Battlefield V

Diskussion i 'Battlefield' startad av Verinus, 2 mars 2018.

1. Georg

Georg Administrator
    Ledning Medlem Destiny 2 Medlem AoC Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    133
    Trofépoäng:
    128
    Fattar inte vad dem håller på med. Inte en ända furry i hela spelet. Fy fan.

2. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    Faster Bullets!?

Alltså, var det INGEN om reste sig upp under det mötet och sa ifrån.
    WW2 med " Faster Bullets".

Okej om det handlade om BF2142 remake eller annat " rymdspel"

Vad är det för stolpskott som knäcker dessa ideér utan att någon ifrågasätter det?
    Är det EA eller DICE som trollar sönder hela BFV.

Vad fan är det frågan om för dumheter, " Faster bullets " i WW2 spel.

Swindahl gillar detta.
  3. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Ska bli väldigt intressant att se vad som händer nu efter launch. Om försäljningen går så dåligt som det sägs så lär det ju bli konsekvenser för både EA och Dice.

Har inte hunnit kolla på klippen som Elzior länkade men det låter ju helt sjukt med censureringen. Rent spontant så känns det ju som att något gror inne i Dice, alltså att det är någon som mer eller mindre gör det i smyg. Då snackar jag alla mindre saker. Dom större dragen känns bara helt sjuka att det ha gått igenom på diverse möten som man antar att Dice har.

Hur som helst blir man ju besviken, man vill ju ha sin mängd Battlefield vartannat år... Får hoppas att det går tillbaka till Bad Company igen, spelstilen, humorn och mekaniken är ganska svårslagen.

Selkan, stubbkrossen och Swindahl gillar detta.
  4. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    128
    BF serien är på väg att dö ut på allvar.
    BF4 va då allt började dala.
    Jämför all content som fanns i BF4 med hardline, bf1 och bf5.
    De har bantat ner allt och gått till ett mer liknande CoD.
    Från 30 till 40 vapen per klass i BF4 till 6 vapen per klass i bf5.
    Banorna blir mindre och mindre
    Eller allt fler CQB blir vanligare än de massiva.
    Detta är det BF hardcorefans INTE vill.
    Så det är tydligt att EA och Dice inte lyssnar på sin community.
    Nu straffar det sig.

stubbkrossen gillar detta.
  5. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    64
    Trofépoäng:
    53
    Visst det är ju väldigt enkelt av oss att skriva saker och klaga .
    Men problemet ligger ju i att folk köper ju spelen "Battlefield" och Dice / Ea får sina pengar och köra på tills det inte funkar längre tråkigt nog :(
    Om det ska bli en ändring så behöver det gå dåligt för Batllefield nu så EA och DICE fattar att vi har gått för långt helt enkelt

Sabot gillar detta.
  6. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Haha sant... bittra och gamla har vi blivit hela högen :)

Jag tror många känner igen sig att man inte riktigt hittat den spelglädjen man hade när man var liten. Jag tror att vi helt enkelt var mer lättroade då :grinning:

Får helt enkelt lira BF4 och BF1 som protest :swords:

Swindahl gillar detta.
  7. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    128
    Tror det är lite både och ärligt talat ang att man klagar.
    Finns fortfarande företag som lägger ner energi och lyssnar på sin community och gör bra spel.
    Sen finns det företag som EA som en gång i tiden va helt OK.
    Men som idag bara gör cashgrab spel.
    Grafiken har de med sig, men spelen blir allt tunnare och tunnare.

Jo men det är tack vare vår ålder vi kan se skillnad på skit och vad som är bra, tror inte det handlar om "spelglädjen".
    Har man tappat den kan man sluta med den hobbyn imo.
    Vad vi gamlingar är utefter är spel som är bra och inte behandlar sina kunder som skit.
    Så simpelt.

Elzior gillar detta.
  8. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    Precis, de har helt enkelt tappat verklighetsuppfattningen... HELT.
    Inte lyssnat på community.
    Eller vad jag tror, EA trycker in sina " cashgrab-features" och DICE måste tyvärr göra som dom säger.

Om dom hade tittat på BF1942 och tagit ALLT som var bra ALLT som ALLA älskade och sedan bara finputsat och gjort detta med deras Frostbitemotor.

Säkert så det börja men EA kom väl inte som en borskämd 12-åring och undrat vad det där är för gammalt fult och tråkigt spel, det vill ju ingen spela nuförtiden.

Någon borde slagit näven i bordet låååååååååångt innan BFV visats upp offentligt.

* Kvinnor i WW2 - JA om det görs rätt.
    Kvinnor från motständsrörelsen, Kvinnliga SOE agenter, kvinnor som befan sig vid fronten som sjukvård och som plötsligt hamnar mitt i stridens slagfält.

INTE asiatiska kvinnor i ett WW2 krigt i som utspelar sig i Europa i helt fel allierade uniform med ARMPROTES!!
    Där borde den som knäckte den idéen direkt blivit utskrattade i mötesrummet eller rent av fått sparken för inkompetens.

* Faster Bullets i WW2

NEJ... och åter igen.. N E J !!
    Om dom nu ska ha något åt det hållet så det enda jag kan komma på är " anti-tank rifle based on a high-velocity "

* SMÅ kartor.
    NEJ...
    BF1942 blev ju känt för sina storslagna kartor.
    Ta bara kartan El-Almein som exemple.
    Visst kanske någon CQB karta här och där, men grunden för BF i WW2 ska var STORA KARTOR.

EA har väl varit frame och petat " Ge oss Call of duty maps till bf"
    Helt åt helvete att BF klonats till en Call of duty kopia enbart för att dom vill sälja lika mycket.

Det är som att Iron Maiden plötsligt skulle släppa en skiva som försöker låta som Avicii bara för att det säljer.

* Circus-clown Fortnite klädsel.
    Visst ska man få customize sin karaktär.
    MEN.... De kan ta mig fan inte släppa Alpha/Beta med inkorrekta uniformer för allierade, eller ja i stort alla.
    Inte ens vinter uniformer.
    INTE EN ENDA rätt uniform på dom allierade. Och detta i sommar klädsel med.
    ALLT är fel med Narvik kartan, de kunde lika gärna haft Smurfar vs Nazister.

Jag tror alla inte kräver att DICE/EA ska vara 110% historiskt korrekt, men det här är faktiskt så nära en kränkning man kan komma för hela denna Operation.

EA/Dice behöver inte vara en historisk professor och ha föreläsning i WW2-historia för spelarna, MEN de kan väl hålla sig någorlunda till sanningen.
    En enkel googling så får man reda på att dom inte har ETT RÄTT
    Allt är fel, läs och gråt.

Frågan är , var verklighetens historia om invasionen av Narvik för tråkig att göra ett spel. Var den inte spännande nog?
    Hade blivit hur bra som helst, eller?
    Jag förstår verkligen inte!?
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_Narvik

' Social Justice Warrior/ PK.

Lägg ner detta. De målar bara in sig i ett hörn.
    Så klart att alla ska få vara med och ha kul i ett spel, men vad blir nästa sak? Att man måste ha ett könsneutralt tangentbord för att spela BF?

Den vite mannen hatet, va?
    Vad håller dom på med?
    Dom skapar ett problem som inte finns.

Om dom nu vill lyfta fram exemplevis Svarta ( kvinnor nämnde jag överst i tråden)... så finns det massa fina och starka bra berättelser om hur svarta stred för USA under WW2, de hade kunnat göra en hel karta som enbart är tillägnad just en svart enheter exempelvis.
    Kort Info:
    There were 125,000 African Americans who were overseas in World War II. Famous segregated units, such as the Tuskegee Airmen and 761st Tank Battalion and the lesser-known but equally distinguished 452nd Anti-Aircraft Artillery Battalion

Lägg ner hela förbaskade SJW tramset och lyft fram både kvinnor och Svarta på ett respektfullt fint och värdigt sett.
    Och när det gäller asiater så kunde dom gjort det samma fast genom stilla havs kriget i WW2.

* Stålmannen.
    Nu kan spelare klara av ett helt magasin från en bren-gun exempelvis utan att död.
    Alla spelare får känna sig som Superman genom att du kan ta så mycket mera skada från skott än förut.
    Galet.

Va fan hände med BF!?
    Så här minns jag inte BF1942.

9. Selkan

Medlem Ruthless Arma Milsim Donator

Mottagna gillanden:
    45
    Trofépoäng:
    33
    Tror du att de verkligen skulle kunna gå till backa till gamla goda sexistiska BF2? Tror inte att de har ryggraden att förolämpa folk med sånt här idag.

10. Morbidius

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    58
    Custom character.
    Varför inte göra som Arma 3.
    Du väljer själv hur du vill se ut, kvinna, man, vit, svart, asiat.
    Ja valet är fritt.

Ingen kränkt!

11. Selkan

Medlem Ruthless Arma Milsim Donator

Mottagna gillanden:
    45
    Trofépoäng:
    33
    De kodar annorlunda kanske, i arma så är varje föremål "ett föremål" i spelet som karaktären bär på. I BF kanske hela gubben är karaktären inklusive kläderna och typ vapnet kan man byta. De har troligtvis gjort det för att optimera bättre, jag vet ingenting om BF men jag kan mitt arma

12. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    128
    Vem bryr sig om spelet, nu när det är söndertryckt med ÄCKEL-SJW-poltik skit å världens sämsta progressionsystem med credits som alla hatade.
    RIP BF-serien.
    Ska försöka minnas dig för vad du en gång var.

Bästa sammanfattningen av BF5 i videoformat jag kunde hitta:

#112 Swindahl, 11 september 2018
    Last edited: 11 september 2018
    Morbidius gillar detta.
  13. Sabot

Medlem Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    87
    Trofépoäng:
    68
    Så sant. Perfekt beskrivning av vad BF började som och vad det är nu. Kontrasten däremellan är natt och dag och man blir fan deprimerad när man tänker på det.

Morbidius och Swindahl gillar detta.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis