Battlefield V

Diskussion i 'Battlefield' startad av Verinus, 2 mars 2018.

1. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    128
    Sure thing, jag ska sammanfatta mig kort.
    Metal-musik och 80 tals klassiker, riktigt go musik.. men spela upp dessa 2 samtidigt och det kommer låta skit, inte bra alls.
    Samma sak för mig här i BF V är det med att kvinnor är med i strid. Kollade bla på AngryJoe å att höra kvinnoskrik vart 10:e sekund... nej det förstör min immersion allt för mycket för att jag INTE ska störa mig på det.
    Tyck att jag är löjlig, men för mig är det en stor grej. Så pass att jag inte kommer att köpa det.
    Så jag kommer köra stenhårt på Post Scriptum istället. Utvecklarna från Squad som ligger bakom det, fast WWII och mer historiskt korrekt. Samt då att Post Scriptum är även snäppet närmare realism, vilket jag inte har något emot.

Sen kanske man plockar upp BF V på någon super-rea i framtiden, det kan hända. Spelet i sig har säkert roliga gamemodes utöver det vanliga Conquest som lockar.
    Men i nuläget känns det bara meh.
    Notera även det jag skrev allra först, Metal-musik är BRA, 80-tals klassiker är BRA, men inte när man spelar upp dem samtidigt i samma rum.

Draxx gillar detta.
  2. Ebanon

Medlem Medlem WoW Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    88

3. Britney

Britney Administrator
    Ledning Medlem Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Haha, det är fan sjukt vilken trend det har blivit alltså... Känns som att alla kommer lite försent istället för att komma på sin egen nisch, tråkigt.

4. Draxx

Draxx Administrator
    Ledning Medlem Medlem GW2 Officer GW2 Medlem WoW Donator

Mottagna gillanden:
    245
    Trofépoäng:
    183
    Helt valid points Swindahl.

Personligen tycker jag det ska bli intressant att se deras tolkning av BR. Jag har inget emot konceptet alls, gillar det starkt. Det skapar en spännande stämning :)

Men visst, det kanske är lite kul/töntigt att ALLA hoppar på trenden.

DICE:s sound-design alltså..... vilken njutning! :p

5. Jordan90

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    3
    Mitt enda klagomål på Battlefield 1 var att skotten flög snett när man sköt med vapnena. Inte så kul när man har bra aim och missar ändå? xD

6. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Jag körde den stängda alhpan nedanför är lite tankar kring det hela.

Spelet är väldigt likt BF1 rent grafiskt, det märks att det mer eller mindre är ett skin utav BF1 med en del nya grejer när du rör dig.
    När du hoppar från höjder och landar så gör den en animation för att resa sig upp igen. Du kan nu krypa åt alla håll och samtidigt skjuta, du kan även huka dig ner och springa.
    Ljudet är fantastiskt bra, blev lite besviken på ett par av voice-kommandona då det lät exakt som BF1 men det kanske var placeholders tills release.

Känslan var otroligt bra i spelet, det flöt på bra och alla vapen kändes väldigt bra.
    Det tog ett tag innan man vande sig vid att alltid plocka upp ammo vid ammo och med stations (man har ytterst begränsat med ammo när man börjar). Vet inte riktigt om jag gillar den idén, känns inte så Battlefield enligt mig.

Tanks kändes otroligt överflödiga, dom var så långsamma att man inte hade en chans mot infanteri. Antingen så höll man sig till spawn och försökte skydda närmsta flaggan eller så åkte man iväg mot en garanterad död.

Animationerna tog tyvärr över lite, varje gång du föll för långt, eller när du skulle ressa, ladda om osv osv så var du i sånt underläge att du garanterat dör. Det som störde mig mest här var väl just som medic att ressa andra spelare var helt meningslöst om dom inte hade dött under skydd. Animationen var så lång att du sällan överlevde efter att du hade gjort den.

Sen var det garanterat inte WW2 känsla, det kändes verkligen inte så att man stred under WW2. Jag vet inte riktigt vad det kändes som, men vänjer man sig vid den tanken så var det ganska roligt att köra. Det enda som då vart jobbigt var tanksen och alla extra animationer som dök upp när man körde.

Har säkert missat något, men om ni undrar över någon specifik grej så hojta till :)

7. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    128
    Att det inte kändes som WW2 vet jag PRECIS anledningen till... u know it.. precis, jag skrev det inte men jag tänkte det. Tvii för BF V tvii!

8. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    64
    Trofépoäng:
    53
    Jag har den perfekta lösning på alla problem gällande BFV

Släng upp 2 olika servrar en med kvinnliga char som dice vill ha det och en utan som är "Realistic" server

9. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Jag har fått chansen att testa alphan igen och tänkte lira lite för att få en sån objektiv syn som möjligt. Försöka inse att det är en alternativ historia på WW2..
    Vill så gärna gilla det :D

10. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    64
    Trofépoäng:
    53
  11. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
  12. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    128
    Att dom inte körde denna trailer till reveal istället asså :p
    Oh well.

Britney gillar detta.
  13. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Håller med, så jäkla mycket bättre feeling. Fick tillbaka mycket hopp nu, den banan såg riktigt jävla skoj ut.

Väldigt roligt att dom visade lite Battle Royale... Jag är skeptisk, men det kan fan fungera bra med tanke på att Frostbite är så jävla mycket bättre optimerat än vad PUBG någonsin kommer att vara. Så det kan faktiskt fungera bra... Återstår att se!

14. wivouzan

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    58
    Fan, hoppas de PR-mupparna som kladdade på första trailern och det runtomkring den tidsperioden är inlåsta i en fuktig källare utan dagsljus. Denna trailern ser ut att vara vad man förväntar sig av BF. Inte tillräckligt för att återställa hoppet men det är väl i varje fall åt rätt håll.

Britney gillar detta.
  15. Shoan

Medlem Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    56
    Trofépoäng:
    73
    Ser riktigt fräscht ut!

@Zeeshan är det du som agerar pilot vid 0:34?

16. Britney

Britney Administrator

Mottagna gillanden:
    726
    Trofépoäng:
    243
    Ganska sjukt...
    Sjunker RTX korten i pris så kanske det är värt :p

Shoan gillar detta.
  17. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    128
    Hahaha, nu ligger EA pyrt till, hoppas de lär sig.... ( troligtvis inte.. )
    https://www.cnbc.com/2018/08/20/cow...us-disappointment-citing-weak-pre-orders.html

Copy/Paste från artikeln i länken:
    Analyst predicts EA's 'Battlefield V' will be a 'serious disappointment,' says preorders lag 'Call of Duty' by more than 85%
    • Cowen believes EA’s “Battlefield V” game may put the company's financial guidance at risk.
    • The firm's analyst said preorders for “Battlefield V” are tracking more than 85 percent behind “Call of Duty: Black Ops 4,” which is substantially worse than previous instances.
    • “Battlefield 3” and “Battlefield 4” titles lagged “Call of Duty” by about 20 percent to 40 percent and “Battlefield 1” actually tracked ahead of “Call of Duty” at this point before launch.

Så.. tror de flesta inklusive mig själv har fått nog med deras j*vla bullshit och nu får de äta upp det.
    Hoppas även att deras Anthem går åt skogen.
    Deras syn på kunder är vidrig.
    Nu har iofs en av dem vid namn Patrick Söderlund hoppat av EA men att skriva detta till sina kunder ang kvinnor i spelet är bara respektlöst:
    -----------
    There are people who are uneducated, they dont understand that this is plausible scenario, and listen:
    this is a game. And today gaming is gender-diverse, like it hasnt been before.
    There are alot of female people who want to play, and male players who want to play as a bad-ass woman. And we dont take any flak.
    We stand up for the cause, because i think those people who dont understand it, well, you have two choices: either accept it or dont buy the game.
    Im fine with either or.
    Its not just ok.
    -----------

Med den attityden till sina kunder, kalla dem outbildade m.m och kaxigt säger " Köp det eller inte, mig kvittar det "... alltså vilka tror de att de är ?
    Nej jag är så j*vla klar med EA.
    Det är ju de själva som missar poängen helt till varför folk ryggar mot att kvinnor är med ett WW2 spel. "Ojj, de vill inte ha kvinnor i vårt spel... hmmm måste vara rent kvinnohat.. USCH FYY TVII!!"
    Ni kan ta er SJW-politik å dra åt pipsvängen, speciellt med den attityden.
    I allt detta vill jag även önska de som blir av med sina jobb på EA efter detta lycka till. Använd era kunskaper och färdigheter i ett annat bolag.
    För det går ju inte förneka.. DICE kan göra spel, men inte när man har EA över sitt huvud.

Gummibrallan och stubbkrossen gillar detta.
  18. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    64
    Trofépoäng:
    53
  19. Georg

Georg Administrator
    Ledning Medlem Destiny 2 Medlem AoC Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    133
    Trofépoäng:
    128
    Ja det ser ju inte bra ut detta ^^

20. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    128
    Hmm smart ändå.
    Att ge de som förbokat en hel månad extra att ångra sig å refunda är omtänksamt.
    EA kanske inte är så råa mot sina kunder som jag trodde.
    Köper nog BF5 när Furry DLC släpps.
    På tiden att de öppnar dörrarna för oss furrys också till spelvärlden tycker jag. #kränkt

stubbkrossen gillar detta.

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis