ATLAS (Open world, MMO, FPS, piratspel)

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.951
920
243
Ytterligare ett spel som dök upp som gubben ur lådan (iaf för mig som inte hade koll på det sedan innan) på game awards.

Ska vara ett open world (upp emot 40k spelare samtidigt) MMO, first person piratspel.
Utifrån det jag kan se på trailern så blir det ett garanterat köp för att testa nu den 13 december. Ser riktigt roligt ut!

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.951
920
243
Samma här, ganska pepp för det TBH.
Ska bli kul och se vad dom har fixat ihop.

Elzior

Medlem
Destiny 2
518
208
103
Får se vad ni andra säger innan jag bestämmer mig för om det blir ett köp eller inte sen !
Är nämligen en syster studio till "Wildcard studios" som gjorde ARK som utvecklar spelet och vi vet ju hur det gick ..
Släppte DLC till spelet under early access och när jag senast plocka upp ARK igen så va fortfarande gamla buggar inte fixade

Men får se vad ni andra säger när väl spelet kommer ut :)

Dock så säger jag redan nu att det kommer att komma ut ett dlc till detta spelet nån gång under early access

Astorika

Medlem
Medlem GW2
Donator
Destiny 2
RuthSub
277
35
73
Jag är ledig till andra januari så jag kanske också spelar lite inatt men i helgen blir det absolut i alla fall :)

Astorika

Medlem
Medlem GW2
Donator
Destiny 2
RuthSub
277
35
73
Tyvärr fick de problem vid släppet och spelet är försenat och kommer att släppas på fredag istället, 21/12.

Astorika

Medlem
Medlem GW2
Donator
Destiny 2
RuthSub
277
35
73
Jag har inte varit hemma idag så har inte kollat men allt jag vet är att det blev uppskjutet till fredag. Jag ser inte det som något stort problem att skjuta upp en launch av ett spel i early access men tråkigt nog kom meddelandet över 30 minuter efter launchens satta tid vilket upprörde väldigt många tyvärr.
Vi får helt enkelt vänta tills fredag innan vi testar :)

Astorika

Medlem
Medlem GW2
Donator
Destiny 2
RuthSub
277
35
73
Tråkigt men hellre att de fixar saker innan release. Nya tidsplanen är att 06 vår tid börjar streamers få keys för att testa spelet på en egen branch som får en wipe innan release samma dag och 21 imorgon vår tid beräknas det release för oss andra.