EA ska ändra sitt sätt att släppa spel.

25 mars 2012
294
37
73
Det har nog inte undgått någon att flera spela på senaste åren som det har hypats rejält om innan release inte riktigt har levererat.

Detta har fått en att börja lessna på Early-access och släpp av spel som inte är färdiga.

Med denna "trötthet" på hur utvecklingen ser ut fick jag höra något ännu mer ledsamt.

EA har meddelat att de kommer att ändra sitt sätt att släppa spel på. Detta delvis pga hur dåligt det har gått med bl.a Anthem.

Så framöver kommer EA släppa halv färdiga spel och sedan utveckla spelat genom dialog med spelarna.

Om detta betyder att vi skall fortsätta betala 3-4-500kr+ för icke färdiga spel återstår och se.

Allt jag kan säga är, Snälla återgå till hur man gjorde spel "för" i tiden då de faktiskt släppt kompletta spel och inte rejält buggiga luft slott.

Men det kanske bara är gammal nostalgi när man spelade spel back in the day xD

//Havoc

• Like
Reactions: Metaz
15 september 2013
324
73
78
Låter helt idiotiskt, men föga förvånande när vi pratar om EA. Undrar vart har du läst detta?

• Like
Reactions: stubbkrossen
1 september 2014
363
89
53
Att tro att dessa as kommer vända nu helhjärtat nu efter alla år är naivt utan dess like.

Bara nu för att det sårat så dem så pass mycket med dåliga pengar vänder dem kappan och lovar råda bot.
Hade dem verkligen brytt sig om spelvärlden och dess spelare, hade dem lyssnat för länge sedan.

Dem hittar på ett nytt sätt att dra ur pengarna ur spelarbasen. Det är trots allt samma folk som sitter kvar på EA och dess sub-divisioner.
Men jag hoppas verkligen att dem råder bot, men just nu håller jag mig borta från dem.
Skulle vara som att gå tillbaka till ett ex återigen efter flera gånger av otrohet.

• Like
Reactions: Lerb
15 september 2013
324
73
78
Tycker nog att detta låter ännu sämre, att alla spel ska släppas halvfärdiga och sedan vidareutvecklas "med communityn". 100% early access alltså. Nej fy fan säger jag, EA har bränt och raserat varenda existerande bro, det är kört. Det bli inget mer helt enkelt.

24 augusti 2011
9.083
988
243
Kommer nog aldrig kunna återgå till så som det var förr. Spel är för komplicerade och kräver för mycket budget för att det ska hända tror jag. Men får nog nöja sig med något i stil med Battlefield 1, det fanns buggar man inga var gamebreaking och dom som var jobbiga patchades inom 1 månad.

Detta låter dock som en väldigt konstig strategi, dock skulle den eventuellt fungera om man har Origin Access, men utöver det ser jag inte riktigt hur det ska fungera.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.957
Medlemmar
8.476
Senaste medlem
DaggeN86

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
15