Battlefield V

2 oktober 2011
2.403
158
128
Ja kommer ju helt klart bli ett köp. Dice är tillbaka i sitt rätta element, andra världskriget.

9 juni 2013
878
23
58
Tur man har lärt sig den hårda vägen att man inte bör hypa så här tidigt, men HYPE HYPE HYPE!

28 augusti 2011
1.929
116
103
tyckte trailern var cool speciellt när den gick från klassisk cinematisktrailer till first person.
Blir coolt och se vem som vinner försäljningskriget BF V eller Red Dead Redemption 2. Släpps en vecka mellan varandra.
Tack och lov på varsin sida om den 25e och löning.

Sen vill säkert CoD säga sitt som kommer en vecka före BF V.

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Jag är så jäkla kluven i vad jag tycker.
Själva trailern tyckte jag var riktigt dålig, fick inte WW2 känslan alls och det kändes alldeles för färgglatt.
Men gameplay var jag sjukt imponerad på, så det väger ju upp ganska mycket.

Hoppas att jag finner lite mer klassisk WW2 känsla bara :D

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Ja, det kommer oavsett bli ett köp. Battlefield för fan!
Får köra spelkväll när det är dags för beta!!

14 juni 2013
1.241
339
128
Kommer lätt att köpa, men trailern .. "Meh" för att va ärlig. Som @Britney sa, det kändes lite väl färgglatt, eller ?
Någon som vet mer i detalj... vad detta som följer med deluxe edition är ?
---------------------------------------------
20 veckoleveranser med Airlift
Du får --------> avgörande <--------förnödenheter med 20 veckoleveranser med Airlift som alla innehåller ett anpassningsföremål.

Asså... om så... nej... i wont even go there..... FY F*N EA om ni gör det igen!!!!

2 oktober 2011
1.046
128
103
Det är nog loot boxes för cosmetics. www.thesixthaxis.com
Men på äkta företag-som-gjort-alla-förbannade-manér så har väl EA döpt om dem för att kunna spela dumma när folk börjar påpeka att det är loot boxes.

Ärligt så kanske det inte ens är det... hittar ingen info alls om vad "airlift" faktiskt har för funktion i spelet. Det ser väl iaf ut som att det inte är samma fiasko som tidigare.

Men ja... som någon som är väldigt militärhistoriskt intresserad måste jag ju säga att detta är det mest förvirrande slaget under WW2 jag någonsin sett. Det må vara fiktivt och det gör säkert inte spelet varken bättre eller sämre... men ärligt, wtf is going on i den här trailern?

Last edited:
13 mars 2014
504
50
73
Kommer lätt att köpa, men trailern .. "Meh" för att va ärlig. Som @Britney sa, det kändes lite väl färgglatt, eller ?
Någon som vet mer i detalj... vad detta som följer med deluxe edition är ?
20 veckoleveranser med Airlift
Du får --------> avgörande <--------förnödenheter med 20 veckoleveranser med Airlift som alla innehåller ett anpassningsföremål.

Asså... om så... nej... i wont even go there..... FY F*N EA om ni gör det igen!!!!

Så vad jag misstänker är att dessa Ammo & Medic packs som support & medics släpper i alla BF spel nu kommer i veckoleveranser?
Så man typ istället för lootboxes måste köpa sig mer ammo eller så kallade " veckoleveranser" ?

Vips står vi där ingame och ingen har ammo eller medpack. Support spelare vill inte slösa sina dyra ammo boxar på random public players etc...

Eller?

24 augusti 2011
9.117
1.008
283
Så vad jag misstänker är att dessa Ammo & Medic packs som support & medics släpper i alla BF spel nu kommer i veckoleveranser?
Så man typ istället för lootboxes måste köpa sig mer ammo eller så kallade " veckoleveranser" ?

Vips står vi där ingame och ingen har ammo eller medpack. Support spelare vill inte slösa sina dyra ammo boxar på random public players etc...

Eller?
Haha, what?

Nej, ganska övertygad om att detta är cosmetics ingame endast. Dom pratade om det som snabbast under livestreamen att det INTE kommer att vara som Battlefront. Allt du uppgraderar ingame är progression system som innan, inget du kan köpa dig till.

10 oktober 2011
3.353
304
183
Inte en chans att de riskerar Battlefront 2-skandal igen, det vore spiken i kistan för förtroendet. Skulle bra gärna ha velat vara en fluga på väggen under möten mellan DICE och EA senaste tiden :p :p

2 oktober 2011
2.403
158
128
Det är nog loot boxes för cosmetics. www.thesixthaxis.com
Men på äkta företag-som-gjort-alla-förbannade-manér så har väl EA döpt om dem för att kunna spela dumma när folk börjar påpeka att det är loot boxes.

Ärligt så kanske det inte ens är det... hittar ingen info alls om vad "airlift" faktiskt har för funktion i spelet. Det ser väl iaf ut som att det inte är samma fiasko som tidigare.

Men ja... som någon som är väldigt militärhistoriskt intresserad måste jag ju säga att detta är det mest förvirrande slaget under WW2 jag någonsin sett. Det må vara fiktivt och det gör säkert inte spelet varken bättre eller sämre... men ärligt, wtf is going on i den här trailern?
Ne men bf är ju gått ifrån historiskt korekt i multiplayer ganska mycket de senaste spelen, typ snipra med carl gustav etc. Tror mer på deras singelplayer story. Blir det lika bra story telling som i bf1 så kommer vi få det bra i höst :)

Kommer bli sjukt roligt och se hur dem kommer göra blitzen. Hade varit jävligt coolt med ett mission med typ bara mechanized i polen eller belgien.

10 oktober 2011
3.353
304
183
Folk gillar att käbbla. Rent krasst är det iof lite skillnad på spelfysik och "historiskt korrekt" innehåll, lite samma sak som grejen med Call of Duty där det plötsligt fanns mörkhyade kvinnor på nazist-sidan. Men egentligen är det ju en total icke-issue så jag fattar inte hur folk orkar bråka. Its a fuckin game liksom

2 oktober 2011
886
71
73
Skiter fullständigt i att det är en kvinna, eller vad x nu identifierar sig som på videon. MEN vad fuck är det för jävla cyborg hand hon har? är det battlefront/field?

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.185
Medlemmar
8.613
Senaste medlem
SkepparnJr

Online statistics

Medlemmar online
1
Besökare online
16