Stäng notis

Varmt välkommen till Ruthless, vi är glada att du har hittat oss!

Du kan läsa mer om oss under Ruthless och du kan hitta mer info om våra spelsektioner under Våra spel.

Så vad väntar du på? Gå med i Sveriges trevligaste spelgemenskap!

Ashes of Creation Info-länkar

Diskussion i 'Ashes of Creation' startad av Verinus, 1 juli 2017.

  1. Verinus

    Verinus Administrator
    Ledning Medlem Ruthless Arma Milsim Medlem AoC Donator Officer AoC RuthSub

    Inlägg:
    1.028
    Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    128
    Här kan du se och posta artiklar, bilder och videos om AoC.

    Hemsida: https://www.ashesofcreation.com/

    Intrepid Studios på Social media:
    https://www.youtube.com/AshesofCreation
    https://www.twitch.tv/ashesofcreation
    https://twitter.com/MediaAoC
    https://www.facebook.com/AshesofCreation

    KickStarter (avslutad): https://www.kickstarter.com/projects/1791529601/ashes-of-creation-new-mmorpg-by-intrepid-studios

    Förutom deras egna twitchkanal så har du https://www.twitch.tv/ashesofcommunity, med VOD:s från deras senaste Guild Fair event. Ruthless fanns med på ett hörn, med Verinus som talare.
     
    #1 Verinus, 1 juli 2017
    Last edited by a moderator: 5 juli 2017
  2. Demander

    Medlem Medlem AoC

    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    29
    Trofépoäng:
    53
    Länkar:

    https://docs.google.com/document/d/14luppZ3Ub8jmcw_aK65QWxYY4xa8qAo9zRfpYWBxOXE/edit#
    http://www.ign.com/articles/2017/05/25/ashes-of-creation-first-look-an-mmo-that-lets-you-be-the-boss


    YouTube videos

    The Lazy Peon - Ashes Of Creation: MMORPG Overview "Why I'm Excited"


    The Lazy Peon - Ashes Of Creation MMORPG Developer Q&A w/ Creative Director Steven Sharif


    Ashes of Creation Kickstarter Livestream w/ Deltias Gaming 5/3/17 + pre-alpha gameplay; Monster Coin event


    Podcast Interview w/ Creative Director Steven Sharif & Dungeon Crawler Network founder Aggelos


    Ashes of Creation Kickstarter Livestream w/ DJ Tech Live 5/5/17 + pre-alpha gameplay, with a few Aela (human; Kaelar?) freehold designs


    Ashes of Creation Kickstarter Livestream w/ DocGotGame 5/8/17



    Twitch Livestream Q&A Sessions

    https://www.twitch.tv/videos/144118985 [May 15, 2017 - feat. The Lazy Peon interview]
    https://www.twitch.tv/videos/142465168 [May 12, 2017 - feat. Massively OP's MJ interview + + pre-alpha gameplay, with an Metropolis stage Node (låg fps)]
    https://www.twitch.tv/videos/141624484 [May 10, 2017 - feat. Fevir Gaming interview + pre-alpha gameplay rendered cinematic Metropolis predator-class infiltration]
    https://www.twitch.tv/videos/144632611 [May 17, 2017 - feat. Death's Proxy interview + pre-alpha gameplay, with an Metropolis stage Node (bättre fps)]
    https://www.twitch.tv/videos/145224977 [May 19, 2017 - feat. Aggelos (Dungeon Crawler Network) interview + pre-alpha gameplay, with an Aela (human) starting area gateway]
    https://www.twitch.tv/videos/146398466 [May 22, 2017 - feat. MMORPG.com interview]
    https://www.twitch.tv/videos/146939268 [May 24, 2017 - feat. pre-alpha gameplay, with an Village stage Node]
    https://www.twitch.tv/videos/147396926 [May 26, 2017 - feat. pre-alpha gameplay, with a few Empyrean (elven) freehold designs]
    https://www.twitch.tv/videos/148353805 [May 30, 2017 - feat. concept art of underrealm race + 40 min. of pre-alpha gameplay]
    https://www.twitch.tv/videos/148801919 [June 1, 2017 - feat. Death's Proxy interview + office tour + short game footage compilation]
    https://www.twitch.tv/videos/152344419 [June 16, 2017 - feat. office tour + concept art]
     
