Conan Exiles - Survival, Action, RPG, MMO.

Diskussion i 'Andra Spel' startad av Morbidius, 18 juni 2016.

1. Kimprex

Medlem Medlem GW2 Medlem WoW Destiny 2

Mottagna gillanden:
    90
    Trofépoäng:
    138
    Ja de var det och ett par veckor in efter releasen, i samma veva som de började prata om då "expansionen" så la jag ner det för då var jag rätt less på det.
    Men har de ändrat de nu så ska jag isf faktiskt ladda hem det igen :)

2. Kimprex

Mottagna gillanden:
    90
    Trofépoäng:
    138
    Jag köpte det ju när de var i Early Access, så det var rätt längesen nu som jag och @Kheva lirade det :)

Men om där nu är ökat intresse så kanske denna tråden kan vara något att ta tag i igen förslagsvis? :)

3. SWE_Smisk

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Jag har kört det i Early access ett bra tag(PvE). Väntar bara på release :)
    Fler som tänker spela? Kanske finns möjlighet att sätta upp en server?
    Tyvärr är jag ingen PvP älskare så jag är bara ute efter PvE. Kan kanske sträcka mig till PvP på helger endast eller något.

#143 SWE_Smisk, 21 januari 2018
    Last edited: 22 januari 2018
  4. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Hade kunnat tänka mig dra upp en server vid release om det finns tillräckligt med intresse för det :D

5. Kheva

Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    43
    Intressesant men antingen en Låst pvp server med utvalda personer och lite regler i alla fall.
    Eller pve server för min del som blivande föräldrer har man inte tid att bygga ny bas varannan dag på vanlig pvp server

Britney gillar detta.
  6. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Jag tänkte mig en PvE server till en början och sedan kanske öppna upp för PvP när folk känner att det börjar bli tråkigt med PvE endast..
    Har kollat på att även köra lite moddar, ni som lirat vad rekommenderar ni?

7. Kimprex

Mottagna gillanden:
    90
    Trofépoäng:
    138
    Ja jag rekomenderar att köra PvE tills man blir varm i kläderna iaf, mobs är redan svårt nog i detta spelet :p
    Samt inställningen att mobs inte kan förstöra byggnader så slipper man få en påhälsning av noshörningar eller liknande när man craftar xD

Gathering får gärna vara på x3 eller mer så det är lite mer tacksamt att få in resurser då man behöver reparera ofta. vapen och verktyg då, och sen ska kunna crafta nytt ovanpå det.

Gällande moddar så har jag inte en aning utan bara lirat på de officiella EU servrarna :)

8. SWE_Smisk

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Jag håller med Kimprex och Britney, gärna PvE till att börja med.
    Och som Kimprex säger gather rate x3 eller mer.
    Jag brukar vilja dra ner på Spoilrate (hur snabbt mat ruttnar mm) och Crafting time multiplayer så att inte craftingen tar så jädra lång tid :)

När det gäller moddar har jag ingen erfarenhet av någon. Vanilla funkar fint för mig.

9. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Jag har kollat lite på denna modden:
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1113901982&searchtext=

Kändes som en välbyggd mod som gav mer till spelet.
    PvE börjar vi med då, kanske kör x2 blir det nog till en början, vill inte ha för snabbt :p
    Ska se om det finns inställning till att mobs inte kan förstöra byggnader, jag hade väl personligen tyckt det var lite kul med en liten större utmaning :D

10. Astorika

Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    63
    Finns intresset så är jag gärna med och startar upp det igen. Vi la ju ner Ruthless Conan-server två gånger för att vi satt samma 3 personer varje kväll och körde utan att få in fler.

Jag kör gärna också PvE till en början i alla fall, alternativt att köra PvP utan building damage så om man träffar på varandra ute på fältet så har man möjligheten att kriga om man vill men man slipper vara rädd för att någon förstör din bas hela tiden, det är det bästa sättet enligt mig. XP och gather rate på x2 är perfekt tycker jag, och lite ökad speed på crafting så tier 3 inte tar en dag att tillverka i större mängder. Vi brukade även dra ner despawn range på byggnader lite så försvinner inte alla resurser efter att folk byggt baser mitt bland alla resurserna. Tycker absolut att mobs ska kunna slå sönder byggnader, det kommer senare att vara en del av PvE-upplevelsen med mindre attacker på din bas av NPCs, nu är det mer djur som följer efter dig för att de vill in och kramas.

För mods tycker jag Pippi är ett måste nästan, det är ett admin tool som ger dig 100 gånger mer saker du kan göra med servern. Den är så bra att FunCom till och med tillägnade en hel av sina fredagsstreams åt att använda den modden med dess utvecklare. Var bara försiktig med mindre mods då de blir ogiltiga vid varje patch och om moddens utvecklare inte patchar så brukar det flippa ur på servern ganska duktigt med missmatches.

Britney gillar detta.
  11. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Nice, ska ta och kolla på det hela i helgen!
    Om man kan ha modd som gör att folk inte kan förstöra baser låter ju PvP jäkligt mycket mer attraktivt i mina ögon!
    Som jag skrev tidigare håller även jag med om att det är kul med att NPC kan attacker din bas. Blir lite mer dynamiskt.

12. Astorika

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    63
    Det är ingen modd, det är en server setting nu att stänga av all building damage men att låta PvP vara igång :)

Britney gillar detta.
  13. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Ska se om jag kan pilla med detta i helgen... Fastnat i Vermintide just nu :p

14. Astorika

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    63
    Jag hjälper gärna till om vi ska starta upp en Conan-server :) Sist vi hade servern uppe så gjorde jag ett par egna mods som vi testade på vår server så behöver vi något kan jag kanske snickra ihop något när det är lite lugnare på jobb :)
    Jag har knappt hunnit köra Vermintide själv men fan vad kul det är!

Britney gillar detta.
  15. Morbidius

Mottagna gillanden:
    43
    Trofépoäng:
    58
    Dev Stream om release 8 maj och allt nytt inklusive nya biome, träsk-djungel.

16. Morbidius

Mottagna gillanden:
    43
    Trofépoäng:
    58
    Jag gillar PVP. Ser fram i mot 8 maj releasen.
    Det jag dock inte gillar är alla dessa " torn baser " som byggs på det högsta ingame placerade objektet på kartan. Exempelvis ett högt torn redan placerat av Funcom själva.
    Eller högsta bergstopp de kan hitta.

Ingen som helst realism, helt orealistiska baser. Som också sedan i praktiken är hel omöjliga att raida om man nu inte lyckas få fram en Avatar och kanske inte ens då, för dom byggt avatarskydd högst upp.

Önska att FUNCOM hade satt byggstop på alla ingame objekt som är placerade på kartan för att höja spelar upplevelsen och LORE.

Jag menar hur många borgar och fort har vi sett uppe på typ toppen av Mount Everest IRL.
    Jag hoppas ni förstår min poäng. Orealistika metagaming byggen.
    Sedan behöver så klart inte baserna se ut som värsta PVE sago lands bygget typ Astrid Lindgren eller Lords Of the Ring mys pys hobbit slott.
    Något där i mellan.

Personligen tycker jag PVE är som ett sömnpiller i Online.
    Och man KAN inte bygga PVE baser på PVP servers.

Om det är fler som känner sig sugna på köra Conan 8 maj så skulle jag uppskatta om vi kör ihop en tribe som jobbar ihop för EN main base.
    Inte 100 st privata egna baser där allas resuser som samlas in går till allas solo projekt. En sammansvetsad tribe med härligt underbart team work som skulle få vilket fotbollslag att gråta av lycka :D

PVP, men hur sedan kan man diskutera vilka regler som ska gälla på Servern, om vi nu har en egen?

Britney gillar detta.
  17. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    667
    Trofépoäng:
    243
    Vi har ingen server ännu. Men tanken var att eventuellt dra igång en :)

18. Morbidius

Mottagna gillanden:
    43
    Trofépoäng:
    58
    Då kan ju alla som är intresserade ge feedback på vad som önskas för en eventuell server. PVP, PVE... önskemål?

19. Astorika

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    63
    Jag hade absolut tänkt dra igång en server igen vid launch. Jag har pratat med ett gäng från Ruthless och några olika klaner/spelare som vi tidigare haft på vår server. Finns det fler önskemål, tankar eller frågor så skriv gärna antingen här eller i ett PM till mig, går utmärkt att säga hej på TS och snacka när jag är där, jag kommer att vara där mer och mer från och med nästa vecka.

Jag kommer att försöka köra lite server-event med mindre priser (in-game material, vapen etc) t.ex. PvP-arena med turnering i 1 vs 1, 2 vs 2, utmana en bana fylld med NPCs, något liknande hunger games/battle royal i en stängd arena.

