Crowdfunding för en kamrat

22 april 2018
54
43
43
Hej gänget!

Jag har varit i kontakt med vår nya medlem Kaj och han har dessvärre ett problem som hindrar honom från att medverka på våra spel. Problemet är att Kaj helt enkelt har för vek PC.
Jag tänkte se om vi kanske har möjlighet att göra en gemensam insats hjälpa honom så att han kan vara med!

Min fråga är då om ni råkar sitta på extra PC-delar, så att vi tillsammans kanske kan bygga en ny rigg till honom. Han spelar i nuläget ifrån en sketen Lenovo-laptop.
Jag vet att han hade uppskattat det jättemycket, och jag tror att även ni kommer uppskatta det i slutändan! :)

Har man inga datordelar men ändå vill bidra så kan man givetvis swisha, men vi ser hellre att man köper en del och donerar isåfall då pengar är skattepliktiga.

Se info nedan:
Skriv nick och meddelande "KAJ RIGG" så att vi vet vem som skickat och till vad. Meddela även mig så att jag vet vad vi har att röra oss med.

Swish:
123 472 61 54
Ruthless Arma: Milsim

Jag sammanställer en lista med insamlade delar här och uppdaterar löpande:
Del:Från:
HDDPendulium
Chassi - BitFenix Comrade SvartJoakim
GPU - Radeon R9 390Exerion
RAM 2x8GB DDR4 Vengeance LPXExerion
CPU AMD Ryzen 1700 + KylRosslan
MOBO Asus Strix B-350-FRosslan

Saknas:
PSU
SSD?

Last edited:
  • Like
Reactions: joakim89 and Ave
30 juni 2019
28
35
18
Har ett chassi jag inte använder.
Inte det bästa men är en start, jag var i slut ändan nöjd med det men har nu en ny.

Materials Steel, Plastic
Color (Int/Ext) Black/Black, White/White
Dimensions (WxHxD) 185mm x 428.55mm x 470.5mm
Motherboard Sizes Mini-ITX, Micro-ATX, ATX
5.25” Drive Bays x 3
3.5” Drive Bays x 3
2.5” Drive Bays x 3
Cooling Front 120mm x 2 (optional)
Cooling Rear 120mm x 1 (1 included)
PCI Slots 7
1 x USB3.0, 1 x USB2.0, HD Audio
Power Supply PS2 ATX (bottom, multi direction)
Extras Front Dust Filter, PSU Dust Filter, Tool-Free Drive Locking

• Like
  • Love
Reactions: Ave and pendulium
30 juni 2019
28
35
18
Har även en gamma AMD fx 6300 inte mycket att ha i dagens läge men om någon har ett AM3+ moderkort som ligger och DDR3 så går det att plocka ihop.
Moderkortet som jag har skulle jag inte vilja ge bort i gått samvete.

22 april 2018
54
43
43
Japp, Ryzen 1700
Grymt! Jag är dessvärre inte särskilt kunnig inom AMD-prylarna så om du kan stödja med vad som är bra och inte, samt vad som går att kombinera. Tex Exerions RAM, funkar det ihop med ditt mobo? Är CPU:n bra?

5 oktober 2011
69
29
63
  • Love
Reactions: pendulium
5 oktober 2011
69
29
63
Grymt! Jag är dessvärre inte särskilt kunnig inom AMD-prylarna så om du kan stödja med vad som är bra och inte, samt vad som går att kombinera. Tex Exerions RAM, funkar det ihop med ditt mobo? Är CPU:n bra?
Kylare sitter på processorn med.

• Like
22 april 2018
54
43
43
LillaMy kommer med det slutliga bidraget i form av en 750w PSU!

Då kommer vi till den logistiska biten av att få alla prylarna till samma plats. Min tanke är att detta är lättast att ordna i samband med vår IRL-träff. Ska ni alla dit?

5 oktober 2011
69
29
63

Då kommer vi till den logistiska biten av att få alla prylarna till samma plats. Min tanke är att detta är lättast att ordna i samband med vår IRL-träff. Ska ni alla dit?
Svar ja, tar med mig mina pryttlar

• Love
18 maj 2018
25
36
38

Som det ser ut så kan jag tyvärr inte komma på träffen, så får skicka grejerna på posten

• Sad

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.032
Medlemmar
8.523
Senaste medlem
Brewwan

Online statistics

Medlemmar online
3
Besökare online
13