För er som kör Light Tank ofta.

28 september 2012
1.097
149
128
Halloj!

Somliga om inte dem flesta av er kanske redan vet detta, men det var nytt för mig så tänkte dela med mig!

Det dök upp ett klipp i mitt flöde på youtube idag där en spelare förklarar weak och tough spots på light tank.
Och ni vet den där lilla fula "plogen" på baksidan av stridsvagnen? Den är tydligen en sköld som minskar skadan enormt mycket om skotten träffar där! I klippet nedanför så testar han att skjuta med en heavy tank med standard loadout, tracks och engine och andra känsliga delar gör skottet 30+ skada, men när han skjuter på skölden gör skottet ynkliga 18 skada!

Som sagt, många av er vet säkert redan detta, men jag tänker iaf börja backa runt med med tanken när jag kör den ;D

www.youtube.com/watch?v=73cmmgb4rLA&t=282s

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
SV: För er som kör Light Tank ofta.

Hahaha, vafan. Har alltid tänkt tvärtom. Alltid kört med fören först för att jag trodde den hade mest armor....

4 oktober 2015
36
2
28
SV: För er som kör Light Tank ofta.

Tackar för infon, ganska logiskt om man tänker på designen men jag har faktiskt inte reflekterat över det innan.
Sidescraping vet jag om mycket väl. Alldeles för många år av World of Tanks i mig xD

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.194
Medlemmar
8.617
Senaste medlem
SmokeAdrianos

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
19