Ashes of Creation [Ursprunglig tråd]

26 september 2015
221
31
53
Håller med... Tycker det är jävligt nice att de kommit så långt på kort tid. Och som sagt det ser Riktigt Nice ut och Låter fett nice :D Extra skönt att det är ett Western spel så inget "grind" spel eller f2p spel (hoppas det stannar så iaf)

17 februari 2016
464
32
28
combatsystemet ser ut som klassiskt (quickbar, klicka på 1,2,3,4,5).
Efter BDO är det svårt att gå tillbaka till något sådant :)

26 september 2015
221
31
53
combatsystemet ser ut som klassiskt (quickbar, klicka på 1,2,3,4,5).
Efter BDO är det svårt att gå tillbaka till något sådant :)
Tur att man lämnade det innan det var för sent då ;) är mest glad att det inte är ett Grind spel som BDO :p

2 oktober 2011
2.403
158
128
Ja det var ju snyggt som f*n. Intressant system med nods och lvl av världen. Får följa det lite närmare. Får väl göra ett system där folk kan få refere koder ^^

9 maj 2016
297
146
108
Konceptet är lockande, så kommer smått att hålla ögonen på detta. Får se hur engagerande och responsivt stridssystemet blir. Och hur väl de utvecklar elementen kring icke-strid såsom handel och utforskande, vilket jag hoppas på. Vill inte enbart springa runt bara för att få utlopp av att vara en destruktiv kraft och stimulera ens "power fantasies", för det verkar ju väldigt vackert.

Q: How many playable races will there be in Ashes of Creation?
A: Currently we intend to launch with 8 distinct races. As time goes on we will have in depth developer blogs that discuss the culture and identity of these unique races.

Q: Does my race choice influence my class?
A: Yes, simply put. Races will affect your stats, and stats will affect your skills and abilities. In addition, races will give unique flavors to your class archetype skills. Classes will not be restricted to certain races.
...och så är förhoppningen att de inte enbart går efter vanligt förekommande mmo-arketyper vad gäller art/"ras". Möjligheten att få spela som annat än humanoider väldigt lika oss själva kommer att avgöra för min del. Att rollspela som människa gör jag redan i verkliga livet. ;)

1 september 2011
2.801
112
158
Ser intressant ut, men combaten är jag extra nyfiken på för precis som Ljungen sa att nu när man vant sig vid BDO's combat så är de svårt att gå tillbaka till "Tab targeting" igen :(

2 oktober 2011
2.403
158
128
Ser intressant ut, men combaten är jag extra nyfiken på för precis som Ljungen sa att nu när man vant sig vid BDO's combat så är de svårt att gå tillbaka till "Tab targeting" igen :(
Kan ju köra ett liknande system som revelation online där du får välja hur du vill ha combat.

9 maj 2016
297
146
108
Senaste videon de släppte:
Släpptes nyss.

Sweet!

Sätter säkert upp mig för besvikelse (the curse of hype)...
Ashes of Creation skrev:
Settle in the wilderness free from the trappings of civilization, [...]
... fast har en dröm som förhoppningsvis kan förverkligas i detta spel. Att få konstruera vad de kallade ett Free-hold, när en huvudnode väl når lvl 3. Tänkte mig ett värdshus i en avlägsen del långt bortom civilisation, vid svåråtkomliga skogar och berg. Ett ställe där äventyrare kan samlas och handla de varor de behöver i sina resor kring dessa mer eller mindre obebodda trakter.

Till att börja med lär det nog bli en liten självförsörjande hydda, som likväl kanske kan fungerara som mötesplats för vandrare. Och ifall en invaderande armé från en annan huvudnode skulle komma förbi...
I surrender! I'll happily become a citizen of your node, I don't care whichever. This is a place open for all travelers! Just please don't burn my stocks... please?
...eller något liknande, beroende på hur systemet kommer att fungera ;) Ifall fler Ruthlessare har en liknande altruistisk vision, och ifall det går att genomföra, så kanske vi gemensamt kan sikta på att snabbare förverkliga konstruktionen av ett "frontier settlement".

9 december 2012
927
87
88
Så vad händer med allas housing när noden blir förstörd?
Försvinner allting och allas saker de har i sina housings?
Vilka fördelar finns det med housing och vilka skillnader är det mellan Citizen och inte?

Dessa frågor borde de ha svarat på i videon.

1 februari 2014
137
29
78
Så vad händer med allas housing när noden blir förstörd?
Försvinner allting och allas saker de har i sina housings?
Vilka fördelar finns det med housing och vilka skillnader är det mellan Citizen och inte?

Dessa frågor borde de ha svarat på i videon.
Frågar av denna typen är ganska lätt att får svar på OM de nu har ett svar än :)
Bara joina deras Discord kanal. https://discord.gg/ashesofcreation
För de har gjort som många utvecklare börjat med nu, skapat en Discord där man kan diskutera och även få svar av skaparna.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.958
Medlemmar
8.478
Senaste medlem
Johansen-90

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
24