Discord får spelbutik

Diskussion i 'Off-topic' startad av Britney, 10 augusti 2018.

Tags:
  1. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243

Bifogade filer:

2. Dinja

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    17
    Trofépoäng:
    28
    Discord verkar förbättra sig mer och mer. Det är i alla fall mitt nr1 program jag har igång när jag spelar. Ändå verkar inte så många i guilden använda det. Inte på gw2 sidan i alla fall. Känns lite rörigt med både discord och ts och hoppa mellan dessa. Vilken är vår officiella som vi använder? Och är det kanske dags att se över det? Lite funderingar bara så får ledningen ta ett beslut.

3. Lerb

Medlem Medlem WoW Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    22
    Trofépoäng:
    63
    Jag håller med här, Discord är åtminstone hos mig en stor favorit över TS2. En övergång till Discord som officiellt för oss tror jag hade gynnat Ruthless då det i princip funkar som en förlängning av vårt community med sina funktioner.

4. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Nu handlar visserligen inte tråden om det, men kan komma med snabb input om detta.

Vi har olika sektioner med olika behov, t.ex. ARMA 3 som är i behov av just Teamspeak.
    World of Warcraft hade fungerat perfekt och folk får använda det dom känner sig bekväma med.
    I framtida events kommer det naturligtvis stå vad som gäller, men jag håller det öppet tills dess för att se vart aktiviteten ligger.

Ser man på framtiden så kommer TS3 med en ny uppdatering som antagligen har som mål att konkurrera med Discord. Innan den släpps (slutet av 2018) så kommer vi fortsätta med både Discord och TS :)

Astorika och Lerb gillar detta.
  5. Gool

Medlem Medlem GW2 Medlem WoW Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Spelar inte ARMA 3, men vad gör att dom måste använda TS?

6. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Dom använder sig utav Task Force Arma 3 radio.
    Finns inget liknande till Discord.

7. Makimera

Medlem Medlem GW2 Ruthless Arma Milsim GTA Admin

Mottagna gillanden:
    60
    Trofépoäng:
    53
    Vi behöver Teamspeak för vårt pluggin "ACRE" som är ett protokoll som gör att ljudet blir realistiskt, dvs.
    Vi hör inte folk på avstånd när vi är på servern. utan måste använda radio apparater etc.

ACRE kopplar då ihop spelet och teamspeak för att göra detta möjligt.

Kan ha bytt utan att jag tänkt på det dock :p

Britney gillar detta.
  8. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Så hette det visst, gissade bara blankt TBH :D

9. Dinja

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    17
    Trofépoäng:
    28
    Min första tanke var för att hålla ihopp RL och gemenskapen bättre. i dagsläget i alla fall inom gw2 sektionen är det väldigt spritt. Och i gw2 med t.ex. world vs world och man följer communityt så är det nu mera discord som verkar gälla. men inte alltid. förvirrande ibland att hoppa mellan programen. där av frågan.

Britney gillar detta.
  10. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Alltid välkomnande med kritik.
    Det är just nu som sagt lite blandat, vi har inte en plattform för alla sektioner då det inte hade fungerat.
    Därmed blir det lite väntan fram tills vi ser vad TS5 har att erbjuda innan vi tar ett beslut. TS3 har trots allt varit vår huvud plattform i snart 7 år så det har fortfarande mycket starkare rötter än Discord.

11. Dinja

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    17
    Trofépoäng:
    28
    Jo jag förstår. ville bara ställa frågan. har känt ibland att det är väldigt utspritt i guilden när man inte har events i sina respektive spel och att detta kanske kunde leda till en förbättring. Tack för svaren i alla fall Brittney.

Britney gillar detta.

Dela sidan

1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis