Dauntless

11 augusti 2012
426
73
53
Jag var inne och körde första uppdraget imorse, kände rent spontant att det kan väl ha lite potential detta :) Jag hänger på Discord så hojta till om du vill testa ikväll

24 augusti 2011
9.004
939
243
Jag var inne och körde första uppdraget imorse, kände rent spontant att det kan väl ha lite potential detta :) Jag hänger på Discord så hojta till om du vill testa ikväll
Lyckats komma in ännu ;)? Är det bra?

28 september 2012
1.097
149
128
Köpte ett founders pack för ett bra tag sen nu, störtkul spel med stor potential!

11 augusti 2012
426
73
53
Lyckats komma in ännu ;)? Är det bra?
Japp, efter många timmar köandes så kom man in :) Märkte även att det gick aldeles utmärkt att låta spelet vara igång hela tiden. För även efter man blivit kickad för inaktivitet så gick det att ansluta direkt till serven och helt enkelt hoppa över kön!

Spelet kändes faktiskt ganska kul, som ett annorlunda (lite sämre men ändå) Monster Hunter. Det är F2P och finns på PC. Får väl se hur det står sig när väl MHW släpps på PC.

Var lite tunt med vapen (bara 5st och 2 är låsta bakom ett par timmars rep grind) Men de som fanns kändes väldigt olika och jag tror min favorit blev hammaren :)

Helt klart värt att testa iaf om man varit lite småsugen på MHW men inte skaffat det till konsol.

24 augusti 2011
9.004
939
243
Jag @iShot och @Georg lirade lite igår.. Detta är ju inte direkt min typ av spel, men jag tyckte nog ändå att det var ganska bra. Ganska lätt att förstå och inte allt för avancerade movements/combat.
Kul quest system och enkelt crafting system. Allt detta F2P skadar ju inte heller :)

• Like
Reactions: OldFooker
28 september 2012
1.097
149
128
Köpte founders way back och körde alphan, la spelet på hyllan och glömde av det. Är väldigt glad att jag installerade det igen, detta är ett riktigt grymt spel!

Gillar man Dark Souls och dess bossfighter ska man ge Dauntless en chans.
Lagom mycket grind, roliga fights och som Molin skrev: f2p.
Dem kör en liknande modell som warframe och det finns inget viktigt content låst bakom betalningar.

31 oktober 2011
607
3
58
Finns ju alltid de som jämnför spelet med Monster Hunter World. jag har båda spelen och kan säga att man verkligen diggar båda två, de är tillräckligt olika för att spela båda och gilla dem!

Största skillnaden är väll "open area" i MHW, i Dauntless är det instansbaserat med 1 Behemoth åt gången.

Borde ominstallera o testa pistolerna, ja körde mest 2handsyxan + pike. good days!

30 oktober 2013
158
47
53
Jag har skapat en Ruthlessguild om jag minns rätt men ingen är väl aktiv i spelet förtillfället? ODemander på Epic

9 december 2012
915
85
88
Jag har lirat en del nu och det är fortfarande ganska roligt.
Dock så är det ingen direkt co-op att tala om.
Man får ett team och alla gör sin grej och sen dör det en behemoth :D
Jag stängde av voice och om den inte krävs för att du ska höra andra så verkar det inte som många använder ingame voice chat, vilket passar mig utmärkt.

Vad är säsongens syfte?

9 juli 2019
6
0
1
Du kan se säsongen som ett större versionssläpp
En hel del nya funktioner släpps
Vet att jag läste en roadmap för hur dom tänker sig att spelet ska utvecklas

I övrigt så har du rätt i det du skriver
Tror dock att spelet kan ha framtiden för sig

9 juli 2019
6
0
1
Roadmap

9 december 2012
915
85
88
Det enda jag tycker är tråkigt att att det är ungefär samma sak hela tiden.
Jag antar att om man har ett gäng som lirar tillsammans och det blir leta mer samarbete så är det nog lite skillnad.
Visst, man blir duktigare och craftar bättre gear hela tiden, men efter ett tag så behöver du grinda levels och quests så att du får nya mål.

• Like
Reactions: Demander