Fallout 76

Diskussion i 'Andra Spel' startad av Molin, 30 maj 2018.

1. Holyelmo

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    28
    Har klämt in c:a 10 timmar nu. Kan svara på några av dom påståenden som du skriver. Gällande lore, finns hur mycket som helst. Har slutat lyssna på allt. Du hittar holos precis överallt, men du behöver också sätta på dom manuellt. NPC:er, nej, det finns inga. Och det är precis som Bethesda sagt hela tiden. Det varken finns eller kommer finnas mänskliga npc:er. Däremot finns det vänliga robotar lite här och där.

Jag har ännu inte hittat en enda gamebreaking bugg. Lite grafiska fel här och där. Väntat dock. Kör med en gammal sliten dator på medium och med ett gtx 970 kort. Fungerar strålande. Jag hade dock enorma problem i början då spelet per automatik ställt in det grafiska på ULTRA, men när jag väl klurat ut det så fungerar det mycket bra.

Jag är en total fallout nörd och blev riktigt irriterad back in the Days när man gick över till att vara ett fps, istället för ett taktiskt turbaserat spel. Jag vande mig så småningom och spelade sk*ten ur fallout 3-4, Las Vegas. Istället började jag drömma om ett Fallout multiplayer spel. Och för mig så det precis vad jag fått. Det känns, det smakar, det ser ut som fallout. Och jag älskar det.

Däremot så tycker jag inte riktigt om hur man bygger sina baser. Man ska kunna bygga nästan överallt ( inte i städer ), men det funkar lite sisådär.

Holyelmo

#41 Holyelmo, 4 november 2018
    Last edited: 4 november 2018
    stubbkrossen och Swindahl gillar detta.
  2. Sabot

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    102
    Trofépoäng:
    103
    Spelet kraschade hårt för mig igår. Kunde varken stänga av det eller prata på TS, och jag var trött som faen så jag gick och la mig ist! Men lär testa lite mer ikväll.

3. Quue

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Officer World of Warcraft

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    113
    Kan svara lite snabbt på det du undrar.

- Är spelet dåligt optimerat?

Nej, för vad spelet är så är det faktiskt helt ok optimerat. De största problemen kommer först när du spelar på ULTRA, som är menat för de absolut största och mest välbekostade datorerna där ute. Spelet är ett open world survival spel med mer effekter än något jag tidigare sett i sin genre. Det som också kan få upplevelsen lite "choppig" är om du har för lång draw distance (såklart), men är man beredd på att man kanske inte kan maxa ut allt så är det en behaglig upplevelse på mellan 60-120fps beroende på din dator.

- Är spelet fullt av buggar?

Ja, det är en BETA vi testat så det är klart att det finns buggar. Man kan inte såga en produkt baserat på sådant om det inte officiellt har släppts för konsumtion till allmänheten än, att göra det är orättvist och oberättigat.

Med det sagt, ja det finns buggar och det kommer med stor sannolikhet att finnas buggar vid launch. Jag har själv inte stött på några game-breaking buggar än men inget spel är perfekt. Något som är värt att tänka på är att det är en titel från Bethesda. Om du tidigare har spelat deras open world spel så vet du på ett ungefär vad du har att förvänta dig i form av buggar. Fallout 76 har liknande buggar som Skyrim, Fallout 3 och 4 hade.

- Har spelet lore?

Ja, och mycket av det. Dock levereras inte loren likadant som i tidigare titlar inom Fallout. All lore du får inom spelet kommer i form av quests, dokument du hittar som du måste läsa samt väldigt många HOLO tapes som du kan lyssna på. Världen i sig levererar mycket lore som valigt i form av den smarta level design som Bethesda är kända för att skapa.

- Finns det NPCs?

Ja, men de är alla robotar och erbjuder inte lika mycket interaktion som tidigare titlar. Det närmsta du kommer tidigare titlar i form av NPCs är traders som gör mer eller mindre exakt samma sak som du kan förvänta dig att de gör.

Slutligen, vad tycker jag om spelet som helhet?

Jag tycker att spelet gör det de ska och vad som lovats till spelarna. Ja det är ett Fallout spel från Bethesda. Nej det är inte ett RPG i samma form som tidigare, det är helt klart mer avskalat i den aspekten iom att världen kanske inte är lika levande som i tidigare titlar.
    Fallout är ett open world survival spel med seamless multiplayer. Inget mer, inget mindre. Man ska nog inte förvänta sig att detta är Fallout 5 för det är det inte.

8/10 från mig. Bäst i sin genre.

stubbkrossen och Swindahl gillar detta.
  4. Gummibrallan

Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    73
    Låter bra. Nej jag lyssnar inte blind på allt jag läser och kollar på Därför jag frågar er "vanliga" spelare hur ni upplever det.
    Är det en mega server, instancierat eller är det typ visst antal på varje?

