Battlefield V

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Skiter fullständigt i att det är en kvinna, eller vad x nu identifierar sig som på videon. MEN vad fuck är det för jävla cyborg hand hon har? är det battlefront/field?
Haha, men det fanns ju.
https://www.collectorsweekly.com/articles/war-and-prosthetics/

Men som sagt, jag håller helt med om att det inte ger den klassiska "WW2-känslan", men jag kan inte riktigt säga om jag gillar det eller inte ännu.
Ser man på gameplay ser det väldigt lovande ut!

2 oktober 2011
2.403
158
128
Skiter fullständigt i att det är en kvinna, eller vad x nu identifierar sig som på videon. MEN vad fuck är det för jävla cyborg hand hon har? är det battlefront/field?

2 oktober 2011
1.046
128
103
Ne men bf är ju gått ifrån historiskt korekt i multiplayer ganska mycket de senaste spelen, typ snipra med carl gustav etc. Tror mer på deras singelplayer story. Blir det lika bra story telling som i bf1 så kommer vi få det bra i höst :)

Kommer bli sjukt roligt och se hur dem kommer göra blitzen. Hade varit jävligt coolt med ett mission med typ bara mechanized i polen eller belgien.
Ja, att det inte är historiskt riktigt på alla ställen rör mig inte - ingen har väl påstått att det skulle vara det heller liksom. Det var mer bara det faktum att om man kollar lite efter sånt i trailern så ser man att den är gjord mer för wow-effekt ala Hollywood än autenticitet på en nivå som gjorde det hela lite komiskt tillgjort nästan. Men det är ju absolut inte så att spelet står eller faller med det. Som du sa så lär det bli riktigt skoj att lira det oavsett, även om jag personligen hellre hade sett t.ex. ordentliga uniformer istället för... ja, uteliggarna som knatar runt där, bara för att nämna en sak.

Men ja... Ardennerna är ju som gjort för sånt här kaos, och då har dom ju också anledning att smälla av V1or på slagfältet, som i trailern!

• Like
Reactions: Molin
2 oktober 2011
2.403
158
128
Ja, att det inte är historiskt riktigt på alla ställen rör mig inte - ingen har väl påstått att det skulle vara det heller liksom. Det var mer bara det faktum att om man kollar lite efter sånt i trailern så ser man att den är gjord mer för wow-effekt ala Hollywood än autenticitet på en nivå som gjorde det hela lite komiskt tillgjort nästan. Men det är ju absolut inte så att spelet står eller faller med det. Som du sa så lär det bli riktigt skoj att lira det oavsett, även om jag personligen hellre hade sett t.ex. ordentliga uniformer istället för... ja, uteliggarna som knatar runt där, bara för att nämna en sak.

Men ja... Ardennerna är ju som gjort för sånt här kaos, och då har dom ju också anledning att smälla av V1or på slagfältet, som i trailern!
Mm var som jag sa till britney när vi kollade, dena trailern känns mest som dem vill vissa allt dem kan på 3 min. Väntar på typ E3 för en riktigt bra trailer för singelplayer eller cinematic trailer.

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Mm var som jag sa till britney när vi kollade, dena trailern känns mest som dem vill vissa allt dem kan på 3 min. Väntar på typ E3 för en riktigt bra trailer för singelplayer eller cinematic trailer.
Ja, jag hoppas fan det.

Jag tycker det är bra med cosmetics som gör att spelföretaget kan dra in mer pengar (för det är ju uppenbart att det är det enda dom vill göra).
Men det kan inte bli på bekostnad utav spelkänslan, det får inte bli helt oseriöst. Vill fortfarande få en WW2-känsla som sagt.

14 juni 2013
1.241
339
128
Ja asså... jag såg framför mig nu när jag innan såg trailern fick det spoilat att det va WW2.. Vilket gjorde mig skitglad.
Så timmar innan jag tog mig ann och kollade på trailern.. så såg jag framför mig, ett grått tyskland, i någon pittoresk lokal by, skymning och allt är knäpptyst. Det ända man hör är regnet som slår mot plåttaken och gatstenen.
Man sitter där med sin grupp och väntar, sen hör man en tiger-tank ljuda långt bort.... asså ja.. Liksom byggde upp hela den biten..
Sen det man får se är något utdrag ur Fortnite i färgskala, blå ansiktsfärg som om hon skallat morfar smurf i ansiktet.. nää asså ju mer jag ser den ju mer ogillar jag det.
Men, jag har inte gett upp ännu, det finns hopp. Men just nu har EA/Dice mycket att bevis, det blir ingen pre-order iaf..

Sjukt besviken såhär långt.

2 oktober 2011
1.046
128
103
Håller med.. bra summerat! Personligen så bröts ju min "suspension of disbelief" när han i trailern plockade upp en MG42 med en mynningsbroms som inte ens fanns på den tiden! Någon jävla måtta får det väl vara, va?

2 oktober 2011
1.046
128
103
Okej, fair enough... det var kanske inte samma broms jag trodde det var :D Men den där kan inte ha använts i stor utsträckning i förhållande till hur många MG42 som tillverkades... har aldrig sett den där förut.

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Smådetaljerna så som mynningen bryr jag mig inte så mycket om och det får gärna vara tjejer, killar, mörkhyade etc
Det spelar ingen större roll, utan det är snarare helhetsbilden som jag stör mig på ofantligt mycket.
Å andra sidan ska det sägas att dom nu gått ut med typ "Glöm det du lärt dig på historier-lektionerna" och sedan "WW2 som du aldrig sett det förut".
Så jag tror att deras mål är att komma ifrån Normandie och utforska kriget på andra ställen så som Norge.
Men vad dom inte förstår är att det är inte det folket vill ha, det går inte att göra ett WW2 krig och förvänta sig att folk inte ska bli arga eller förvånade när man visar en del av kriget som kanske bestod 0.1% av helhetsbilden eller det som folk är vana vid.

Det är även det som stör mig, det känns inte som WW2.
Men som sagt, gameplay wise verkar det helt sinnessjukt och det är det som gör att jag är så splittrad.

Edit:
Detta är vad jag ser fram emot. Helt sjuka gameplay mekaniker!! Bara tråkigt att det inte kunde vara full out WW2 känsla.

Last edited:
18 juni 2017
25
4
53
Tycker dom skulle gjort BR standalone men man får hoppas att det blir bra. De ena får ju inte slå ut det andra när det gäller balansering.

Last edited:
1 september 2014
366
90
53
Enda hittills som har väcket ett någorlunda intresse för min del i vart fall, är att dem visar Narvik.

14 juni 2013
1.241
339
128
Ja asså.. nu har jag kollat på det mesta ur gameplay. Jackfrags, AngryJoe, officiell stream gameplay osv.
Summering: Bra grafik
Resten av mina kritiska åsikter behåller jag för mig själv då jag inte vill trampa någon på fötterna.
Men det lutar åt att jag inte köper det. I alla fall inte till release.
Blir första Battlefieldspelet jag hoppar över helt, om man inte räknar med hardline.
Synd, för det är sjukt snyggt spel! :)

• Like
Reactions: stubbkrossen
10 oktober 2011
3.353
304
183
Äh vadå trampa någon på fötterna? Ut med språket karl! :)

Mina intryck är att det ser oerhört bra ut och har stor potential. Föredrar WW2-setting framför WW1 helt klart. Som DICE-folket tjatat om i varenda intervju; det såg extremt IMMERSIVE ut. Hoppas kunna springa omkring som medic med en Thompson-bössa och leva rövare :D

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.185
Medlemmar
8.613
Senaste medlem
SkepparnJr

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
23