Battlefield V

Diskussion i 'Battlefield' startad av Verinus, 2 mars 2018.

1. Keksi ツ

Medlem Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    15
    Trofépoäng:
    48
    Aldrig varit ett jättestort fan av BF, men är positivt överraskad! Testade betan några rundor och ja, den var skit helt enkelt. Men det känns som att Dice faktiskt lyssnade och gjorde sitt bästa för att fixa till spelet.

Jag var lite orolig över att det skulle kännas jobbigt/svårt att få tag på ammo/meds med det nya systemet, men det är inga som helst problem! Gillar även att alla i squaden kan "ressa" squadmates (@wivouzan me brudda <3).

Spelet har vissa saker som behöver fixas ja(och det är ju inte släppt officiellt ännu), men i det stora hela är det faktiskt ett riktigt bra spel. Kul banor, fordon tål inte hur mycket som helst, V-1 raketer som brummar över huvudet, Tigers som spränger en till Narnia och en massa pang pang:cool:

#121 Keksi ツ, 10 november 2018
    Last edited: 11 november 2018
    Molin gillar detta.
  2. Molin

Molin Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Jag och ett par kollegor bestämde oss faktiskt för att köra på detta trots allt. Jag har nog inte riktigt inte gillat spelet, utan bara varit besviken på att man inte fått WW2 känslan som jag var ute efter iaf.
    Utöver det så har sjävla spelet varit roligt enligt mig, vanligt BF fast med en liten tvist helt enkelt.

3. Sabot

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    104
    Trofépoäng:
    103
    Tycker det har varit riktigt skoj faktiskt. Natt och dag mellan betan och release. Lite grejer man stör sig på så klart, som typ att suppression är obefintlig och den vanliga huvudvärken med BF-spelen.
    Märkte det dock, för er som spelar... blir ni sugna på att lämna en match för att ni låst upp nåt vapen ni vill använda så gör inte det. Spela klart hela matchen. Annars buggar det och grejerna man skulle ha låst upp förblir låsta. Dom verkar medvetna om det och det fixar sig automatiskt för vissa efter ett tag, men har man otur får man väl vänta på en patch.

4. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    103
    Trofépoäng:
    68
    Ni som nu sitter och spelar BFV är det värt att köpa nu eller ska man vänta tills spelet går ner i pris ?
    Spelade betan och ogilla verkligen betan !

5. Lerb

Medlem Ruthless Arma Milsim Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    34
    Trofépoäng:
    73
    Jag spelar lite nu (spelade inte betan) och jag är ganska opåverkad av allt snack kring kvinnor, SJW, utsmyckningar och bröte. Jag skiter i vilket, det är ett spel. Det enda jag stör mig på är att suppression verkar vara buggat.
    Jag får känslan av att spelet tagit ett steg tillbaka mot BF4 när det kommer till "känslan" när man spelar osv, svårt att förklara riktigt. Jag ogillade verkligen BF1 och jag gillar detta mycket bättre än så länge men jag kan inte riktigt peka på något annat än "känslan" just nu. Har tyvärr inte spelat såpass mycket att jag kan säga mer än så.

6. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    För de som vill prova det i 10 timmar, säg till. Man kan tydligen dela ut 7-dagars Origin Basic nu, vilket ger en 10 timmars speltid i BFV.
    Skicka PM, så löser vi det ! :)

7. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    Har 2st inbjudningar kvar, som sagt. 7 dagars basic premier på origin, 10 timmar speltid gratis i BFV. Bara hör av er via PM å ger mig ert nick så kirrar jag det ! Först till kvarn!

8. Gummibrallan

Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    35
    Trofépoäng:
    73
    Jag säljer inte min själ

stubbkrossen gillar detta.
  9. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    OKej, nu har jag BFV.

Det som får mig att gå i taket och nästan slå sönder tangentbordet är att man inte kan quita spelat när man vill.
    ESC / QUIT .

NEJ... detta går speciellt inte när de visas massvis med fina sekvenser på vinnande squad m.m.

Helt jävla otroligt, om någon vill quita spelet utan att konstant trycka på ALT F4 så ska det gå.
    Det går alltså fortare att komma tillbaks till main menu att ALT + F4 och starta om spelet än att vänta in tills man kan trycka på quit.

Och så får man inte sin poäng och XP räknad om man trycket ALT + F4.
    Så man är tvungen att sitta och vänta till man får trycka på quit.... och sedan vänta IGEN tills man kommer till main menu.

GÖR OM GÖR RÄTT!!

10. Sabot

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    104
    Trofépoäng:
    103
    Liten titt på vehicle customizations

Keksi ツ gillar detta.
  11. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    Synd att sådana som du @Sabot ska få tillgång till sådana här saker. Sämsta tankföraren jag sett.

12. Georg

Georg Administrator
    Ledning Medlem Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    146
    Trofépoäng:
    128
    Haha stackars sabot. Du får tänka på att han tränade att köra i Bob semple tank ^^ [​IMG]

13. Sabot

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    104
    Trofépoäng:
    103
    HAHA den jäveln hade jag glömt bort... visst var det den där som byggdes på traktor-chassi och hade varken ritningar eller ingenjörer bakom sig? Ser ju ut som nåt chefens smått efterblivna 7-åring fick designa för att skulle sluta tjata. :D

14. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Efter att ha spelat en del finns det inte så mycket att klaga på enligt mig. Det är som dom flesta andra Battlefield spel fast dom har lagt till lite mer grejer.
    Finns naturligtvis för och nackdelar, men inget som är "gamebreaking" överhuvudtaget enligt mig.

Men lite saker som hade kunnat ändra för att öka spelupplevelsen.
    Victory screen som syns efter varje runda hade enligt mig gärna fått se ut som BF1, gillade den mycket mer än nuvarande. Den kändes mer lättöverskådlig och snyggare.
    Battlelog, kanske inte själva battlelog i sig utan all statistik och alla sparade matcher. Tyckte det var ganska nice och kunna gå tillbaka då och då och kolla igenom gamla matcher.
    Conquest, det verkar som att man tar över flaggor snabbare om man har mindre poäng. Gillade nog BF1 stuk mera då, detta är nästan i stil med Overwatch overtime när man hade vunnit. Kunde verkligen ändra en hel match vilket blir lite väl överdrivet.

Utöver det gillar jag det starkt, tycker kartorna är mycket roligare än BF1.

15. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    103
    Trofépoäng:
    68
    @Swindahl skicka mig en bild på @Sabot karaktär i spelet och måste säga hmmmm

Bluxe, stubbkrossen, Sabot och 1 annan gillar detta.
  16. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    271
    Trofépoäng:
    128
    Går bra för BFV nu.
    Update skulle ha kommit igår, men istället dagen innan går de ut och säger att de ska komma med ett annat datum för megapatchen.
    Det hände inte heller så nu vet INGEN när den kommer förutom det dom skrev "coming soon".

Det märks att det verkligen inte gått bra för BFV, kolla bara på tittarsiffrorna på twitch... det säger en hel del.

Undrar om detta blir deras sista Battlefield på ett bra tag nu :S

17. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Helt klart låga siffror, men det känns väl ändå som att det alltid varit så med Battlefield? Inte lika populärt spel att streama.

Jag tror att dom kommer köra på som vanliga med sin 2 års period. Svårt att se att dom kommer fördröja ett spel med tanke på vilket stor inkomstkälla det måste vara oavsett om det sålt mindre bra denna gången.

18. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    103
    Trofépoäng:
    68
    Vet ej om alla har sett dessa ännu men detta är bilder från "Battlefield 5 Launch Party"

19. BlackVanillaTea

Medlem Medlem GW2 Officer GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

Mottagna gillanden:
    130
    Trofépoäng:
    83
    På riktigt? Att håna idéer om inkludering och rättigheter enbart för... vad exakt? Att spelet inte skulle vara historiskt korrekt (har ej personligen ansett Battlefield-serien ha någonsin gjort anspråk på att vara det)? Att ett ordfilters algoritm agerande högst underligt (har EA ingen kompetens överhuvudtaget på hur den appliceras, eller var det en medveten strategi där all publicering är god publicering?) och ansetts vara ett hot mot... ja, vet inte vad ilskan/rädslan är baserad på, faktiskt.

Hade gärna velat förbise bilderna som enbart ett ungdomligt försök till att vara lustig på ett party, om inte för fruktan att sådan vilja till åtlöje kan gå ut över människor som varken har med spelet eller EA att göra.

20. Molin

Molin Administrator

Mottagna gillanden:
    805
    Trofépoäng:
    243
    Antingen missförstår jag dig eller så missförstår du nog det dom försöker förmedla.

Battlefield V har ju varit mycket omtalat pga att det inte varit historiskt korrekt enligt vissa samt många har blivit butthurt över att det varit tjejer med robotarmar i spelet.
    Det har gjort då att folk har kallat Dice/spelet för Genderfield, Feminazies osv.
    Dice i sin tur gav alla dessa fingret helt enkelt på deras release party. Man kan ju diskutera hur smart det är osv.

Jag kan tycka att inget av detta har med spel att göra. Däremot kan jag ju inte säga annat än att Battlefield V inte var det WW2 spel som jag hade önskat att det var.

Hur som helst, ny patch på ingång:

Lerb gillar detta.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis