Ashes of Creation [Ursprunglig tråd]

9 maj 2016
298
147
108
Hamnat lite på efterkälken med uppdateringar på forumet. Länkar till en sammanfattning av en Q&A de hade tidigare i februari. För att hålla er uppdaterade med nyheter, FAQ, och annat sött så rekommenderar jag starkt deras discord-kanal.

1 september 2011
2.823
120
158
Upptäckte denna informationen i ett mail idag: https://ashesofcreation.com/news/20...lay-test-faq-for-ashes-of-creation-apocalypse

Kortfattat så är Apocalypse ett Battle Royale läge de använder för att testa combat etc innan MMO delen släpps som beta.
Innan har man varit tvungen att bli utvald till Apocalypse, men ikväll 20:00 till 08:00 imorgon bitti är det öppet för ALLA som registrerar sig eller är registrerade kan spela fritt fram tills servrarna går ner imorgon.

Regga er här: https://ashesofcreation.com/

Och ladda hem spelet via deras hemsida eller alternativt Steam.

Vem ser man på slagfältet ikväll? :swords::eyes::coffee:

18 januari 2014
30
1
28
Ögonen öppnades efter denna video, och vågar känna svagt hype.

Saknar känslan att utforska ett nytt mmo, där det inte hunnit komma wikis och fasta metan.
Hoppas det är fler härifrån som kommer ge detta en chans? Inte spelat mmo sen gw2 på flera flera år. :D

• Like
Reactions: stubbkrossen

bal

5 augusti 2020
1
3
3
Hej kära Ruthlessmedlemmar!
Jag registrerade mig för att jag såg det stora intresset för Ashes of Creation, ett spel jag följt ett tag och som jag är väldigt hajpad inför.

Jag ville mest bara meddela att jag för ett tag sedan skapade gruppen Ashes of Creation Sverige på Facebook, en grupp för det svenska aoc-communityt i sin helhet. Tanken med gruppen är att samla alla intresserade svenskar på samma ställe för att diskutera alla spelet och alla dess system. För er kanske det känns lite redundant att ingå i en facebookgrupp när ni har ett så starkt och levande community här med flitiga användare som postar nyheter och information på daglig basis. Men, om ni vill, hoppa gärna över till Facebookgruppen och starta en diskussion. Tanken är att vi, närmare lansering (om cirka två år), försöker hitta ett hem (en server) som vi alla kan spela på. Även guilddiskussioner bör dyka upp inom kort!

Men för att starta en liten mikrodiskussion här: Vilket del av spelet ser ni mest fram emot? Är det politiken? PVP? PVE? Trading? Nodsystemet? Lore?

1 september 2011
2.823
120
158
Hej kära Ruthlessmedlemmar!
Jag registrerade mig för att jag såg det stora intresset för Ashes of Creation, ett spel jag följt ett tag och som jag är väldigt hajpad inför.

Jag ville mest bara meddela att jag för ett tag sedan skapade gruppen Ashes of Creation Sverige på Facebook, en grupp för det svenska aoc-communityt i sin helhet. Tanken med gruppen är att samla alla intresserade svenskar på samma ställe för att diskutera alla spelet och alla dess system. För er kanske det känns lite redundant att ingå i en facebookgrupp när ni har ett så starkt och levande community här med flitiga användare som postar nyheter och information på daglig basis. Men, om ni vill, hoppa gärna över till Facebookgruppen och starta en diskussion. Tanken är att vi, närmare lansering (om cirka två år), försöker hitta ett hem (en server) som vi alla kan spela på. Även guilddiskussioner bör dyka upp inom kort!

Men för att starta en liten mikrodiskussion här: Vilket del av spelet ser ni mest fram emot? Är det politiken? PVP? PVE? Trading? Nodsystemet? Lore?
Just nu är jag mest nyfiken på hur det kommer att påverka MMO världen med vad det tillför och ska bli kul att se lite nya grejer i ett nytt MMO, färsk blick i ett färskt MMO, var längesen nu :)

28 augusti 2011
1.926
116
103
Längtar till betan som jag är garanterad eftersom jag kickstartade spelet way back.

Men det kan bli ett fantastiskt spel om de lyckas leverara i närheten av vad de lovar.

Ska försöka hålla min egna hype nere för det är ju inte första gången jag överhyper ett mmo...
Swtor, Wildstar, Champions Online, Warhammer, LOTRO m.fl

Men jag hoppas verkligen AoC och New World blir bra och vi får en ny era av MMO spel.

• Like
Reactions: Kimprex

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.118
Medlemmar
8.571
Senaste medlem
Weylaz

Online statistics

Medlemmar online
1
Besökare online
30