5. Havoc

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    28
    Trofépoäng:
    73
    Jag var skeptisk när jag hörde att det var ett multi-player Fallout. Like W T F?
    Men efter att jag har fått testa Betan så blev jag glatt överraskad. Det har absolut "the over all" Fallout känslan.
    Hittade en bugg i lördags där jag befann mig i en klassisk fallout bunker och i ett dörrhål kunde jag se hela bunker från "skaparnas vy".
    Tog screenshots etc för att skicka in en bugg report. Dagen efter så gick jag tillbaka och där fanns en låst dörr istället för det jag såg dagen innan. Då hade jag inte skickat en bugg report i huvud taget.

C.A.M.P systemet där man bygger egna byggnader etc påminner om Fallout 4as. Dok han jag inte testa begränsningarna med hur mycket osv. Vilket Fallout 4 hade vilket för mig var en rejäl turn off. Så klart lär det finnas ett tak i hur stort osv du kan bygga men kan man bygga lika mycket som i fallout 4 i 76 så tror jag det funkar grymt. Då Fallout 4 hade alla NPC man ville tillgodose.

Så kommer jag köpa Fallout 76?
    Ja.
    Har köpt spel tidigare där man har hypat och blivit besviken eller rent av "Varför köpte jag detta? Jag är inte ens sugen på såna här spel längre."

Men jag tror att Fallout 76 så länge de är uppmärksamma på eventuella problem kommer bli ett spel man lätt kan trycka ut 100tals timmar ur och fortfarande ha roligt.

6. Quue

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    113
    Servern ska hålla upp till 20-30 spelare samtidigt som jag har förstått det. Det är tillräckligt många för att man ska springa in i folk hyfsat kontinuerligt. Over worlden är en enda stor "mega instance" precis som i fallout 3 och 4. Sen finns det såklart mindre levelar som byggnader, bunkrar etc som i tidigare spel, men även där kan du springa på andra spelare.

stubbkrossen och Gummibrallan gillar detta.
  7. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    782
    Trofépoäng:
    243
    Hann tyvärr inte testa men det låter ju som att det var en hit utifrån det ni beskriver.

Hur fungerade PVP? Förstod det som att det skulle bestraffas utifall man dödade någon utan att dom besvarade elden?

8. Havoc

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    28
    Trofépoäng:
    73

Jag å Quue testade lite mot varandra. Grunden är att skjuter du och träffar en spelare "flaggar" du att du vill köra PvP.
    Skjuter vederbörande tillbaka så aktiveras PvP och ni gör skada mot varandra. Och dör du förlorar du några caps( tror jag sumpa 10-20 per death) och all ditt junk.

@Quue får känna fylla in om jag missat något =)

9. Quue

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    113
    Ja man gör minimal dmg på den andra spelaren när man skjuter dem för att tagga en själv för PvP. Gör man det tillräckligt många gånger utan att man får sin eld besvarad (vilket kommer ta VÄLDIGT mycket ammo) så blir man "wanted". Då försvinner alla markers på mappen som visar andra spelare så det blir svårare att hitta andra samt att alla andra kan skjuta på dig och göra full dmg. Dör man förlorar man en lite större mängd caps och spelaren som dödar dig får en reward.

Om man inte vill delta i någon PvP över huvudtaget så kan man sätta igång något som heter "passive mode". Det fungerar lite som i GTA5 Online.

stubbkrossen och Molin gillar detta.
  10. Sabot

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    102
    Trofépoäng:
    103
    Rätt fet uppdatering idag inför att servrarna kommer upp ikväll igen. Ser ut som att det till största delen är klient- och serverstabilitet/prestanda dom har pillat med, så förhoppningsvis har dom fixas lite minnesläckor och grafikbuggar och sånt.

11. Holyelmo

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    28
    Gällande PvP är det nog där jag hittat mest buggar. En av mina kompisar "råkade" skjuta på ett turret som stod ute i ingenstans. Denna tillhörde såklart en spelare och min vän blev direkt flaggad som Wanted :), han stack tillbaka till min bas och gömde sig där ( jag har lås på mina dörrar), väldigt snart så började det flockas folk som ville åt honom. Jag ställde mig ivägen när en person kom på att dom kunde skjuta in genom min glasdörr. Detta flaggade omedelbart honom som wanted och mina 8 turrets började jobba hårt eftersom panik uppstod och alla började skjuta på alla. Den enda som aldrig blev flaggad var jag :)

Jag tjänade en massa junk och runt 40 caps. Detta skall nyttjas !

Holy

Quue, Metaz, Molin och 1 annan gillar detta.
  12. Quue

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    113
    Ja jag såg det nu. 29.5GB! Undrar vad de lagt till :O

13. Quue

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    113
    Ja spelet är kul. Tycker det de lovad finns med så förstår inte vad reviewers har klagat på. Tror de har förväxlat Fallout 76 med tidigare titlar och trott att detta är Fallout 5.

Havoc gillar detta.
  14. Robotix

Medlem Medlem GW2 Officer GW2

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    43
    Ser spännande ut, måste få tag på ett test så man vet lite hur det är innan köp :grinning:

Quue gillar detta.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis