E3 2018 toppar och floppar

Diskussion i 'Andra Spel' startad av Molin, 12 juni 2018.

1. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    782
    Trofépoäng:
    243
    Då var E3 snart slut igen och vi har fått en hel del nytt från spelvärlden.
    Tänkte vi kunde dela med oss lite av vad vi tyckte!

Finns väl ingen direkt mall, men jag tänker att jag ska försöka kategorisera lite för min egen del :D

Bästa showen
    För första gången på flera år så har jag försökt att stanna uppe och se alla shower live. Naturligtvis blev det lite svårt med vissa så som Bethesda och Sony. Hur som helst så var det riktigt trevligt tycker jag, kanske lite väl cringe på EA och Ubisoft, men vad är E3 utan lite cringe?
    Jag måste säga att Microsoft levererade riktigt bra i år. Det var fullsmockat med trailers, det var inget snack mellan VARJE trailer utan man körde bara på. Det tillsammans med en grymt snygg scen som ändrade färger beroende på vad som visades på trailen gjorde det till den bästa showen enligt mig.

Bästa trailern
    Detta var supersvårt att avgöra. Det var många bra och snygga trailers, EA gick lite starkare ut med Battlefield V vilket var trevligt, men fortfarande inte lika starkt som föregående år.
    Jag skulle vilja säga att Ubisoft gjorde ett riktigt bra jobb med Skull and Bones och Beyond Good and Evil 2. Båda var väldigt snyggt gjorda!

Årets överraskning
    Genesis Alpha One hade jag inte sett eller hört av innan E3 och jag blev sjukt lockad av deras trailer. Synd att det bara är SP, annars hade det varit hypetrain deluxe.
    Hade även helt missat Coffee Stains senaste verk, Satisfactory. Tänk dig Factorio, fast 3D och naturligtvis med multiplayer!

Årets flopp
    Riktigt svårt, Square Enix show var ju utan tvekan mest tråkig. Dom hade redan visat det mesta och det kändes ganska slappt bara.
    Det var väl inte direkt några floppar enligt min mening, men fanns ett par spel som jag reagerade på lite mer negativt.
    Cyberpunk 2077 jag hade inte riktigt förväntat mig att det skulle vara så färgglatt utan snarare mycket mörkare, lite mer Deus Ex ljussättning. Så jag var nog mer besviken än att jag tycker det är dåligt (man lär ju bli hatad om man säger att det såg sämst ut :p).
    Captain Spirit kändes också väldigt konstigt och out of place. Återstår att se om det kan bli ytterligare en hit från Dontnod Entertainment.

Spel jag planerar på att köpa/spela
    Nu när whine delen är över kommer vi ju till det roliga, vilka spel planerar jag just nu att köpa :p
    Battlefield V
    Anthem
    Sea of Solitude
    We Happy Few
    The Division 2
    Metro Exodus
    Dying Light 2
    Cyberpunk 2077
    Fallout 76
    The Elder Scrolls VI
    Starfield
    Rage 2
    Beyond Good and Evil 2
    Transference
    Satisfactory
    The Sinking City
    Overkills The Walking Dead

#1 Molin, 12 juni 2018
    Last edited: 12 juni 2018
    Ebanon, Rowsie, Zeeshan och 1 annan gillar detta.
  2. Metaz

Medlem Skribent Medlem Minecraft Crew Medlem WoW Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    75
    Trofépoäng:
    88
    Cyberpunk 2077
    Fallout 76
    The Elder Scrolls VI
    Satisfactory

Dessa är de jag på rak arm kommer hålla extra koll på.
    Elder Scrolls har jag redan förbokat sedan ett par månader tillbaka så det blir köp.
    Förhoppningsvis har de lärt sig att man måste ge spelarna FULL ACCESS till att binda om tangenterna och inte hårdkoda vissa.
    Cyberpunk blev jag också förvånad över de glada färgerna.

Det enda som var en nyhet tills idag var Satisfactory. Jag ser verkligen fram emot det spelet.

3. Rowsie

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    43
    Några spel som jag tycker såg riktigt intressanta ut från Ubisoft var både Skull & Bones och Beyond Good and Evil 2, föressten tror jag de nämnde att BGE2 är en prequel? Men jag förstår inte riktigt varför man i så fall lägger en 2:a efter istället för en underrubrik, men men :)

Division 2 fångade också mitt intresse, men det gjorde även första Division vilket visade sig vara... sådär, men är fortfarande taggad även om jag håller hypen nere lite.
    Höll även på att sätta i halsen när de nämnde 3 DLC första året, som tur är så ska de i alla fall vara f2p, men vi får väl se om de DLC som kommer efter också kommer vara det...

När det kommer till Anthem så tycker jag att de visat väldigt lite egentligen i mina ögon just nu ser det lite ut som en Destiny klon, men vi får väl se när de visar mer gameplay. För mig luktar det nog tyvärr flopp men hoppas att det inte blir så.

Ett spel som jag tror blir en riktigt flopp är Starlink : Battle for Atlas, även om det slängt in Star Fox (känndes väldigt udda men passar väl iofs in i genren...) så tyckte jag spelet såg ut som att det kommer från 2014 och grejen med att köpa figurer i IRL (verkar inte vara manditory dock) är jag väldigt tveksam till.

#3 Rowsie, 12 juni 2018
  4. Quue

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Officer World of Warcraft

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    113
    Jag tyckte nog att E3 var ganska bra ändå i år. Såg en hel del spel som ska planeras in i den framtida budgeten :)

Fallout 76
    Cyberpunk 2077
    Elder Scrolls 6
    Starfield
    Dying Light 2
    Battlefield V
    Doom: Eternal
    Smash Bros
    Mario Party
    Pokémon

Blev positivt överraskad av de mobilspel som visades också vilket är ganska ovanligt. Gillade det man fick se av Elder Scrolls Blades.

Ebanon gillar detta.
  5. Ebanon

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    56
    Trofépoäng:
    88
    Överaskad att se att du inte har From Software "Sekiro: Shadows Die Twice" med tanke på vilket Souls fan du är.

Fick ingen Halleluja moment i år för mig men intressant ändå.
    Bethesda och Microsoft var nog de två bästa.
    Även om jag inte tyckte Sony var fantastisk så hade de flest spel jag faktiskt kommer kasta mina pengar på.

Besvikelsen var som vanligt EA.
    Näst intill obefinlig gameplay av sina spel.
    Kunde ni åtminstone visa en loga för Star Wars Jedi Fallen Order istället för att bara säga namnet. Men planen hade varit att visa Viscerals spel här om inte single player spel var döda och ni la ner det.
    Jag är fortfarande lite sur på EA och hur de slaktar Star Wars licensen och tills jag ser gameplay på Jedi Fallen Order så kommer jag stå för det. Som Yoda skulle säger: Bitter I am!"
    Anthem verkar från flera som prövat det på E3 vara som Destiny så det blir bara ett köp om storyn i spelet lever upp till gammal Bioware klass. Nej ska sluta min EA rant nu!

Square Enix var också en besvikelse kunde ni inte visa något från Final Fantasy VII remaken eller Avenger spelet ni jobbar på. Tomb Raider ser ut som Tomb raider och jag gillade det förra och vi fick se gameplay så det räddade dem från sista platsen.

Mina köp verkar vara lite annorlunda från många av er.
    Spider-Man
    Nioh 2
    Ghost of Tsushima
    Last of us 2
    Overcooked 2
    Beyond of Good & Evil 2
    Cyberpunk 2077
    Shadow of the Tomb Raider

#5 Ebanon, 12 juni 2018
    Quue gillar detta.
  6. Quue

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Officer World of Warcraft

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    113
    Mhm jag vet, men Sekiro var inte riktigt vad jag ville ha. Läste på mer om vad som presenterats om spelet och det faller inte riktigt inom vad jag gillar inom Soulsborne. Vertikaliteten är säkert jätte roligt om de gör den bra, men för mig ser spelet mer ut som en förenklad version av Nioh med mer movement. Kommer spela det iom att det är From Software som skapar spelet, men vill inte hypea.. Det ska komma ett mer traditionellt Soulsborne inom 2 år så reserverar min hype för det spelet.

7. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    782
    Trofépoäng:
    243
    Uppdaterar lite med en till flopp:
    Overkill's The Walking Dead....
    Samma motor, samma animationer, samma mekaniker som Payday 2. Det är bara ett skin på Payday 2 helt enkelt....Fyfan vad besviken jag blir alltså.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis