Battlefield 1 kraschar hela tiden.

2 oktober 2011
2.403
158
128
Har ett problem där Bf1 kraschar varje match. Kan köra 10 min till 40 min utan problem, sen helt plötsligt bara spelet stänger av sig. Har testat installera om spelet och installerat om Windows, dock inte helt clean utan har kvar personliga filer. Får denna hela tiden i Event viewer:

Faulting application name: bf1.exe, version: 1.0.10.265, time stamp: 0x58221fee
Faulting module name: bf1.exe, version: 1.0.10.265, time stamp: 0x58221fee
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000051ad35c
Faulting process id: 0x26dc
Faulting application start time: 0x01d2410660530ce7
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Origin games\Battlefield 1\bf1.exe
Faulting module path: C:\Program Files (x86)\Origin games\Battlefield 1\bf1.exe
Report Id: e3485ae7-a79e-4b65-986c-400f5d1bb83e
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:

Någon som har en ide vad det skulle kunna vara för fel?

5 november 2013
541
232
103
SV: Battlefield 1 kraschar hela tiden.

Har du möjligtvis "MSI Afterburner" eller "Rivatuner" installerat på datorn ?

4 oktober 2015
36
2
28

BF1 har stora problem med krascher på diverse system. Nvidia 600 - 900 serien har frekventa directx krascher som inte har fixats. Samma sak gäller för en del AMD kort. Där med inte sagt att 1000+ fungerar problemfritt utan även där rapporteras fel men absolut inte lika många som de äldre korten.

Utöver dessa fel finns där mängder av andra problem som kan orsakas av diverse komponenter/inställningar.
Realteak audio drivers har orsakat störning.
Origin ingame interface har orsakat störning.
Etc etc, the list goes on.

Listan är sjukt lång med strul BF1 har. Jag har provat allt för att få bort mina problem och har lyckats minska det till endast directx kraschar. Min burk är gammal så jag misstänkte att den skulle ligga i gränslandet snart vilket den gör. Ny planeras.

Se länkar för mer info om olika problem/diskussioner. Notera antal svar och visningar. Många som har problem.
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/38131/directx-function-error-nvidia-still-no-fix-meh-16-11-16-20-21-cest/p1

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58545/major-update-flaw-flickering-blinking-updates-in-op/p1

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/59060/what-happened-with-the-graphics-edit-dice-is-aware-of-this-issue-and-investigating-it/p1

Så att ge ett svar på rak arm vad det kan vara är grymt svårt.
Jag brukar få köra MSI Afterburner eller liknande för att clocka ner mitt kort i de flesta spel. Jag har provat avinstallera programmet, köra standard, minska med BF1 men inget gör någon skillnad. :(
Hoppas de fixar detta snart!

BTW se till att du har V-sync av om du inte skulle ha det. Även i globala Nvidia profilen om du kör nvidia.

21 oktober 2011
1.522
5
78

Jag får dessvärre hänvisa till forumen, det är main source till att lokalisera problem som folk upplever för de som jobbar med att lösa det. Ja, folk läser faktiskt forumet och ser vad folk skriver.

28 september 2012
1.097
149
128

Hittade detta på reddit, verkar som att han hade samma problem som dig.

"What I did: Open the Windows 10 settings app Select 'Updates & Security' and then 'Recovery' from the sub-menu Click on 'Get Started' underneath the 'Go back to an earlier build' heading Answer the feedback question with whichever reason is appropriate and click 'Next' Cycle through the confirmations and alerts until the process begins Wait for a bit and when finished you will be back to Windows 10 version 1511"

Hade tydligen med Windows 10 Anniversary edition att göra, så testa att göra som det står ovan och backa till en äldre version av w10.

2 oktober 2011
2.403
158
128

problemet är dock att jag installerat om windows, så vet inte om jag kan gå tillbaka till en tidigare version då problemet kvarstod efter ominstallation.

28 september 2012
1.097
149
128

Tror att man ska kunna det oavsett när man installerat windows, men är inte helt 100.

4 oktober 2015
36
2
28

Värt att prova men tänk på att det inte håller i längden då Windows 10 tvingar användaren till uppgradering oavsett om du vill eller ej. Inte valbart som tidigare operativsystem.
Du kan hoppa över en viss tid sedan tvingar Win 10 datorn att utföra uppdateringen oavsett vad du vill. :( Suttar balle.....

2 oktober 2011
2.403
158
128

ToDi skrev:
Värt att prova men tänk på att det inte håller i längden då Windows 10 tvingar användaren till uppgradering oavsett om du vill eller ej. Inte valbart som tidigare operativsystem.
Du kan hoppa över en viss tid sedan tvingar Win 10 datorn att utföra uppdateringen oavsett vad du vill. :( Suttar balle.....
mm har installerat om med tidiagre version, och inte haft några problem alls efter det.

4 oktober 2015
36
2
28

Vad härligt att det har löst sig. Det är alltså Microsoft vi ska hänga..... suck igen....... :'(

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.194
Medlemmar
8.617
Senaste medlem
SmokeAdrianos

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
22