Stäng notis

Varmt välkommen till Ruthless, vi är glada att du har hittat oss!

Du kan läsa mer om oss under Ruthless och du kan hitta mer info om våra spelsektioner under Våra spel.

Så vad väntar du på? Gå med i Sveriges trevligaste spelgemenskap!

Ashes of Creation [Ursprunglig tråd]

Ozen 19 april 2017

1. Britney

Britney Administrator Ledning Medlem Donator

7.500
    261
    218
    Men tjenare, kul att se dig igen :D

Allt väl?

2. Siffer

Siffer Medlem GW2 Medlem Medlem AoC

177
    6
    63
    Jo jag har alltid känt mig välkommen i Ruthless, och har ju förhoppningar att jag skall kunna vara med och återigen uppleva något där man får vara med från början och skapa något tillsammans och det känns ju som just Ashes of Creation har precis det.... Har redan börjat kolla efter alla gamla gaming prylar och damma av dem så man kan värma upp i två år :)

3. Siffer

177
    6
    63
    Nej men hallå, det var inte igår inte!

Detsamma kul att höra från dig igen, är du sjö kapten nu eller? :)

Jodå allt är bra fullt upp men bra är det allt och spelnerven är på G igen dock hittar jag inget att lira så insett att jag får vänta på gubblir som passar min generation bättre :)

Britney gillar detta.
  4. Ozen

Ozen Medlem Medlem AoC

196
    21
    18
    Åter igen tycker det är jätte bra att det redan börjar små starta guilden för allt man läst och hört Q&As så kommer Ledningen ha MYCKET att göra....Pve till pvp En styrning på Crafting ifall Guilden ska ha MASTERSWord crafters och inte bara OK Crafters som är OK på allt men inte mästare på något..(speciellt när måste focusera på gathering eller processing och Crafting) för man vill ju vara BÄST på något :p och detta är bara inom Guilden.....

När det kommer Nodes så måste trading styras upp för de sa att du kanske bygger en stad i ett området som t.ex saknar mycket träd då måste vi troligen trada med en annan node för trä osv.... Guildledning och Node ledning kommer verkligen bli spännande....

Så det är riktigt nice att det redans börjar kanske små tittas och får en första plan som sen går att ändra ju mer info men en fundation :D vet att det är ca 2 år kvar men bättre ha tid än försöka lösa allt i sista minuten :)

Verinus gillar detta.
  5. Verinus

Verinus Administrator Ledning Medlem Donator RuthSub Officer AoC Medlem AoC

898
    35
    88
    Det känns som pre-launch om igen som vi hade i Swtor ;). Detta kommer bli skitkul!

Shoan och Britney gillar detta.
  6. Siffer

177
    6
    63
    Låter som en bra idé att vara ute i god tid med hur man delar på ansvaret, det är ju som sagt inte helt enkelt att fördela uppgifterna när det kommer till gathering/processing/crafting och det kommer ju där behövas en över kapacitet. En del spelare är ju inte de där tillgivna, utan en del vill ju fokusera mer på sin egen tid i spelet och karaktär och inte ägna sin tid till Guilden så mycket.

I SWG hade man ju sätt att styra detta då man där kunde ta ut en skatt för de som hade et hus i staden och där man då var med och bidrog till att Guilden kunde köpa in det material som saknades. Vi gjorde där även så att sålde man till Guilden fick man visserligen mindre betalt men där man kunde sälja snabbare och där Guildens ansvariga på detta område kunde sälja det vidare för att köpa in det Guilden var i behov av.
    Det fanns en risk att visa hade valt att samla in material som Guilden just då inte var i behov av men då fick man som sagt även mindre betalt för den varan men där Guilden sedan kunde använda det till försäljning. Dock kräver ett sådant här system otroligt mycket av de som håller i det att verkligen se över balansen i Guilden och göra en marknadsbedömning för att det skall fungera. Det positiva är dock att man kan få fler att verkligen samla material till Guilden då det är enkelt att sälja och där man inte behöver ge sig in i en marknad man saknar intresse för eller kunskap om.

Men det finns säkert fler som har andra erfarenheter av andra spel som fungerar liknande där man haft något som fungerat liknande, bra med goda exempel så att säga :)

Last edited: 7 juni 2017
  7. Kimprex

Kimprex Medlem BDO Medlem GW2 Medlem Destiny 2

2.622
    46
    138
    Grymt kul att se dig igen Siffer :D Välkommen tillbaka :D

/Kim f.d Jayzone :)

Siffer gillar detta.
  8. Siffer

177
    6
    63
    Detsamma Jay kul att vara tillbaka dock även om det bara är i forum form ännu

9. Britney

7.500
    261
    218
    Let the hype-train being. CHOO CHOO!!

Shoan gillar detta.
  10. Demander

Demander Medlem Medlem AoC

74
    19
    33
    Allianser? Alt/crafterguild?
    Jag funderar på att eftersom det kommer vara möjligt att inrikta guilds mot crafting som jag har förstått det så funderar jag på om vi ska ha någon allians med en alt-guild för crafters som kan få bonuser på sin crafting via guilden så kan "main"-guilden få bonusar på PvP el dyl. Vad tycker ni? Jag skulle i sådana fall kunna tinga ett namn som "Ruthless on Demand" ;) Vad tycker ni?

11. Ozen

Ozen Medlem Medlem AoC

196
    21
    18
    Allianser eller trading system kommer till 100% behövas för att bygga upp en Node... som sagt Node A kanske har massa trä medans Node B har massa Ore då behöver de trada för att kunna utveckla noden... eftersom vi kommer inte få en lista vad som behöves så man kan bara köra att man behöver ALLT hehe..... Om jag fatta så inriktar man inte Guilden mot crafting utan noden man är i.... Och ha en Alt/crafter guild så kommer de bli ett lätt mål ifall de blir anfallna och Ruthless "Main" inte har tid att försvara

12. Demander

74
    19
    33
    Spontana tanken var att ha en altguild i samma node men vi får se längre fram vad som händer...

13. BlackVanillaTea

BlackVanillaTea Medlem GW2 Medlem Donator Officer AoC Medlem AoC

147
    64
    68
    Har, utifrån vad jag upplevt i EVE Online, föreställt mig följande:

Medlemmar i Ruthless har väldigt olika preferenser, som sig bör, och kommer därmed utan tvekan att sprida ut sig geografiskt. Detta främst utifrån valet av:
    • Species/"Race"; var äventyret startar, och ifall hen då håller sig mest på plats eller reser vida omkring, eller (förr eller senare) slår sig ned på annat håll.
    • Node-variant (för stunden Divine/Science/Economic/Military) att etablera sig i med sitt val Housings; beroende på tillgång på resurser, efterfrågan på varor, och vilka tjänster hen vill erbjuda andra spelare (hen kanske bara vill ha ett hus/en lägenhet att dekorera).
    • Estetiskt och idealistiskt; hur arkitekturen och den politiska/religiösa/ekonomiska utvecklingen i en Node tilltalar hen.
    • Högt personligt fokus på äventyr som quests/dungeons/raids/social organizations/etcetera.
    • Högt personligt fokus på ekonomisk påverkan, såsom artisan-klass (gathering/processing/crafting), och/eller transport av varor via karavaner, och/eller småskaligt PvP (försvar av sin karavan eller attack på konkurrenters karavaner).
    • Högt personligt fokus på politik (och därigenom tillika lokal/regional ekonomi); styrning av en Node och/eller storskaligt PvP (försvar/attack av/på Node).

EDIT: Observera att Fast Travel ej existerar utom i en zon med en välutvecklad Scientific Node.

Hur en spelare i Ruthless än går till väga så bidrar detta till Ruthless' inflytande och utveckling på olika vis (ifall vi ska tro Intrepid Studios). Ingen ska alltså känna sig skyldig över hur "mycket"/"lite" de tror sig bidra, för det kommer de att göra oavsett.

Därför är det nog viktigt att understryka att Ruthless inte skall ha krav på att gillets medlemmar behöver fokusera en del av sin speltid på vissa mekaniker inom enbart vissa områden. Spelets geografiska betydelser blir dynamiska (liknande till viss del EVE Online, av vad vi hört) och ett gille behöver därmed vara dynamiskt i sig. Det enda som vi egentligen behöver uppmuntra från start är ett tidigt gemensamt val av vilken server vi vill hålla till i. För mycket spridning över ett flertal servrar och gillet tappar mycket av sin roll och sina möjligheter att erbjuda medlemmarna).

Styrkan Ruthless kan hitta ligger i att anpassa sig till föränderliga förutsättningar, och att förlita sig på mångfald (ifall en Node hamnar i blåsväder så har vi fortfarande närvaro på andra håll). Att vara beredd på att rita om sin struktur allt eftersom vår egna server-karta ritas om på ett ekonomiskt och politiskt plan. När en del medlemmar med tiden har utforskat och valt vilka vägar de vill ta, så vet vi var och hur gillet har inflytande (och när de senare ändrar sig med hur de önskar spela). Handelsrutter kan, utöver Nodes, etableras mellan olika medlemmars Housings (med produktion/tjänster), och där vi korsar som mest kanske det är läge att äga ett Castle som vårt eget "Hub"-område (kanske rentav bli Founders av en Node), så länge just detta är gillet/områdena till gagn och upprätthåller/förstärker medlemmars lokala närvaro, och eventuellt karavaner däremellan. Detta är något som kommer att struktureras med tiden, och ej från start.

Efter hur vi hittills kan tolka spelets regler, så bör vi vara medvetna om att medlemmarna i Ruthless kommer att vara i konstant/sporadisk rörelse (antingen geografiskt eller med sina aktiviteter), och därmed får Ruthless vara i rörelse med dem. Allianser med andra gillen inkluderat. Evolution.

Last edited: 10 juni 2017
    Demander och Ozen gillar detta.
  14. Ozen

Ozen Medlem Medlem AoC

196
    21
    18
    Försök att koordinera med Aesir när det kommer till Server och kanske allians eller rivaler... Hade varit roligt med tanke på vi har samarbetat mycket med i andra spel....i BDO blev det ett fiasko men de va för båda Community har olika inriktningar... Men när vi är 2 olika guilder 2 olika noder så kan man köra sitt men antingen hjälpa varandra eller kriga mot varandra beror på vad man vill.... tycker själv det hade varit en riktigt Nice iaf

Har även snackat med Sinzan om det han tyckte det vore roligt... Antingen Allians eller rivaler ^^

15. BlackVanillaTea

147
    64
    68
    Yus, hur en sådan allians/rivalitet kan komma att se ut beror helt på hur servern utvecklas och vilka mål respektive gille sätter (och ändrar, enligt serverns dynamik), samt vilken Code of Conduct som följs inom vardera gille. Kanske vi korsar varandras vägar, i samarbete eller konkurrens. Kanske inte alls. Det får tiden och medlemmars intresse utvisa, och hur respektive gilles inflytande i olika Nodes utvecklas. Som mitt tidigare inlägg tog upp; ser inte att någon av våra gillen, praktiskt sett, kommer att fokusera enbart på en Node, i alla fall inte till en början.

På tal om det. Hur ska Ruthless förhålla sig till Corruption och spioneri? Även om detta ser ut att bli långt mer styrt och med en ökad försäkran mot griefing än motsvarande i EVE Online, så är det ändå ett ämne som behöver diskuteras.
    • Passiv/aktiv inställning gentemot medlemmars handlingar som leder till Corruption?
    • Passiv/aktiv inställning gentemot medlemmar som väljer att spionera i andra gillen?
    • Passiv/aktiv inställning vid upptäckt av spionerande spelare inom Ruthless?

16. Ozen

Ozen Medlem Medlem AoC

196
    21
    18

håller med det är ingen ide att planera en allians eller rivalitet ifall vi säger Rutlhless är så långt väst man kan komma och Aesir så långt öst man kan komma... Men iaf Server :) det hade varit riktigt nice :D Men det är något för senare... Men att ledarna har det i baktankarna.....en sak som är bra är att det bara finns 1 sorts servrar inte pvp/pve/rp/ etc utan bara välja samma hehe

Men som du säger finns så mycket att göra så många sätt att lira.... Så även om man är Questing whore så kan man köra det och ändå bidra till node och guilden vilket är riktigt nice.... Så man inte behöver "tvinga" på spelar ni måste vara med å Raida annars blir ni kickade bla bla bla vilket är tok fel inställning för Ruthless... Så Deras upplägg passar Ruthless perfect

17. Demander

74
    19
    33
    Är det bestämt att Black Vanilla Tea claimar Guildnamnet? Mail kommer väl på tisdag!

18. BlackVanillaTea

147
    64
    68
    Inget bestämt ännu. Verinus skall återkomma så småningom med kommentar på tidigare inlägg, tider för möten, samt fixande med hemsidan i relation till AoC. Ifall de som stöttat KickStarter kommer få sin enkät tidigare (imorgon?), så lär jag presumtivt boka namnet "Ruthless".

Behöver då också få veta vilken namnpolicy Ruthless följer ifall detta namn redan skulle vara taget (med alternativ som "Ruthless AoC [RL]", "Ashlings of Ruthless" [AoRL], "Ruthless Ashlings" [RAsh], etcetera (vissa AoC-entusiaster hänvisar till sig själva som Ashlings, enligt någon forumtråd, vilket lät fint i mitt tycke)). Ping @Verinus @Britney @Draxx!

Enligt de antaganden jag fick till svar på AoC-forumet från andra forumiter (ej från devs/mods), när jag ställde frågan ifall namnreservationen kan ges bort, så lär det likt mycket annat från KickStarter vara en exklusiv reward. Rewards som "Guildhall appearance" och "Guild themed character cloaks and mount barding" ges till sitt val av gille, fast går en ur som medlem så förblir dessa kopplade till föregående gille. Skulle tro att liknande gäller ifall jag reserverar och startar gillet, varpå jag ger Verinus samtliga rättigheter som går att ge (och skulle jag lämna gillet så bör den tvådelade GM-rollen uteslutande hamna hos Verinus, ifall logiken följer samma lagar).

Britney gillar detta.
  19. Britney

7.500
    261
    218
    Skönt att höra att du tar ansvar för att reservera namnet!
    När det gäller namn har vi ingen direkt policy på det sättet. Men när vi körde SWTOR så var det väl Ruthléss som vi körde på ett tag när Ruthless var upptaget.

I värsta fall så kan vi ju ta kontakt med devsen och kolla av läget. Tror inte det ska vara någon fara.

Demander gillar detta.
  20. Demander

74
    19
    33

Dela sidan