Cyberpunk 2077

Draxx

Administrator
Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
10 oktober 2011
3.331
283
183
Stockholm
Detta kanske blir spelet som gör det dags för ny gaming-dator :D

Kommer ju att snöa in på Cyberpunk totalt i samband med det :D

Tills dess kan jag tipsa om den här gamla Cyberpunk-anime-klassikern om tre livstidsdömda fångar som får göra uppdrag åt staten för att förkorta sina straff. Its awesome. Tre episoder cyberpunk-goodness. *host* varning för ganska mycket våld förstås *host*

Last edited:

Swindahl

Medlem
Donator
14 juni 2013
1.228
325
128
30
Mörrum
soundcloud.com
Ja fy detta såg ju riktigt nice ut!
Lyllo er som kommer köpa nya Geforce RTX korten och får se 4k RTX bröst. En annan för nöja sig med 1080p hahaa :D
Nej men skämt åt sido, ser fantastiskt kul ut!!!
HYYYYYYPPPPEEEE!!!

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
8.998
934
243
25
Göteborg
www.ruthless.se
Ja fy detta såg ju riktigt nice ut!
Lyllo er som kommer köpa nya Geforce RTX korten och får se 4k RTX bröst. En annan för nöja sig med 1080p hahaa :D
Nej men skämt åt sido, ser fantastiskt kul ut!!!
HYYYYYYPPPPEEEE!!!
Jävla 1080p-pleb du är alltså...

Jag har hållt mig borta från gameplay, men fick höra av kollegan att det bara var sidequests.. Så kanske tar och kollar på det senare :p

• Like
Reactions: Swindahl

Molin

Administrator
Medlem
Donator
24 augusti 2011
8.998
934
243
25
Göteborg
www.ruthless.se
Ny video uppe :)
Galet bra video, kul att se en vettig studio som verkligen brinner för spelutveckling och som bara vill leverera en bra spelupplevelse... Ska bli en upplevelse att spela detta när det väl kommer!

Last edited:
  • Like
Reactions: Swindahl

Swindahl

Medlem
Donator
14 juni 2013
1.228
325
128
30
Mörrum
soundcloud.com
Detta kan vara ett av de bästa RPGs som någonsin kommer att släppas.
En sak är säker, CDPR har satt ribban högt.
Kanske inte faller alla i smaken med just "stilen" men THE DETAILS!

CDPR är vårt sista hopp i spelvärlden känns det som helt ärligt imo.
BioWare totalt bajsade på sin fanbase med Anthem. Fortfarande i mina ögon ett småroligt spel men.... kom igen..
Blizzard som går mot mobilspel.
Dice med sitt skit BFV..
Deep Silver som bajsade på sina fans för pengar så att Metro bara säljs på Epic Store...
Valve släppte världens sämsta kortspel som är värre i P2W än Hearthstone.
Overkill släppte världens sämsta L4D-klon och gick i konkurs..

En otäck utveckling hos många stora spelföretag om du frågar mig.
Visst, sen kommer det en hel del guldkorn här och där som Apex osv.

Men i det stora hela känns hela spelbranchen skit tbh.
Jag hoppas och VILL tro att Cyberpunk 2077 kommer visa alla andra hur spel ska se ut, hur det skall göras och att det tar tid att göra ett spel bra. Inte tvinga ut nya spel varje år bara för att.

• Like
Reactions: Havoc

Havoc

Medlem
Destiny 2
25 mars 2012
294
37
73
Håller med dig @Swindahl att spelbranchen har i stora drag bara fallerat med allt från över sälja spel som inte alls levererar vad de har lovat till F* early access som säkert var tänkt från början som en bra sak som jag nu börjar spy på då det gör att man släpper spel som kan vara totalt grymma i ett färdigt stadium men är bara skall. Som man förvisso kan spendera 100-tals timmar i men det är inte alla gamers som kanske blir helt sålda i konceptet. Sen kanske det är ens nostalgi som spökar men saknar verkligen spel som de första Half-Life spelen (blueshift osv.) Där det fanns tanke och djup i det hela. Cyberpunk 2077 kanske blir det spelet som levererar detta eller ännu en ett spel som Over Hypeas xD

Sabot

Medlem
Destiny 2
2 oktober 2011
1.042
125
103
35
Stockhom
Hela branschen kämpar med att hålla tillväxten dem haft de senaste typ 20 åren vid liv just nu. Då gäller det att hålla vinsterna uppe och kostnaderna nere, annars sticker investerarna. I såna tider är det bara privat ägda bolag som typ Valve som fortfarande kan släppa bra spel... inte för att dem gör det men... det är ju av andra anledningar. Hur fan trodde dem att ett till TCG var en bra idé? Kostar ju skjortan att ha det som hobby för kunderna, plus att marknaden redan är mättad. Aja. Och att Apex blev en så stor hit är ju snarare p.g.a att BR-genren är som heroin för vissa. Det passar sig bra för både streamare och dem som bara kan spela ett par timmar/vecka, low maintenance för utvecklarna i jämförelse med typ ett MMO eller något sådant... säkert kort helt enkelt. Men det är helt klart ett spel som står ut i mängden av BR-titlar också. Men är man inget fan av BR-spel så finns ju där inget att hämta alls.

CDPR är förvisso inte privat ägt -- men likt Valve har dem ju säkert stora intäkter från GOG, och dem har tjänat in enormt med god vilja i och med att The Witcher-serien varit så omtyckt -- så dem känner nog att de har råd att ta den tid de behöver för att göra ett bra spel. För övriga utgivare så är det bara att vänta tills dem inser att det kan inte bli bättre utan att spelen blir bättre, även om det dyker upp guldkorn lite här och där.

Draxx

Administrator
Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
10 oktober 2011
3.331
283
183
Stockholm
Blir till att återbesöka den här gamla klassikern innan man börjar lira :D

Draxx

Administrator
Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
10 oktober 2011
3.331
283
183
Stockholm
Den är riktigt rolig, 90-tals vision av framtida Internet/Cyberpunk. Dolph Lundgren är med på ett hörn som galen präst :D :D Fram med popcornen :D