Ashes of Creation [Ursprunglig tråd]

9 maj 2016
298
147
108
Datum och detaljer om alpha- och beta-tester.

Alpha 1
September 2018

Alpha 2
Tredje kvartalet av 2019. Förblir Player Test Server ("PTA") efteråt.

Beta 1
2019 (preliminär).

Beta 2
2019 (preliminär).

Production Launch
Beräknat före 2020.

Källa: https://forums.ashesofcreation.com/discussion/40288/ashes-of-creation-release-dates/p1

Tillgång till Alpha/Beta som Backer via Kickstarter/Summer Crowdfunding Campaign/Pre-order packs:
  1. Settler - Beta 2
  2. Pioneer - Beta 1
  3. Founder - Alpha 2 (PTA)
  4. Warrior of Old - Alpha 2 (PTA)
  5. Braver of Worlds - Alpha 1
  6. Leader of Men - Alpha 1
  7. Royalty - Alpha 1
  8. Hero of the People - Alpha 1
 
Last edited:
2 maj 2017
6
1
3
AoC ser riktigt intressant ut.. om det ändå hade kommit för 15år sedan när man hade all tid i världen... verkar inte vara ett casual spel.
 
26 september 2015
221
31
53
AoC ser riktigt intressant ut.. om det ändå hade kommit för 15år sedan när man hade all tid i världen... verkar inte vara ett casual spel.
Jag ser det som ett Riktigt alround spel...För även om du är Casual så bidrar du på ditt sätt å spela.... ALLT du gör i spelet hjälper du med Noden du bor i även om du ej är med i kanske Ruthless utan bara bor i staden....Plus senast jag kolla så kommer Guilden fortfarande vara en hög top cap 300st något....Att hitta 300 Hardcore spelar lär vara typ omöjligt...Så Rutless som troligen kommer köra allt... Köra hardcore soft core casual för ALLT behövs för varje spelare bidrar med något även om du bara spelar 1h på en dag och bara hugger ved så bidrar du.
 
  • Like
Reactions: Demander
26 september 2015
221
31
53
En sak de sa i PAX Q&A iaf för de som ja gillar att spela mer själva osv.. Kanske inte vill vara med i stora grupper.. När det kommer till att försvara Noden du bor i är det HELT upp till dig. Om du vill försvara ditt hem eller EJ. Jag och många trodde att oj nu är det Krig nu måste man Joina en stor RAID bla bla bla.... Men det behöver du inte om du ej vill... Vill du spela själv och försvara ditt hem kan du göra det. Det är DITT VAL...

Du kan försvara staden själv eller Joina en grupp eller joina en Raid.. Även spelar som är Guild lösa är det upp till var och en om man vill försvara eller ej.

Och de som är tänker varför ska man bygga ett hus och ja investera i det när man förlorar sin NODE så förlorar jag allt.. Det gör du inte... Du ska kunna spara dina Plan ritningar eller vad jag ska kalla det. Och även ALLA saker du byggt lagt ut i lyan eller Gården eller whatever du nu har kommer SPARAS skickas till ditt Inventory... Så när du Fåren ny Lya eller Tomt kan du bara ladda upp din planlösning hur du hade det innan så kommer det vara som du lämnade det innan du förlora Noden...

En sak till som jag tyckte som va bra lite gamla nyheter men hör hit också. Det va nån som fråga.. men tänk om jag inte är online. Well Om en Guild startar en Siege så kommer ALLA som bor i staden få en varning att en Siege har startat... Sen beror det på Hur stor Noden man har vilken Nivå.. är den en Village så kanske det är 5 dagar till siegen startar... då har alla i staden 5 dagar på sig att göra sig i ordning försvar etc. Sen om du inte kan vara online well synd. Men man får iaf en chans att försvara. Inte som Natt ugglorna kan bara starta en Siege klockan 3:00 då typ alla sover och det ej finns något försvar.

Men i slut ändan är Att försvara Noden ditt Hem upp till var och en. Och man kan göra det på sitt eget sätt.. Själv eller i grupp eller i raid. Man kör det som passar en själv. Vilket är RIKTIGT NICE!!!
 
9 maj 2016
298
147
108
Är väl dags att uppdatera lite. Notera att deras twitch-kanal än så länge inte är tillräckligt stor för att ha äldre VoD:s tillgängliga, därav icke-fungerande twitchlänkar ovan!
-----------------------------------------

Ashes of Creation hade närvaro på PAX West för ett tag sedan! Eftersom det är pre-alpha material så var jag personligen inte jätteintresserad, utan väntar med att bli extatisk när de kommit längre i utvecklingen. Har, vilket som, sammanställt följande länkar som kan vara av intresse.

[Pre-alpha PvP Arena design (PAX West) + Concept Art + Q&A]

[PAX West Panel (inkl. Q&A)]

https://www.twitch.tv/videos/175028745 [PAX Livestream Sept 3 2017: pre-alpha PvE (combat & environmental interaction/spells) + Q&A]

Det som också fastnat mest i minnet från vet-inte-vilka/för-inte-så-längesedan livesändningar är att jumping puzzles kommer att finnas (fast kanske inte i lika stort omfång som GW2), och att spelet inte är "grim dark" fast inte heller komedi, utan har lite mer trovärdighet (du kommer INTE att få se bikini-chainmails eller liknande).
 
9 maj 2016
298
147
108
Twitch VOD 17:e nov:
https://www.twitch.tv/videos/182781830

- Arbete igång med att estetiskt uppdatera hemsidan.
- Alpha Zero (15:e dec; invite-only, under NDA): studion arbetar nu väldigt mycket inför testet och vad de kan lära sig av det (viss Node progression och Node interaction inkluderat).
- Ledarna av en Node har många administrativa möjligheter, såsom att förhandla handel med andra Nodes och dirigera generella handelskaravaner.
- Mobil-app kommer utvecklas för dina odlingar/handelsverksamhet.
- Armour/weapon skin slots.
- Presentation av klassarketyper från och med januari och/eller därefter (bloggposter kommer återvända därvid).
- Ju mer korrupt en spelare är, desto större chans till mer loot ifall du besegrar sagda korrupt spelare.
- Du behöver inte återvända till ett stall för att aktivera ett mount.
- Emotes kan efter överenskommelse initieras med andra spelare, som gemensam dans eller kramar.


Preview av WIP-landskap inför Alpha Zero:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Gummibrallan
9 maj 2016
298
147
108
Spelutvecklarna har lagt upp sin egen hemsida, separat från AoC-sidan: https://www.intrepidstudios.com/


Alpha Zero - UnderRealm Preview


Från 18:e jan/9:e feb Twitch VoD:s:

  • Färgpalleten hos olika regioner av UnderRealm kommer att reflektera skillnaderna ovan mark, därmed distinkta i sitt färgmässiga utseende beroende på var du befinner dig, från nordligt till tropiskt klimat.
  • Kommer att finnas "cool/cute/interesting pets thar are available", på frågan om feer som kompanjoner kommer att finnas.
  • Efter launch kommer Alpha 2-servrar fortsätta att existera som "public test-servers".
  • Utbudet hos spelarstyrda tavernor beror på områdets resurser, "supply-quests", och liknande; tavernor kommer att kunna ha helt olika menyer i olika regioner, där olika maträtter/dryck ger olika effekter.
  • Kommer troligen inte att kunna tämja ALLA sorters varelser till att använda som "combat pets".
  • Klättring; kommer att finnas under vissa omständigheter, fast inte överallt på grund av tekniska svårigheter; lär med stor sannolikhet inte kunna klättra uppför valfritt träd ("We're not making Breath of the Wild").
  • Siege weapons; kan tillverkas eller skaffas från NPC:s (beroende på de resurser du har med dig; "quest-items").
  • Kommer att finnas definierade, begränsade perimetrar för Node-områden gällande hur många Housings av en specifik typ (eller överhuvudtaget) som kan etableras (en Node fylld av exempelvis enbart taverns ("World of Taverns") kommer inte att existera).
  • Lore; "the Origin-Story", "the Story of the Fall", "the overarching Story of Deliverance/Return"; alla dessa faller inom subkategorier av olika personliga/kulturella/regionala quest-lines.
  • "I'm extremely comfortable and happy with where we are at the moment. If I were to give a general response [...] without illiciting hope for an earlier delivery date than was estimated in our kickstarter, [...] I would feel we're slightly ahead or in a better position than I had anticipated that we would be at this point."
  • "Player-to-player trading is a core component."
  • "Weapons are agnostic of class"; kommer att möjligen finnas circa 15 kategorier, om off-hand inkluderas (exempelvis kommer ett spjut eller en hillebard höra till samma grundkategori, då de attackerar på liknande vis; "multiple weapons out of a single weapon [type]"), och däromkring finns även magiska vapen och annat.
  • NPC-styrda karavaner uppgraderas med Node-nivå, medan PC-styrda karavaners utförande beror på spelarna dem själva. Vägnätet uppgraderas dessutom, vilket påverkar travel movement, och du kan anpassa din egen karavan till att vara bättre on-road eller off-road.
  • "Diminshing returns on crowd-control" i både PvE/PvP; ingen vill vara lamslagen i evighet.
  • Uppgradering av en Node innebär inte att särskilda quests-lines/(chain-)events/kart-resurser försvinner; i princip enbart utökning, så att det inte är att föredra att försöka undvika uppgradering av Node, av fruktan att viss "content" inte längre är tillgängligt.
  • Attribut hos ett mount kan, via animal husbandry profession, påverkas (såsom stamina/jump height/movement speed/etcetera); inte enbart cosmetics, utan det ska finnas "game-play purposes" för olika mounts och hur de föds upp.
  • "Augment Tree" beror på sekundär klass, och varje ability har i nuläget 4 olika augments (kan förändras senare under utvecklingen till fler; 4 som minst). Vissa abilities beror på vilka vapen du vill använda, såsom shields/melee/range, allt efter hur du väljer din karaktärs förmågor.
  • Pre-Alpha/Alpha Zero är framförallt ett tekniskt test av spelet, och reflekterar inte "group-content" eller liknande, såsom de har visats på stream (exempel: alla dungeons i Alpha Zero är open-world, med flera grupper involverade samtidigt; sådana dungeons är stora och designade för ändamålet med flera grupper på plats). Alpha Zero är en väldigt rå testgrund; olika alpha- och beta-faser är sagt kommer skilja sig markant i deras utveckling/implementering/optimering.
  • "Housing is account-based"; alla dina karaktärer kan använda de facilitieter du etablerat. Pågende diskussion och tester kring hur/om flera spelare kan gemensamt ta ansvar för Housing-faciliteter. Lär troligen implementera ett tillståndsbaserat system, med gemensamma beslut kring hur ni delar ansvar för skatteplikt och dylikt.
  • "Cosmetic slots" (med on/off toggle) är separerade från "item slots".
 
30 oktober 2013
163
48
53
Vad menar de med denna text?


We have officially launched the Ashes of Creation pre-order store! The store offers 4 unique and limited packages, which grant access to our Alpha and Beta phases. Each month these packages will change, offering a limited time cosmetic set. These cosmetics will change every month on the 2nd all the way up until launch. If you own a previous month's package or are a Kickstarter or summer backer, you are able to add the cosmetics found in our monthly pre-order packages as add-ons. The cosmetics in the packages below are limited and will not be available again for purchase after this month.

Vill de mjölka oss på mer pengar eller vad är det frågan om?
 
26 september 2015
221
31
53
Nja. Lite mjölkade men mest för Folk har "klagat" att det inte finns packet för folk som missat kickstarten.
 
26 september 2015
221
31
53
Tänkte exakt lägga upp den där ^^

Hoppas som du säger inget EA bolag köper det och sabbar spelet....För just nu låter det fortfarande väldigt lockade
 
9 maj 2016
298
147
108
Ett brev damp ned i elektroniska brevlådan (fetmarkeringar är deras; förtydligade med färg):

One Year Anniversary

Glorious Ashes Community,

Can you believe it has already been one year since the start of our Kickstarter? We cannot either honestly. It feels like only yesterday that we were in the midst of one of the craziest days of our lives! Ashes of Creation has come a long way since May 1st 2017, and we are proud to report that the project is on schedule and making remarkable progress.

Much has happened over the past year. For starters, when we began our Kickstarter, the team working on Ashes was only 12 people strong. As of this week, Ashes of Creation now has over 75 people working on the project. As you may know, it isn't easy scaling up a project that quickly. But Intrepid has been fortunate in attracting some of the most talented developers that the industry has to offer.

We attended PAX West, GDC and PAX East to show off the progress of our development. The passion from our fans has been astounding, and continues to inspire the team to hit our goals and deliver a game that will make you proud.

Our Alpha Zero testing phases that we began in December of 2017, has been a tremendous success. We have implemented the launcher and downloader for the game, seen over 100 players logged into a single zone with nearly 4,000 NPCs, and had player progression to level 10 with an early iteration of our node system up and working. We have seen above optimal server performance during these tests and have now moved on to preparing the first phase of our Alpha One launch, which we announced for 4th Quarter of 2018.

We will go more in depth with a look back at the past year on our stream this May 4th at 3pm PDT, on Twitch, so make sure to tune in and we will see you then!

With Appreciation,
The Intrepid Team
 

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.115
Inlägg
160.420
Medlemmar
8.571
Senaste medlem
Weylaz

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
18
Totalt antal besökare
18