Ashes of Creation Info-länkar

Verinus

Administrator
Medlem
Officer AoC
Medlem AoC
Ruthless Arma Milsim
1.048
99
128
Här kan du se och posta artiklar, bilder och videos om AoC.

Hemsida: https://www.ashesofcreation.com/

Intrepid Studios på Social media:
https://www.youtube.com/AshesofCreation
https://www.twitch.tv/ashesofcreation
https://twitter.com/MediaAoC
https://www.facebook.com/AshesofCreation

KickStarter (avslutad): https://www.kickstarter.com/projects/1791529601/ashes-of-creation-new-mmorpg-by-intrepid-studios

Förutom deras egna twitchkanal så har du https://www.twitch.tv/ashesofcommunity, med VOD:s från deras senaste Guild Fair event. Ruthless fanns med på ett hörn, med Verinus som talare.
 
Last edited by a moderator:

Demander

Medlem
Medlem AoC
149
40
53
Länkar:

https://docs.google.com/document/d/14luppZ3Ub8jmcw_aK65QWxYY4xa8qAo9zRfpYWBxOXE/edit#
http://www.ign.com/articles/2017/05/25/ashes-of-creation-first-look-an-mmo-that-lets-you-be-the-boss


YouTube videos

The Lazy Peon - Ashes Of Creation: MMORPG Overview "Why I'm Excited"

The Lazy Peon - Ashes Of Creation MMORPG Developer Q&A w/ Creative Director Steven Sharif

Ashes of Creation Kickstarter Livestream w/ Deltias Gaming 5/3/17 + pre-alpha gameplay; Monster Coin event

Podcast Interview w/ Creative Director Steven Sharif & Dungeon Crawler Network founder Aggelos

Ashes of Creation Kickstarter Livestream w/ DJ Tech Live 5/5/17 + pre-alpha gameplay, with a few Aela (human; Kaelar?) freehold designs

Ashes of Creation Kickstarter Livestream w/ DocGotGame 5/8/17


Twitch Livestream Q&A Sessions

https://www.twitch.tv/videos/144118985 [May 15, 2017 - feat. The Lazy Peon interview]
https://www.twitch.tv/videos/142465168 [May 12, 2017 - feat. Massively OP's MJ interview + + pre-alpha gameplay, with an Metropolis stage Node (låg fps)]
https://www.twitch.tv/videos/141624484 [May 10, 2017 - feat. Fevir Gaming interview + pre-alpha gameplay rendered cinematic Metropolis predator-class infiltration]
https://www.twitch.tv/videos/144632611 [May 17, 2017 - feat. Death's Proxy interview + pre-alpha gameplay, with an Metropolis stage Node (bättre fps)]
https://www.twitch.tv/videos/145224977 [May 19, 2017 - feat. Aggelos (Dungeon Crawler Network) interview + pre-alpha gameplay, with an Aela (human) starting area gateway]
https://www.twitch.tv/videos/146398466 [May 22, 2017 - feat. MMORPG.com interview]
https://www.twitch.tv/videos/146939268 [May 24, 2017 - feat. pre-alpha gameplay, with an Village stage Node]
https://www.twitch.tv/videos/147396926 [May 26, 2017 - feat. pre-alpha gameplay, with a few Empyrean (elven) freehold designs]
https://www.twitch.tv/videos/148353805 [May 30, 2017 - feat. concept art of underrealm race + 40 min. of pre-alpha gameplay]
https://www.twitch.tv/videos/148801919 [June 1, 2017 - feat. Death's Proxy interview + office tour + short game footage compilation]
https://www.twitch.tv/videos/152344419 [June 16, 2017 - feat. office tour + concept art]
 
Last edited by a moderator:

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
Är väl dags att uppdatera lite. Notera att deras twitch-kanal än så länge inte är tillräckligt stor för att ha äldre VoD:s tillgängliga, därav icke-fungerande twitchlänkar ovan!
-----------------------------------------

Ashes of Creation hade närvaro på PAX West för ett tag sedan! Eftersom det är pre-alpha material så var jag personligen inte jätteintresserad, utan väntar med att bli extatisk när de kommit längre i utvecklingen. Har, vilket som, sammanställt följande länkar som kan vara av intresse.

[Pre-alpha PvP Arena design (PAX West) + Concept Art + Q&A]

[PAX West Panel (inkl. Q&A)]

https://www.twitch.tv/videos/175028745 [PAX Livestream Sept 3 2017: pre-alpha PvE (combat & environmental interaction/spells) + Q&A]

Det som också fastnat mest i minnet från vet-inte-vilka/för-inte-så-längesedan livesändningar är att jumping puzzles kommer att finnas (fast kanske inte i lika stort omfång som GW2), och att spelet inte är "grim dark" fast inte heller komedi, utan har lite mer trovärdighet (du kommer INTE att få se bikini-chainmails eller liknande).
 

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
Twitch VOD 17:e nov:
https://www.twitch.tv/videos/182781830

- Arbete igång med att estetiskt uppdatera hemsidan.
- Alpha Zero (15:e dec; invite-only, under NDA): studion arbetar nu väldigt mycket inför testet och vad de kan lära sig av det (viss Node progression och Node interaction inkluderat).
- Ledarna av en Node har många administrativa möjligheter, såsom att förhandla handel med andra Nodes och dirigera generella handelskaravaner.
- Mobil-app kommer utvecklas för dina odlingar/handelsverksamhet.
- Armour/weapon skin slots.
- Presentation av klassarketyper från och med januari och/eller därefter (bloggposter kommer återvända därvid).
- Ju mer korrupt en spelare är, desto större chans till mer loot ifall du besegrar sagda korrupt spelare.
- Du behöver inte återvända till ett stall för att aktivera ett mount.
- Emotes kan efter överenskommelse initieras med andra spelare, som gemensam dans eller kramar.


Preview av WIP-landskap inför Alpha Zero:
 
Last edited:
Reactions: Gummibrallan

Gummibrallan

Medlem
Medlem GW2
Destiny 2
270
44
78
Om det är något spel som kan få tillbaka mitt intresse för rpgmmo igen så är det nog Ashes Of Ceation
 

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
Spelutvecklarna har lagt upp sin egen hemsida, separat från AoC-sidan: https://www.intrepidstudios.com/


Alpha Zero - UnderRealm Preview


Från 18:e jan/9:e feb Twitch VoD:s:

  • Färgpalleten hos olika regioner av UnderRealm kommer att reflektera skillnaderna ovan mark, därmed distinkta i sitt färgmässiga utseende beroende på var du befinner dig, från nordligt till tropiskt klimat.
  • Kommer att finnas "cool/cute/interesting pets thar are available", på frågan om feer som kompanjoner kommer att finnas.
  • Efter launch kommer Alpha 2-servrar fortsätta att existera som "public test-servers".
  • Utbudet hos spelarstyrda tavernor beror på områdets resurser, "supply-quests", och liknande; tavernor kommer att kunna ha helt olika menyer i olika regioner, där olika maträtter/dryck ger olika effekter.
  • Kommer troligen inte att kunna tämja ALLA sorters varelser till att använda som "combat pets".
  • Klättring; kommer att finnas under vissa omständigheter, fast inte överallt på grund av tekniska svårigheter; lär med stor sannolikhet inte kunna klättra uppför valfritt träd ("We're not making Breath of the Wild").
  • Siege weapons; kan tillverkas eller skaffas från NPC:s (beroende på de resurser du har med dig; "quest-items").
  • Kommer att finnas definierade, begränsade perimetrar för Node-områden gällande hur många Housings av en specifik typ (eller överhuvudtaget) som kan etableras (en Node fylld av exempelvis enbart taverns ("World of Taverns") kommer inte att existera).
  • Lore; "the Origin-Story", "the Story of the Fall", "the overarching Story of Deliverance/Return"; alla dessa faller inom subkategorier av olika personliga/kulturella/regionala quest-lines.
  • "I'm extremely comfortable and happy with where we are at the moment. If I were to give a general response [...] without illiciting hope for an earlier delivery date than was estimated in our kickstarter, [...] I would feel we're slightly ahead or in a better position than I had anticipated that we would be at this point."
  • "Player-to-player trading is a core component."
  • "Weapons are agnostic of class"; kommer att möjligen finnas circa 15 kategorier, om off-hand inkluderas (exempelvis kommer ett spjut eller en hillebard höra till samma grundkategori, då de attackerar på liknande vis; "multiple weapons out of a single weapon [type]"), och däromkring finns även magiska vapen och annat.
  • NPC-styrda karavaner uppgraderas med Node-nivå, medan PC-styrda karavaners utförande beror på spelarna dem själva. Vägnätet uppgraderas dessutom, vilket påverkar travel movement, och du kan anpassa din egen karavan till att vara bättre on-road eller off-road.
  • "Diminshing returns on crowd-control" i både PvE/PvP; ingen vill vara lamslagen i evighet.
  • Uppgradering av en Node innebär inte att särskilda quests-lines/(chain-)events/kart-resurser försvinner; i princip enbart utökning, så att det inte är att föredra att försöka undvika uppgradering av Node, av fruktan att viss "content" inte längre är tillgängligt.
  • Attribut hos ett mount kan, via animal husbandry profession, påverkas (såsom stamina/jump height/movement speed/etcetera); inte enbart cosmetics, utan det ska finnas "game-play purposes" för olika mounts och hur de föds upp.
  • "Augment Tree" beror på sekundär klass, och varje ability har i nuläget 4 olika augments (kan förändras senare under utvecklingen till fler; 4 som minst). Vissa abilities beror på vilka vapen du vill använda, såsom shields/melee/range, allt efter hur du väljer din karaktärs förmågor.
  • Pre-Alpha/Alpha Zero är framförallt ett tekniskt test av spelet, och reflekterar inte "group-content" eller liknande, såsom de har visats på stream (exempel: alla dungeons i Alpha Zero är open-world, med flera grupper involverade samtidigt; sådana dungeons är stora och designade för ändamålet med flera grupper på plats). Alpha Zero är en väldigt rå testgrund; olika alpha- och beta-faser är sagt kommer skilja sig markant i deras utveckling/implementering/optimering.
  • "Housing is account-based"; alla dina karaktärer kan använda de facilitieter du etablerat. Pågende diskussion och tester kring hur/om flera spelare kan gemensamt ta ansvar för Housing-faciliteter. Lär troligen implementera ett tillståndsbaserat system, med gemensamma beslut kring hur ni delar ansvar för skatteplikt och dylikt.
  • "Cosmetic slots" (med on/off toggle) är separerade från "item slots".
 

Demander

Medlem
Medlem AoC
149
40
53
Vad menar de med denna text?


We have officially launched the Ashes of Creation pre-order store! The store offers 4 unique and limited packages, which grant access to our Alpha and Beta phases. Each month these packages will change, offering a limited time cosmetic set. These cosmetics will change every month on the 2nd all the way up until launch. If you own a previous month's package or are a Kickstarter or summer backer, you are able to add the cosmetics found in our monthly pre-order packages as add-ons. The cosmetics in the packages below are limited and will not be available again for purchase after this month.

Vill de mjölka oss på mer pengar eller vad är det frågan om?
 

Ozen

Medlem
Medlem AoC
219
31
53
Nja. Lite mjölkade men mest för Folk har "klagat" att det inte finns packet för folk som missat kickstarten.
 

Ozen

Medlem
Medlem AoC
219
31
53
Tänkte exakt lägga upp den där ^^

Hoppas som du säger inget EA bolag köper det och sabbar spelet....För just nu låter det fortfarande väldigt lockade
 

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
Ett brev damp ned i elektroniska brevlådan (fetmarkeringar är deras; förtydligade med färg):

One Year Anniversary

Glorious Ashes Community,

Can you believe it has already been one year since the start of our Kickstarter? We cannot either honestly. It feels like only yesterday that we were in the midst of one of the craziest days of our lives! Ashes of Creation has come a long way since May 1st 2017, and we are proud to report that the project is on schedule and making remarkable progress.

Much has happened over the past year. For starters, when we began our Kickstarter, the team working on Ashes was only 12 people strong. As of this week, Ashes of Creation now has over 75 people working on the project. As you may know, it isn't easy scaling up a project that quickly. But Intrepid has been fortunate in attracting some of the most talented developers that the industry has to offer.

We attended PAX West, GDC and PAX East to show off the progress of our development. The passion from our fans has been astounding, and continues to inspire the team to hit our goals and deliver a game that will make you proud.

Our Alpha Zero testing phases that we began in December of 2017, has been a tremendous success. We have implemented the launcher and downloader for the game, seen over 100 players logged into a single zone with nearly 4,000 NPCs, and had player progression to level 10 with an early iteration of our node system up and working. We have seen above optimal server performance during these tests and have now moved on to preparing the first phase of our Alpha One launch, which we announced for 4th Quarter of 2018.

We will go more in depth with a look back at the past year on our stream this May 4th at 3pm PDT, on Twitch, so make sure to tune in and we will see you then!

With Appreciation,
The Intrepid Team
 

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
Hallå i (infernaliska) värmen! Var kvavt som attan, så lite antecknande fick bli en distraktion.

LIVE STREAM 4:e Juni, 2018:
00:48:30 Start (Q&A genomgående)
01:41:50 Armor concepts & weapon/environment models
01:46:50 Alpha 0 PvP video ("veeery early" [stridsystem]; "no siege mechanics")
02:03:25 Varierande concept art

LIVE STREAM 9:e Juli, 2018 (del 1-2; vissa tekniska problem):
00:04:05 Start
00:15:05 Video + bilder av Alpha 1-miljöer
00:21:20 Q&A

[Observera: tidigare VOD:s försvinner regelbundet; vill du se dem så gör det inom kort]
--- --- --- --- --- --- ---

ALPHA 1
Additionally, the studio has announced that July will be the final month for Alpha 1 sales of the game. There are now over 8,000 players who have purchased Alpha 1 level access for the MMO, and Intrepid wants to keep the number of Alpha players below 10,000 for testing purposes in the Alpha 1 stage. [...] And yes, that means Alpha 1 – Phase 1 is still on target for the fourth quarter of 2018. So players with Alpha 1 access will be able to enter the world of Verra later this year.
Källa: https://www.bleedingcool.com/2018/07/03/ashes-of-creation-largest-mmos-production/ samt July 9th, Live Stream.
--- --- --- --- --- --- ---

ANTECKNINGAR FRÅN LIVE STREAM:s

  • Alpha 1 kommer både ha "set time-slots" och längre öppna perioder för test av server-stabilitet.
  • I testmiljön har de än så länge primärt arbetat med (och visat) ett traditionellt "tab-target"-system, sedan det är enklare att få till funktionellt i början. Är på gång med arbete för ett mer "action"-orienterat system, och sedan se hur väl de båda fungerar ihop. [Tycker om hybridsystemet GW2 använder sig av, så självt hoppas jag på ett system i den riktningen].
  • Förutom att karaktären dör, så kan en spelare bli av med sin korruption via religion-fokuserade quests (vilka är varken enkla eller kvickt avklarade); lär bli det enda alternativet.
  • En raid-instans är ej exakt likadan för varje tillfålle. Kommer finnas ett antal variabler som en raidgrupp inte nödvändigtvis kan planera inför. En raid tar med i beräkningen hur det står till med världens utveckling, och påverkar därefter typen av fiender och de skills de har tillgängligt, som exempel.
A threat assessment from the environment against the player. Whenever you have a PvE setting, you don't want to have stagnant, kinda overly repeatetive. [...] it's going to be challenging enough where you're going to need to pay attention, you're gonna need to come prepared, and going to experience a new thing. [...] I you wanna have it on "farm" it's going to be very, very difficult
  • De anser att Star Wars Galaxies har (/hade?) ett bra resurs- och craftingsystem. Det är i den riktningen de hoppas gå. [Inte spelat SWG, så någon annan här i Ruthless kanske kan berätta mer?].
  • Att starta spelet som crafter, och fokusera primärt på crafting för en tid, är en möjlighet de vill ska existera (även om det innebär att du kan behöva göra lite PvE/PvP, beroende på utvecklingen i området spelaren är verksam i (såsom siege av en Node).
  • Kommer att finnas offentlig transport (beroende på Node) där spelaren kan vara AFK medan hen transporteras mellan städer. Möjligt att ett taxi-system som drivs av spelare kan implementeras.
  • Ifall en Node faller så kommer det inte lämna efter sig en spökstad med odöda som vandrar/svävar omkring. Historien av en Node och dess utveckling/avveckling kommer finnas tillgängligt för de nyfikna.
  • Spillror och kringströdda fragment efter en Node siege kommer att finnas i landskapet, fast inte hur länge som helst. Dock svårare att implementera tydliga spår efter dess tidigare Node-nivå, ifall det avvecklas ett steg nedåt (eller mer, på grund av siege eller dåligt underhåll).
Obviously that would be rad [...] but that would be tough to make happen.
  • För att bibehålla en Node outvecklad eller "vild" [druid/ranger roleplay, typ, vilket hade varit häftigt i sig] så lär en tyvärr inte kunna göra annat än att kontinuerligt förstöra en Node som håller på att etableras.
  • Just nu är idén att medborgarskap för en Node kräver ett hus/en lägenhet i staden eller en Freehold. Dock, kan komma att ändras beroende på vad kommande tester visar.
  • Karavaner har olika nivåer ("levels") och olika komponenter; en karavan är nästintill en karaktär, som spelaren styr upp och utvecklar.
  • Rustningar som är detaljerade/ser bra ut ska finnas tillgängligt i själva spelet, utan att behöva gå via micro-transactions. Ska finnas möjlighet till variation oavsett.
Armor that looks good, and I'm talking like reeeally good, is achievable in-game, doesn't have to be purchased through a pay-wall. [...] have played some games that need not be mentioned, where the armor you can achieve looks like THIS, and the armor you have to buy looks like THIS. That's not very cool.
You're out in the world, you're trying to earn your keep, and you've just killed this awesome boss... and [you] look like garbage, afterwards. It should be an epic moment; we should reward you for that.
  • Kommer så småningom mer om Lore i bloggformat. Just nu fokuserar folk på att få mycket arbete gjort med nuvarande etappmål innan detta sker.
  • Placering av en Freehold behöver inte "blueprints" i sig; endast dess byggnader. Blueprints till Freehold-byggnader skaffas via crafting/loot/trade. Placering av dessa byggnader inom en Freehold kan anses vara lite som Tetris.
  • Att balansera 64 subklasser kommer givetvis bli tufft; kräver en hel del Excel och tester. Värt att nämna dock är att deras balanseringsformel sker främst utifrån ett grupperspektiv, och interaktion mellan grupper (inte kring 1v1). Tanken om balansering utifrån de 8 klassarketyperna kan likna ett scenario av sten-sax-påse. Underförstått att vissa av de 8 arketyperna kommer att kunna ha en övertag över vissa andra, och vice versa. En balanserad grupp är A och O.
  • Sociala organisationer, som "Thieves Guild" drivs av NPC:er, och har alltid en NPC-komponent hos sig i hur de vägleder spelaren. En kan dock fokusera på andra spelares quests.
  • Idén med "legendary" events är monumentala händelser som en spelare kanske endast kommer uppleva en gång under sin speltid. Exempel: en unik raidboss besegras, och återkommer aldrig mer; dess raiddungeon förändras dynamiskt. Världen/servern reagerar på vad spelarna genomför.
Singular, monumentous events is something we look forward to be doing
  • Ifråga om "legendary"/"unika" föremål/loot. Spelaren kan hitta ett recept, ett magiskt mount, eller annat som hen inte hittar någon annanstans. Balansering vad gäller legendariska föremål (finns endast en/väldigt få av) beror på mödan, tiden och förmågan att uppnå dem. Legendariska föremål är inte temporära, ifall de inte är det i sin natur (till exempel ett legendariskt ägg som ger ett temporärt legendarisk mount).
  • Skepp kan endast avsättas från land, däribland från en hamn (beroende på Node-utveckling).
  • Skepp kommer att ha olika klasser, och kan utrustas olika. Olika expertis behövs också för att effektivt kunna använda sig av dess komponenter ("boat skills").
  • Exempel på olika "progression"-system (som nämndes i ett), såsom "adventure class", "society", "religion", "node", "crafting", "weapon" (betrakta ett vapen, till viss del, som en klass i sig, med sitt eget system av förgreningar och alternativ), "mariner/boat".
  • "Tanks" ("trinity") är åtminstone nödvändiga inom dungeons. Inte enbart fokus på aggro eller lindring av skada; finns flera sätt en "tank" ska kunna kontrollera fiender i strid.
  • Spelare kan inte skicka resurser mellan Nodes via mail.
Nope. If you wanna give it to one of your friends, you'll have to get on your horse/make a caravan/moving on over.
  • Hur hanterar de servrar med låg population? Nodes är flexibla i att de baseras på antalet aktiveteter, och förändrar variabler beroende på spelaraktivitet.
  • System mot fusk och dåligt beteende redan implementerat i rådande versioner. Anställda har erfarenhet från andra titlar de arbetat med över hur sådant kan hanteras kvickt och effektivt.
  • Utarbetar system som kvickt ska ge information och data om ett specifikt innehåll undviks av spelare, må det vara för att det inte upplevs som roligt eller är buggat.
  • Testat serverstabilitet inför Alpha 1; ingen Alpha 0 krash på två veckor rakt av, med över 2000 deltagare över dess tidsspann. De är väldigt glada över att ha åstadkommit detta så tidigt i utvecklingen.
  • "Filler-quests" ("Gå mörda 5 vargar") sorteras in under ett "task system", som har väldigt liten påverkan på story. Kan dock, småskaligt, ha en kedjeeffekt på en Node. Dessa kan dock ignoreras om spelaren så vill. Historieberättandet/"narrative" fokuserat på dynamik, uppdelade i flera led; en händelse leder till en annan, utan att behöva förlita sig på nämnda "tasks".
  • Förhoppningen är att spelaren också ska kunna gå vilse i spelet, ur ett utforskarperspektiv.
  • Kommer att ha "crouch" i spelet; "prone" däremot har det ännu inte beslutats om ifall alls.
  • Kan styra vilka inaktiva vapen ("sheathed") spelaren vill ska synas på sin karaktär.
  • Mobilapp: syftet är, i stort, att kunna ta del av vad som hänt/händer.
If the node you're a part of is being sieged, or the castle you're taking is about to go down, or your crops need to be rotated. Events of that nature that can be shifted off to your phone, and by and large being able to deal with it, a little bit. When it comes to crops, rotating those plants. When it comes to a city siege [...] you at least know it's happening, and can run to a computer.
If there is non-active mechanics that are present for you to participate in when you're not at the computer, [...] you can access that down-time stuff from your phone. That's kinda the idea behind how we want that mobile to interface with the game.
  • Troligen blir det så att en del achievements är account-wide, medan andra är det inte.
 