Tanken är att det blir en PvP-server men med väldigt strikta raid-tider så de i Ruthless (och alla andra som vill) som inte kan spela 10h/dag ändå känner att de kan spela här och tycka det är roligt, med det sagt så är det fortfarande PvP dygnet runt. Raid-tiderna är inte alls satta och efter att ha pratat med ett gäng som vill spela här så verkar det vanligaste vara att man vill att raid-tiderna ska variera så det är både en vardag och en helgdag men med ganska korta raid-tider med ett par timmar varje gång, t.ex. onsdag 19-22 och söndag 18-22. Raid-tiderna är verkligen bara ett exempel och något vi får diskutera fram. Jag håller med dem att det är ett bra upplägg som gör att du inte behöver bygga om din bas varje gång du loggar in, som det är på många PvP-servrar, men de som vill raida har ändå tidsramar att göra så och PvP-fighter ute i världen kommer att ske. Kom gärna med synpunkter och kommentarer så vi tillsammans kan bygga en grym server där vi alla trivs.
    Detta ger oss en server som är något i stil med följande (detta kan ändras men det är vad jag sammanställt efter vad folks önskemål är hittills):

Server settings:

• XP x 2
    • Gathering x 2
    • Craft speed x 2
    • Night time -50%
    • Catch-up time enabled
    • Stamina +20% (120 stamina istället för 100 som är standard)
    • Active thirst -30%
    • Offline thirst -100% (underlättar väldigt för nya spelare i början och spelar ingen roll för duktiga spelare efter några timmars speltid)
    • Active hunger -30%
    • Offline hunger -100% (underlättar väldigt för nya spelare i början och spelar ingen roll för duktiga spelare efter några timmars speltid)
    • Drop everything on death enabled
    • Logged out characters remain in world enabled
    • NPC Respawn Multiplier 1.2 (det menas med att fiender respawnar 20% långsammare, notera att de flesta fiender inte respekterar den inställningen)
    • Thrall Wakeup Time 750 (innebär att när du knockar en thrall har du 12.5 minuter på dig att släpa honom/henne till ett wheel of pain)
    • Thrall Damage While Unconscious 0.1 (detta gör att thralls som är medvetslösa och släpas tar mycket mindre skada, det finns fortfarande buggar som gör att thralls tar damage av ingenting alls och om det inte är fixat vid launch så har vi det så här och annars nollställer vi det)
    • Item Spoil Rate Scale 0.8 (mat ruttnar 20% långsammare)
    • Resource Respawn Multiplier 0.8 (resurser växer tillbaka 20% snabbare)
    • Land Claim Radius Multiplier 0.75 (dina byggnaders claim raidus är 25% kortare, standard är 20 fot och nu blir det 15 fot)
    • Chat local radius x 2 (den lokala chatten sprider sig 100% mer än vanligt)
    • Region block list (blockerar hela asien)

Server rules:
    • 2 bases/clan - if you want to move or build a new base, let an admin know ahead of time (kan ökas om det inte blir en väldigt aktiv server)
    • A small temporary base is allowed to be built during farming but it must be destroyed as soon as the farming is done - you can't build a farming base and use it for something else
    • Small temporary raid bases are allowed but must be torn down as soon as the raid is over
    • Clan size 6 (kan sänkas eller höjas efter antal spelare på servern)
    • PvP enabled
    • Building damage disabled (raid-tider 2 dagar i veckan och bara under en kort period)
    • No blocking of NPC/lore places - if you are unsure if you are allowed to build somewhere write to an admin and they will look at it
    • No griefing - PvP is allowed but griefing is not
    • No foundation spamming
    • Knowingly using a known glitch to make an advantage for yourself is not allowed
    • SWE/ENG in global chat (folk kan prata vad de vill i klanchatten)
    • Building "unraidable" bases are allowed but not by using existing buildings in the game
    • Building on top of existing lore buildings are not allowed - for example building on top of existing towers, bridges, ruines etc

Violations of the server rules will get you warned
    Repeated or severe violations will get you banned

MODS:
    • Pippin -server-admin mod (en mod som ger oss som admins väldigt mycket mer vi kan göra på servern och sätt att hjälpa spelare samt öka upplevelsen för alla på vår server)
    Hör gärna av er med synpunkter och kommentarer. Vi ses i Hyboria 8/5! :swords::skull:

*edit 1* la till de två sista punkterna på server rules angående byggandet av baser efter Morbidius post

20. Morbidius

Mottagna gillanden:
    43
    Trofépoäng:
    58
    Idag släpps 18 gig update.
    Vet inte om det är nya Biome med? Swamp? Någon som vet.

Gillar Astorikas förslag på Raid-tider. Detta get både elite spelare och vanliga dödliga som har IRL möjlighet att vara med på lika villkor.

Dela sidan

1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis