28 augusti 2011
1.922
113
103
Snyggt Ebanon!
Slipper jag uppdatera med allt :D
Har missat några bl.a expac på Division 2 och Just Dance från Ubi och ngt till från Square Enix då jag gjorde det som hastigast imorse före jobbet.
Saknar ibland Swtor/Wildstar tiden då jag bidrog mer på sidan.

Ska säga att Ubisoft och Square Enix började sina presentationer väldigt bra Watchdogs Legion och Final Fantasy 7 trailer men framförallt rikligt med gameplay. Önskar alla spel gjorde så. Men jag ska inte ranta igen på detta.

Tyckte PC gaming show var helt ok, tyvärr Griftland som jag haft på min Steamönskelista sedan 2017 Epic Time exlusive sedan blir jag sur när crowdfundade spel som Shemue 3 blir Epic Exlusive då jag tycker det lurar folk med löften om GoG och Steam när de ville ha deras pengar. Skillnad idag om något spel kickstartas och de säger från början att det är Epic som gäller. Har inget problem så länge man är ärlig.

Battlechess är årets Battle royal då Valve gör ett, Riot gör ett och de som gjorde orginal MODen gör en för Epic store. Precis som Battle Royal så tror jag inte att marknaden finns för mer än ett, max två stycken sådana spel.

Mars ser ut och bli en intensiv månad för spelsläpp FF7 (3/3), Vampire Mascarade (21/3)och Watchdogs Legion (6/3) för nämna några.
Tror få spel kommer släppas i april tror ingen vill tävla med Cyberpunk 2077. Men Ghost of Tsushima och Last of Us 2 ska också släppas någon gång våren 2020.

Nu när bara Nintendo är kvar så kommer det jag längtar till nämligen läsa och höra från dem som faktiskt får känna och klämma på spelen under E3.

24 augusti 2011
9.056
963
243
Såg denna om Youngblood, sjukt besviken faktiskt. Hoppades på ett lika bra spel som Old Blood :(
  • Forced COOP
  • Konstant Online (ja..även fast du kör SP)
  • Låsta COOP-funktioner
  • Nytt combat-system som tydligen är sämst. Fick lite New Dawn vibbar. Nästan att man är låst ibland för att man måste levla sitt vapen för att ta nästa nivå
  • Buggigt
  • Samma kartor och mycket backtracking... Varför? Varför inte bara köra på ett koncept som fungerar.
  • SÄMST story

Alltså, jag fattar inte.. Så otroligt tråkigt verkligen.

Last edited:
  • Sad
Reactions: Ebanon and Georg
28 augusti 2011
1.922
113
103
Såg denna om Youngblood, sjukt besviken faktiskt. Hoppades på ett lika bra spel som Old Blood :(

• Forced COOP
  • Konstant Online (ja..även fast du kör SP)
  • Låsta COOP-funktioner
  • Nytt combat-system som tydligen är sämst. Fick lite New Dawn vibbar. Nästan att man är låst ibland för att man måste levla sitt vapen för att ta nästa nivå
  • Buggigt
  • Samma kartor och mycket backtracking... Varför? Varför inte bara köra på ett koncept som fungerar.
  • SÄMST story

Alltså, jag fattar inte.. Så otroligt tråkigt verkligen.
Bethesda form håller i sig, går från klarhet till klarhet sedan E3 2018 och Fallout 76.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.887
Medlemmar
8.417
Senaste medlem
Razze

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
33