Last edited:
Reactions: Ozen and Demander

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
17:e augusti Twitch Live Stream
00:07:40 - Concept Art/Models
00:40:10 - Action Combat Preview (first iteration)
00:55:40 - Q&A

17:e augusti Twitch Live Stream uppladdad till YT

Tester av "back end systems" inom Alpha Zero är i princip över. Alpha 1 startar om en månad, och är uppdelat i två faser:

Alpha 1 - Fas I
Dess tidslängd är 7 månader, och är till 100% genomgående tester av "action combat". Stresstest av ett mer dynamiskt stridssystem ("want to hit the servers hard and often"); hybrid av tab-target och action. De önskar använda tiden till att utforska och utveckla systemet. Fas I kommer att bli uppdelat i tre olika testmiljöer, i följande tidsordning:
- Battleground Mode (PvP, med 100 spelare i fält)
- Castle Siege Mode (PvP, med 200 spelare i fält)
- Horde Mode (PvE co-op, med 50 spelare i fält)

Alpha 1 - Fas II
"More of a traditional MMORPG Alpha"; integration av flera system över en större kartyta (drygt 25% av vad en "starting world" kommer att vara vid launch). Kommer att meddela senare vilka spelbara "raser" som blir tillgängliga. Annat som, bland annat, kommer att inkluderas är:
- Character Creation ("first pass")
- Förhoppningsvis samtliga 8 huvudsakliga klassarketyper
- Delar av Freehold-systemet
- Delar av crafting/artisan-systemet
- Node-uppgradering upp till nivå 4
- Spelarnivå upp till 20 (max var till nivå 10 inom Alpha Zero)
- Tidig implementering av Questing (inkl. Society såsom Thieves Guild)
- Namnreservering (vet ej ifall det endast gäller karaktärer eller även gillen/guilds)


Övriga anteckningar
  • Potion Launcher är ett tyngre avståndsvapen. De vill försöka få in mer magi i strider, och därmed hålla sig bortom vapen baserat på krut ("guns") och dylikt. Kan byta ammunition; till exempel från explosiv eld till frost/is.
  • Både vapen och rustning har skills associerade till dem, beroende på vad du axlar (såsom att sköldar ger en block-skill).
  • Möbel-crafting; kan köpa enklare möbler in-game, fast vill en spelare ha högre och mer lyxig kvalitet så behövs crafting.
  • "Customizable mounts".
  • Intrepid Studios kommer närvara på Gamescom (vilket är om några dagar!) och PAX detta år, med fler nyheter att presentera (under PAX kommer de att presentera en "road map" av något slag).
  • Målet till minimumkrav är att spelare ska kunna spela med ett 5 år gammalt system. Grafikinställningar kommer erbjuda större variation, inklusive möjligheten att ställa in hur många spelare som kommer att synas på skärmen, vid behov (skulle tro något liknande som GW2 använder sig av; "culling").
 
Last edited:
Reactions: Demander

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
Längtar tills Alpha 1...
Ska bli intressant att testa :D

Steven AoC Discord Dicussion 8/8/18
Transkriberade anteckningar från en rätt så nyligen utförd mini-Q&A med CEO Steven Sharif (var tvungen att korta ned dess url sedan forumet försökte lägga in google-dokumentet som media, vilket inte gick så bra):
http://bit.ly/2MC5gdt

Ashes Of Creation MMORPG "Why I'm Still Excited 2018"
LazyPeon erbjuder några extra insikter och förhoppningar efter ett besök hos Intrepid Studios:
 
Last edited:

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
Onsdag kl 21:00 Live Stream
Nyheter om Alpha One Fas 1, och lite om utvecklingen av Fas 2. Vinnarna av Hallow's Eve Celebration-tävlingen presenteras. Avslutas med lite Q&A.

Lördag kl 17:00 24h Charity Live Stream
Välgörenhet för Extra Life (Children's Miracle Network Hospitals, i U.S. & Kanada). Ett flertal utvecklare från studion kommer att spela en myriad spel; länkar till kanalerna kommer att listas på huvudsidan av AoC:s twitch-kanal. Steven själv kommer att som DM leda en 24h lång rollspelskampanj, utspelat i AoC:s universum, enligt Pathfinder-reglerna.

Steven skrev:
Glorious Ashes Community! We have a Live Stream this Wednesday where we will making some announcements regarding Alpha One Phase 1 testing, as well as, showing progress on some of the Alpha One Phase 2 development. We will also be announcing our winners for the Hallow's Eve Celebration along with revealing next month's cosmetics and answering some questions from our Glorious Community. The Live Stream starts at 1pm PDT, October 31st on our official http://twitch.tv/AshesofCreation

Last year, our amazing community teamed up with the Intrepid team for 24 hours of gaming, to help children in need, raising nearly $20,000 for Extra Life. I am happy to announce that we will once again be participating in this worthy cause. On Saturday, November 3rd, at 9am PDT the Intrepid team will start gaming for 24 hours straight, and streaming on our Twitch. Anyone and everyone is welcome to join our Extra Life team located here www.extra-life.org/team/IntrepidStudios if you plan to stream or want to simply host our stream <3

There will be a variety of games and Intrepid Devs playing from different channels, and we will be posting those channels on the main Ashes twitch page.

As for myself, I will be DM'ing a 24-hour Pathfinder campaign through the world of Ancient Verra. The adventurers in this campaign will be; Lead Designer Jeffrey Bard, Lead Programmer Kevin McPherson, Sr. Producer Peter Pilone, Programmer Alex Khudoliy, and Lead Board Game Consultant Clifford Robbins. Community members will have an opportunity to donate to the stream for charity and depending on the donation size, can introduce curses or boons of their choice for the adventurers. More details on the campaign will be revealed on this Wednesday's Live Stream. See you on Wednesday's stream! <3
Steven skrev:
Yes, the pathfinder campaign will contain much lore.
 

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83
Målet för donationerna var $16 500. De samlade in $20 519!


Dessutom... folk från The Ashes Post tog sig an den imponerande uppgiften att transkribera allt från rollspelskampanjen! Ur detta har de sammanställt ny lore. Dedikation, verkligen! Transkribering och lore:
https://www.ashespost.com/aoc-campaign-live-tracker/
 
Last edited:

SoakedTeaLeaf

Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
Officer AoC
Medlem AoC
276
138
83

- 00:10:30 Cosmetic concepts.
- 00:17:30 Updated video containing content from current testing of castle sieges, along with the battle royale testing mode.
- 00:20:00 "AoC Apocalypse" announcement: https://apocalypse.ashesofcreation.com/
- 00:26:00 Images of weapon skin variation for the AoC Apocalypse stand-alone; earned rewards (mounts, costumes, weapon skins, hairstyles, emotes) throughout its narrative will transfer to the MMO.
- 00:38:00 Announcement of a live stream next week, showing the progress made since PAX (questing, fighting, a few raid bosses, and so), as well as more about Apocalypse integration with the MMO.
- 00:40:30 Q&A