout 4 vilket är helt ok imo. Dock som sagt, ju mer man spelar spelet desto mer felaktigheter ser man i skicket av spelet. Kommer ta en paus från det och se hur det ser ut efter årsskiftet. Bethesda borde ha fixat en del tills dess.

28 september 2012
1.097
149
128
Well, jag har spelat FO76 nonstop i ca 1½ vecka nu. Jag har onekligen haft väldigt roligt, trots att det har varit många frustrerande buggar under min speltid. När jag loggade in idag så hade något helt plötsligt hänt som gör spelet totalt ospelbart för mig, och förstår inte riktigt hur det är möjligt..

Kortfattat så har jag en stealth-build, all min armor har någon form av stealth amplifier, level 3 sneak samt Edit: chameleon enchant, inte mutation.
Nu verkar stealth ha gått sönder helt och hållet för mig då jag blir detected och får <Danger> status så fort jag gör minsta lilla nära en fiende (innan idag har jag kunnat gå fram till en fiende och slå 4-5 slag innan jag upptäcktes).
Jag kan inte göra något i spelet längre, jag kan inte köra stealth melee då jag blir upptäckt direkt, jag kan inte ens köra med sniper.
DETTA är en gamebreaker för mig då min karaktär nu är helt oanvändbar.. Någon annan som har råkat ut för något liknande?

Last edited:
1 december 2011
1.296
76
113
Well, jag har spelat FO76 nonstop i ca 1½ vecka nu. Jag har onekligen haft väldigt roligt, trots att det har varit många frustrerande buggar under min speltid. När jag loggade in idag så hade något helt plötsligt hänt som gör spelet totalt ospelbart för mig, och förstår inte riktigt hur det är möjligt..

Kortfattat så har jag en stealth-build, all min armor har någon form av stealth amplifier, level 3 sneak samt Edit: chameleon enchant, inte mutation.
Nu verkar stealth ha gått sönder helt och hållet för mig då jag blir detected och får <Danger> status så fort jag gör minsta lilla nära en fiende (innan idag har jag kunnat gå fram till en fiende och slå 4-5 slag innan jag upptäcktes).
Jag kan inte göra något i spelet längre, jag kan inte köra stealth melee då jag blir upptäckt direkt, jag kan inte ens köra med sniper.
DETTA är en gamebreaker för mig då min karaktär nu är helt oanvändbar.. Någon annan som har råkat ut för något liknande?
Kör en power armor build med Heavy Weapons och explosives och power armor är broken då den buggar ur ungefär varannan gång man startar spelet efter senaste updaten. Väldigt frustrerande. Dock så går den buggen iaf att lösa genom att köra slut på power i armorn, stänga ner spelet och logga in igen utan några cores i inventoryt. Dock är det väldigt tidskrävande då det tar ca 30-45min att tömma ett halvfullt core. Spelet är precis som du säger, väldigt kul, men det är också väldigt buggigt som gör att det blir svårt att njuta av upplevelsen.

14 juni 2013
1.236
336
128
Ja, vi har alla här säkert INTE missat hur sketet spelet var vid launch, och att inget har blivit i princip bättre.
Nej jag äger inte spelet men följer konstant uppdateringar om spelet både på youtube och reddit.
Men detta tar priset.... nu slänger Bethesda in Items i shoppen.... alltså inte bara cosmetics... fy f*n...

Anledningen de gav: Vi beöver pengar för framtida DLCs och säkra framtiden för Fallout 76 som ett aktivt onlinespel..... <---- Äckel...

24 augusti 2011
9.083
988
243
Är det någon som vet hur stor spelarbasen är? Känns som att det dog väldigt fort.

1 september 2014
363
89
53
Ingen aning, köpte det billigt för ett tag sedan. Spelade det lite då.
Har inte haft något sug att installera och spela på ett bra tag, och nu när jag hör om dessa items på shoppen blir jag besviken.
Men inte så man låter humöret sjunka ned!

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.957
Medlemmar
8.477
Senaste medlem
Deggan223

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
39