Dauntless

28 september 2012
1.097
149
128

Dauntless
www.playdauntless.com

Dauntless är spelstudion Phoenix Labs första titel som släpps till PC inom en snar framtid (2017)
Både kritiker och utvecklarna själva kallar Dauntless för en blandning av Dark Souls och Monster Hunter där du tillsammans med upp till tre andra spelare ger dig ut i en öppen värld för att jaga så kallade Behemoths.

Free to play
Dauntless kommer att vara helt f2p när det släpps, detta brukar ofta leda till att spelet antingen är dåligt utvecklat eller att det är pay 2 win. Men om man lägger sitt förtroende hos utvecklarna som säger att dem avskyr p2w modellen och vill att spelarna ska förtjäna sitt gear, så känns det genast lite bättre.
Phoenix Labs har sagt att deras inkomstkälla kommer att vara en shop med cosmetics och möjligtvis små boosters, men garanterat inte vapen, materials eller liknande.
Grafiken påminner väldigt mycket om Fortnite och är mycket behaglig att kolla på.
Spelet kommer att ha en central hub där du kan träffa andra spelare, gruppa upp och sedan ge dig ut i den öppna världen. Väl ute i världen så har utvecklarna lovat att det inte kommer att vara några laddningstider när du går från ett område till ett annat.
Man kan även skapa guilds i spelet.

Klasser
Dauntless kommer inte att ha ett klassystem, utan det avgörs istället av vilket vapen du använder.
I dagsläget har vi fått se yxor, svärd, enorma hammare, liar mm med olika utseenden och stats.
Spelet kommer att ha crafting med material som du farmar från vanliga mobs och resource nodes ute i öppna världen.

Behemoths
Spelvärlden i Dauntless är uppbyggd av olika öar, varje ö kommer att ha en Behemoth för dig och dina vänner att ta ner. Behemoths är enorma bossar med unika attacker som erbjuder en mer taktisk strid.
När du slåss mot en Behemoth så kan du inte se hälsan, utan istället så kommer bossen att få synliga sår, börja halta, eller om du möter en svårare boss; bli förbannad och svårare.
Vart man attackerar bossen spelar roll, om du till exempel slåss mot ett monster med svans så kan du hugga av svansen för att försämra balansen på bossen.

Last edited:
24 augusti 2011
9.056
963
243
Ser riktigt fint ut, älskar den typen av grafik.
Vet vi när det släpps om man inte köper Founders pack?

• Like
Reactions: iShot
28 september 2012
1.097
149
128
Ser riktigt fint ut, älskar den typen av grafik.
Vet vi när det släpps om man inte köper Founders pack?
Ingen aning om vilket datum, men det släpps under 2017. Founders Alpha är under Augusti så gissar på att vi får se spelet innan November iaf.

30 oktober 2013
163
48
53
Attans man kunde inte ha parenteser och man måste ha mellan 2-7 bokstäver i taggen...
Ru så kommer folk tro att vi är ryssar
SweRuth kanske?
Rutless?
Förslag?

2 oktober 2011
2.403
158
128
RL har vi som tag om man måste ha minst 2 bokstäver. Tror vi var tvungna att ha det när Guild wars 2 kom ut ^^

28 september 2012
1.097
149
128
Har vi fler från Ruthless som lirar Dauntless eller är intresserade? :) Fick en extra nyckel när jag köpte mitt founders pack som jag tänkte sälja av för 300kr. Så om någon är intresserad så nås jag på PM! :)

24 augusti 2011
9.056
963
243
Jag kommer nog att vänta med detta spelet lite. Fasen det är så jäkla många spel man vill lira nu, men så lite tid Dx

• Like
Reactions: Demander

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.887
Medlemmar
8.417
Senaste medlem
Razze

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
11