Conan Exiles - Survival, Action, RPG, MMO.

Diskussion i 'Andra Spel' startad av Morbidius, 18 juni 2016.

1. Contemplar

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    43
    Om det inte påverkar serverns stabilitet för mycket så borde ju antalet baser inte vara något problem eftersom det är max 40 spelare per server? Det finns ju väldigt mycket mer plats på kartan nu vid release än vad det fanns när vi bara hade desert biomen. Och man kan väl alltid öka decayrate på baser som inte använts på ett tag?

Reglerna låter vettiga annars. Är ju alltid trevligt att raiding baseras på prime time för de flesta spelande som har ett jobb/pluggar dagtid.

Astorika gillar detta.
  2. Basvanbeu

Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Nja jag har inga synpunkter på Ruthless servern. Var mest intresserad av vara med i en grupp som kör på officiella Mayhemservrar. Svenkstalande

3. SWE_Smisk

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Synd att det blev PvP. Spelar nog på officiella PvE servrar. Orkar inte med allt PvP-tjaffs.
    Lycka till :)

4. Astorika

Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Tackar :D Vad menar du med PvP-tjafs? Att det är PvP överhuvudtaget eller griefers? Vi valde PvP med raid-tider för att försöka få med så många som möjligt från Ruthless då en del vill ha PvE och en del vill ha PvP. Vår erfarenhet av PvP med raidtider som de här är att det blir en mogen community med mindre grannskapskrig men väldigt lite "kill on sight" som det gärna är på lite mer PvP-inriktade servrar med mycket extra harvest och XP. Jag känner själv från det jag spelat att servrar liknande vår ger möjlighet för de som föredrar PvE att kunna spela ganska obehindrat av andra spelare, någon enstaka raid kanske men inget som att folk slår sönder hela baser eller förstör mer än dörren och kistan för att ta lite loot.

5. SWE_Smisk

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Ja och Ja :)
    Jag är för gammal och trött för att hålla på med PvP ;)
    Jag vill in och mys spela med folk. Köra några dungeons och bygga tokstora byggnader! Och ha massor med kvinnliga slavar, *host* thralls menar jag.
    Jag hatar att logga in och se allt man har byggt under flera veckor vara förstört bara för att vissa tycker att det är roligt att riva andras byggnader.
    Eller dödat alla ens thralls som man har samlat och utrustat under lång tid. Bara för att de kan.

Hmm, det finns möjligtvis inte en möjlighet att göra startzonen PvP fri? Alltså Oasis?

6. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    PvP-fri är nog svårt men vi kan göra den raid-fri kanske? Någon som har synpunkter på det?
    Min erfarenhet är dock dels att extremt få raidar där nere samt att på servrar liknande den vi försöker bygga här så är det inga problem att bygga stora slott vilket jag själv gjort flera gånger. Man får så klart räkna med att dörrarna och några kistor är borta men inte hänt mig att någon slår sönder hela basen bara för att de kan på en server som vår, PvP-inriktade servrar så är det alltid så dock. Sen är vi väldigt hårda mot griefers och att slå sönder en hel bas för att raida några kistor och arbetsbänkar är inget accepterat beteende enligt mig. När vi gör reklam för servern så berättar vi också om tanken med servern som är en trevlig atmosfär för en mogen spelarbas med PvP och raid-element men utan pressen att pusha level 60 så snabbt som möjligt och förstöra andra baser och liknande.

Vi har en egen discord för servern som ni joinar här https://discord.gg/Gx7SV2D

7. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Patchen är nu ute och vi startar om servern som borde vara uppe om cirka 10 minuter. Det är dock problem med mods då de ändrat i core filer i spelet så för en tid framåt så kommer vi att köra helt utan mods.
    *edit Nu är servern uppe och patchad

#187 Astorika, 8 maj 2018
    Last edited: 8 maj 2018
  8. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Servern har 30-40 spelare konstant vilket är väldigt roligt men med det så kommer samma problem som nästan alla servrarna har idag i Conan, en hel del lagg men det blir förhoppningsvis bättre de kommande dagarna.

Britney gillar detta.
  9. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Fan va roligt!
    Vi har ju även event 10/5, så då jäklar ska det köttas!!!

Astorika gillar detta.
  10. Case21

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    3
    Är detta spel något bra ? köpte det precis nyss när jag såg launch trailern hoppas man inte gjorde bort sig=)

11. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    Jag tyckte det var extremt roligt men det dog ganska snabbt för mig. Vet inte riktigt varför om jag ska vara ärlig, det var kanske lite bristande på content i den bemärkelsen att man inte fick ut något utav att utforska kartan t.ex.
    Gjorde en massiv kartvandring och kollade på coola ställen och det fanns inget där, bara tomt. Detta var vid launch så det har uppdaterats en hel del nu.

Men å andra sidan har vi ju en server nu och en del från Ruthless. Så hoppa in och lira med oss 10/5 :)

12. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Jag tycker det är ett riktigt bra spel! Vi är ett helt gäng som spelar redan och som Britney skriver så är det fler som ska börja spela imorgon (10/5) så hoppa in på TS eller serverns discord (https://discord.gg/Gx7SV2D) om du vill snacka och vår server finner du här steam://connect/195.201.80.232:37115

13. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    Nu kör vi!
    Någon mer info från Funcom om NPC lagget?

14. Case21

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    3
    Kört hela dagen men solo play och måste säga riktigt kul spel =) byggt mig en liten bas vid vattnet hitta coal iron hela kitet älskar såna här spel där man får crafta överleva =)

15. Ludd_Henke

Medlem Medlem WoW

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    53
    Vad är det för lösen till ts? står nämligen jag inte har tillgång till den information under ruthless filken. har inte kört med er sedan elder scrolls online

16. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    758
    Trofépoäng:
    243
    ruthless2010 :)
    Sedan har du Discord här - https://discord.gg/Gx7SV2D

17. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Nu har vi fått hjälp av vår serverleverantör så raidtiderna fungerar, de visar dock fel tid om ni tittar på serverns inställningar (så gör inte det ;)) och de har fyrdubblat tick-raten för servern vilket gör att den ska nu uppdatera fyra gånger så ofta varje sekund så förhoppningsvis får vi bort en del av lagget vi har när servern ligger på 30+ spelar, troligtvis kommer det vara kvar en del lagg men det beror troligtvis mest på spelet och inte servern då alla servrar vi testat har samma problem.

Britney gillar detta.
  18. Astorika

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Nu har vi i vår klan "klarat" Conan :) Vi tog hela dagen idag åt att hitta all lore som finns i spelet och helt utan att söka på nätet så gick vi genom hela storyn och följde ledtrådarna du får av NPCs spridda över hela världen. I spoilern ligget kort vad vi gjort och själva "slutet".

När du pratat med archivist i Unnamed City och Warmaker som också står i Unnamed City så får du ledtrådar om de olika artifacts du behöver för att bli av med ditt armband som binder dig till Exiled lands. Efter att ha följt ledtrådarna och lyckats besegra alla som skyddade dem så gick vi tillbaka till archivist och fick ledtråd om vart det finns ett forge som kan göra en keystone av dem alla. Efter mycket letande lyckades vi till slut att hitta det och la in alla artifacts, då tillverkades en keystone med kraft att ta bort ditt armband. Dock så får du upp en text att om du gör det så tas din karaktär bort. Vi kände att vi var tvungna att testa för att se vad som händer efter en 10 timmars dag att leta efter alla artifacts. Väldigt rolig resa att hitta alla som jag kan rekommendera till alla att göra utan att söka information online. Dock väldigt besviken på själva slutet, allt du får är en cutscene där din karaktär går i sanden genom cursed wall och sen hamnar du i character creation, väldigt tråkigt att du inte får något alls. Du blir inte bara level 1 igen utan du blir som en helt ny karaktär med en helt outforskad karta utan markers. Vi känner att resan att hitta alla är väl värd besväret och tiden det tar att tolka ledtrådar och utforska allt men kändes helt onödigt att ta bort armbandet eftersom vi inte fick något alls för det, vi borde fått ett recept på en speciell totem eller något annat som symboliserar att man klarat spelet på den servern.

Emil Borg, blueblood och Britney gillar detta.
  19. Kimprex

Medlem Medlem GW2 Medlem WoW Destiny 2

Mottagna gillanden:
    98
    Trofépoäng:
    138
    Grymt jobbat :)

Astorika gillar detta.
  20. Kimprex

Medlem Medlem GW2 Medlem WoW Destiny 2

Mottagna gillanden:
    98
    Trofépoäng:
    138
    Jag har lite punkter jag tänkte på som jag gärna skulle vilja se förändring på :
    • Öka gathering till mellan x3 - x5
    • Ökad crafting speed till snabb nivå
    Det gör det lite lättare för oss som är mer intresserade utav byggandet och PvE biten av Conan att få göra vårt, och får man en vägg eller liknande sönderslagen så är det inte lika kännbart.
    Kan man då hålla sin bas lättare i skick, samt lättare att bygga en stor bas inom en rimlig tid. så hade jag iaf blivit mer delaktig i att delta i mer PvP för då får man byggt och utforskat det man vill och får tid över :)

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis