Stäng notis

Varmt välkommen till Ruthless, vi är glada att du har hittat oss!

Du kan läsa mer om oss under Ruthless och du kan hitta mer info om våra spelsektioner under Våra spel.

Så vad väntar du på? Gå med i Sveriges trevligaste spelgemenskap!

Community Nyheter (Discord, GTA RP och mer)

Britney 8 januari 2018

1. Britney

Britney Administrator Ledning Medlem Donator

7.975
    452
    218
    Hoppas att ni alla har haft en underbar jul och nyår!
    Vi kickar igång nya året med lite nyheter och info :)

[​IMG] Discord
    Som alltid så är det otroligt viktigt för oss att hela tiden utvecklas, med detta sagt så har vi under dom senaste månaderna sett över möjligheten att använda Discord mer aktivt.
    Vi kommer att promote:a den mer aktivt och se till att det är enkelt att hitta den.

Dock kommer vi ej att utesluta TS, tanken med att börja använda Discord är att ha det som en chatt. Ett enkelt sätt att hitta folk att spela med, nå ut med information och bara ha en rolig stund tillsammans.

Om du inte redan är inbjuden till Discord så tryck nedanför för att få en inbjudan till vår server.

Vi kommer att sätta in lite bottar och se över rättigheterna på servern så att det blir så bra som möjligt inom snar framtid.
    Har du erfarenhet med att sätta upp bottar osv? Släng iväg ett PM till mig, jag tar all hjälp som ges :)

[​IMG] GTA 5 RP server
    För ett gäng månader sedan hade vi uppe en GTA 5 RP server via systemet FiveM. Tanken från början var att ha en PvE server med lite RP-inslag. Intresset tog sig inte riktigt så vi stängde så småningom ner server.
    Nu har det börjat visat intresse igen och vi är igång igen med att lansera en GTA RP server, inget är hugget i sten utan vi kommer att ta den tiden vi behöver för att kunna lansera en sån bra server som möjligt, vi kommer antagligen att köra beta på den ett gäng månader innan den blir 100% lanserad.

Men vad händer?
    Själva server burken håller på att stresstestas för att se vad den kan hantera. Vi kommer efter det börja bygga på själva servern med FiveM.
    För att kunna gå med i sektioner/servern så kommer man att behöva ansöka, mer info om detta kommer närmre inpå lanseringen.
    Crew sökes för fullt, släng iväg ett PM om du är intresserad. Vi kommer behöva serveradmins som ser till att serverns regler följs, utvecklare som ser till att rätt addons används, eventpersonal som håller i olika ingame aktiviteter... Har du något förslag på hur dom kan hjälpa till? Släng iväg ett PM.
    Jag försöker uppdatera denna tråden med mer info, har ni frågor kan ni även ställa dom där.

Ett par saker som tåls att skrivas igen :)
    [​IMG] Ruthless snabbguide
    Till alla våra nya medlemmar, glöm ej att ta en snabb-titt på vår snabbguide.
    Du hittar vår snabbguide till vänster på hemsidan (ikonerna) eller genom att klicka här.

[​IMG] Spelkvällar
    Vårt mål är att fortsätta med flera spelkvällar för att bjuda in alla i communityt att spela tillsammans. Det blir lätt grupperingar i och med att vi ha olika spelsektioner och spelkvällar är ett bra sätt, tror vi, att lätta lite på grupperingarna.
    Förslag tas gärna emot i denna tråden på spel och allmänna saker kring våra spelkvällar.

[​IMG] Ändringar av hemsidan
    Jag jobbar aktivt med att uppdatera hemsidan med nya funktioner och ny design för att hålla den up to date hela tiden.
    Ni hittar alla ändringar (eller iaf dom flesta) här.
    Jag uppskattar all form av förslag och idéer, skriv gärna era förslag här.

[​IMG] Generella förslag till communityt
    Detta är något som är otroligt viktigt för att communityt ska utvecklas.
    Förslag och idéer till Ruthless mottages alltid med öppna famnar :) Konstruktiv kritik och gärna förslag på hur man ska kunna nå till själva förslaget eller idén.
    Hugg gärna tag i mig på TS eller skriv i vår forum del för förslag.

[​IMG] Nya spelsektioner
    Detta är en punkt som vi i ledningen inte riktigt har gått ut med tidigare. Nya spelsektioner välkomnas alltid inom Ruthless, vi vill hela tiden utvecklas och blicka framåt på nya spel.
    För att starta en ny spelsektion har vi dock vissa krav, vi vill gärna se en plan på hur man ska starta upp den nya sektioner.
    • Vilka som skall leda sektionen
    • Rekryteringsplaner
    • Målsättning
    Enklast är att skicka ett PM till mig via forumet med detta. Sedan tar vi det vidare med ett möte tillsammans för att diskutera vidare en action-plan.

SlicknicK, Kimprex, wivouzan och 4 andra gillar detta.
  2. Krittez

Krittez Medlem Destiny 2

448
    1
    63
    Discordlänken riktar direkt till Admin-chatten på discorden för mig, kanske #general hade varit mer lämpligt, hahaha

3. Britney

7.975
    452
    218
    Hmm, kanske får skapa en ny länk så småningom... Men det är inget hemligt där ändå så spelar egentligen ingen roll :p

4. Zita

Zita Medlem Minecraft Medlem Destiny 2

143
    25
    78
    Har programmerat ett par discord-botar tidigare, kan försöka skräddarsy en bot för ruthless om det skulle vara något ni e intresserad utav, bara att hojta till :)

5. Britney

7.975
    452
    218
    Absolut, det hade ju varit as nice!

6. Zita

Zita Medlem Minecraft Medlem Destiny 2

143
    25
    78
    Vad för funktioner skulle ni vilja se från boten isf? Vi kan ta ett snack i ts senare så vi kan komma fram till något

Britney gillar detta.
  7. erko

erko Medlem GW2 Medlem

44
    6
    28
    Kul med Discord! skickade precis ett PM till Draxx och frågade om ni gått över till Discord eller ej, nu såg jag denna tråden. Tittar in imorgon!

8. Britney

7.975
    452
    218
    Vi använder Discord, men inte gått över till det helt och hållet som Voice-chat :)

9. erko

erko Medlem GW2 Medlem

44
    6
    28
    Denna inbjudan är ogiltlig eller utgången får jag då jag klickar på Ruthless discord server i tråden :/
    " https://discordapp.com/invite/9hrsSdY "

10. Britney

7.975
    452
    218
    Testa denna:
    upload_2018-1-24_7-48-17.png

Gjorde en ny :)

11. erko

erko Medlem GW2 Medlem

44
    6
    28
    Britney gillar detta.
  12. Britney

7.975
    452
    218
    Gött! Jag gjorde om länken då den gamla skickade dig till en låst admin-kanal :p

Dela sidan