    #2 Demander, 1 juli 2017
    Last edited by a moderator: 5 juli 2017
  3. BlackVanillaTea

    Medlem Medlem GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    68
    För ytterligare nyheter, information och diskussioner så finns deras discord tillgänglig för ändamålet: https://discord.gg/4Ryx4R
     
    Demander gillar detta.
  4. BlackVanillaTea

    Medlem Medlem GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    68
    Är väl dags att uppdatera lite. Notera att deras twitch-kanal än så länge inte är tillräckligt stor för att ha äldre VoD:s tillgängliga, därav icke-fungerande twitchlänkar ovan!
    -----------------------------------------

    Ashes of Creation hade närvaro på PAX West för ett tag sedan! Eftersom det är pre-alpha material så var jag personligen inte jätteintresserad, utan väntar med att bli extatisk när de kommit längre i utvecklingen. Har, vilket som, sammanställt följande länkar som kan vara av intresse.

    [Pre-alpha PvP Arena design (PAX West) + Concept Art + Q&A]


    [PAX West Panel (inkl. Q&A)]


    https://www.twitch.tv/videos/175028745 [PAX Livestream Sept 3 2017: pre-alpha PvE (combat & environmental interaction/spells) + Q&A]

    Det som också fastnat mest i minnet från vet-inte-vilka/för-inte-så-längesedan livesändningar är att jumping puzzles kommer att finnas (fast kanske inte i lika stort omfång som GW2), och att spelet inte är "grim dark" fast inte heller komedi, utan har lite mer trovärdighet (du kommer INTE att få se bikini-chainmails eller liknande).
     
    Molin, Demander och Verinus gillar detta.
  5. BlackVanillaTea

    Medlem Medlem GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    68
    Twitch VOD 17:e nov:
    https://www.twitch.tv/videos/182781830

    - Arbete igång med att estetiskt uppdatera hemsidan.
    - Alpha Zero (15:e dec; invite-only, under NDA): studion arbetar nu väldigt mycket inför testet och vad de kan lära sig av det (viss Node progression och Node interaction inkluderat).
    - Ledarna av en Node har många administrativa möjligheter, såsom att förhandla handel med andra Nodes och dirigera generella handelskaravaner.
    - Mobil-app kommer utvecklas för dina odlingar/handelsverksamhet.
    - Armour/weapon skin slots.
    - Presentation av klassarketyper från och med januari och/eller därefter (bloggposter kommer återvända därvid).
    - Ju mer korrupt en spelare är, desto större chans till mer loot ifall du besegrar sagda korrupt spelare.
    - Du behöver inte återvända till ett stall för att aktivera ett mount.
    - Emotes kan efter överenskommelse initieras med andra spelare, som gemensam dans eller kramar.


    Preview av WIP-landskap inför Alpha Zero:
     
    #5 BlackVanillaTea, 18 november 2017
    Last edited: 18 november 2017
    Gummibrallan gillar detta.
  6. Gummibrallan

    Medlem Medlem GW2 Destiny 2

    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    29
    Trofépoäng:
    73
    Om det är något spel som kan få tillbaka mitt intresse för rpgmmo igen så är det nog Ashes Of Ceation
     
  7. BlackVanillaTea

    Medlem Medlem GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    68
    Spelutvecklarna har lagt upp sin egen hemsida, separat från AoC-sidan: https://www.intrepidstudios.com/


    Alpha Zero - UnderRealm Preview



    Från 18:e jan/9:e feb Twitch VoD:s:

    • Färgpalleten hos olika regioner av UnderRealm kommer att reflektera skillnaderna ovan mark, därmed distinkta i sitt färgmässiga utseende beroende på var du befinner dig, från nordligt till tropiskt klimat.
    • Kommer att finnas "cool/cute/interesting pets thar are available", på frågan om feer som kompanjoner kommer att finnas.
    • Efter launch kommer Alpha 2-servrar fortsätta att existera som "public test-servers".
    • Utbudet hos spelarstyrda tavernor beror på områdets resurser, "supply-quests", och liknande; tavernor kommer att kunna ha helt olika menyer i olika regioner, där olika maträtter/dryck ger olika effekter.
    • Kommer troligen inte att kunna tämja ALLA sorters varelser till att använda som "combat pets".
    • Klättring; kommer att finnas under vissa omständigheter, fast inte överallt på grund av tekniska svårigheter; lär med stor sannolikhet inte kunna klättra uppför valfritt träd ("We're not making Breath of the Wild").
    • Siege weapons; kan tillverkas eller skaffas från NPC:s (beroende på de resurser du har med dig; "quest-items").
    • Kommer att finnas definierade, begränsade perimetrar för Node-områden gällande hur många Housings av en specifik typ (eller överhuvudtaget) som kan etableras (en Node fylld av exempelvis enbart taverns ("World of Taverns") kommer inte att existera).
    • Lore; "the Origin-Story", "the Story of the Fall", "the overarching Story of Deliverance/Return"; alla dessa faller inom subkategorier av olika personliga/kulturella/regionala quest-lines.
    • "I'm extremely comfortable and happy with where we are at the moment. If I were to give a general response [...] without illiciting hope for an earlier delivery date than was estimated in our kickstarter, [...] I would feel we're slightly ahead or in a better position than I had anticipated that we would be at this point."
    • "Player-to-player trading is a core component."
    • "Weapons are agnostic of class"; kommer att möjligen finnas circa 15 kategorier, om off-hand inkluderas (exempelvis kommer ett spjut eller en hillebard höra till samma grundkategori, då de attackerar på liknande vis; "multiple weapons out of a single weapon [type]"), och däromkring finns även magiska vapen och annat.
    • NPC-styrda karavaner uppgraderas med Node-nivå, medan PC-styrda karavaners utförande beror på spelarna dem själva. Vägnätet uppgraderas dessutom, vilket påverkar travel movement, och du kan anpassa din egen karavan till att vara bättre on-road eller off-road.
    • "Diminshing returns on crowd-control" i både PvE/PvP; ingen vill vara lamslagen i evighet.
    • Uppgradering av en Node innebär inte att särskilda quests-lines/(chain-)events/kart-resurser försvinner; i princip enbart utökning, så att det inte är att föredra att försöka undvika uppgradering av Node, av fruktan att viss "content" inte längre är tillgängligt.
    • Attribut hos ett mount kan, via animal husbandry profession, påverkas (såsom stamina/jump height/movement speed/etcetera); inte enbart cosmetics, utan det ska finnas "game-play purposes" för olika mounts och hur de föds upp.
    • "Augment Tree" beror på sekundär klass, och varje ability har i nuläget 4 olika augments (kan förändras senare under utvecklingen till fler; 4 som minst). Vissa abilities beror på vilka vapen du vill använda, såsom shields/melee/range, allt efter hur du väljer din karaktärs förmågor.
    • Pre-Alpha/Alpha Zero är framförallt ett tekniskt test av spelet, och reflekterar inte "group-content" eller liknande, såsom de har visats på stream (exempel: alla dungeons i Alpha Zero är open-world, med flera grupper involverade samtidigt; sådana dungeons är stora och designade för ändamålet med flera grupper på plats). Alpha Zero är en väldigt rå testgrund; olika alpha- och beta-faser är sagt kommer skilja sig markant i deras utveckling/implementering/optimering.
    • "Housing is account-based"; alla dina karaktärer kan använda de facilitieter du etablerat. Pågende diskussion och tester kring hur/om flera spelare kan gemensamt ta ansvar för Housing-faciliteter. Lär troligen implementera ett tillståndsbaserat system, med gemensamma beslut kring hur ni delar ansvar för skatteplikt och dylikt.
    • "Cosmetic slots" (med on/off toggle) är separerade från "item slots".
     
    Ozen, blueblood, Molin och 1 annan gillar detta.
  8. Demander

    Medlem Medlem AoC

    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    29
    Trofépoäng:
    53
    Vad menar de med denna text?


    We have officially launched the Ashes of Creation pre-order store! The store offers 4 unique and limited packages, which grant access to our Alpha and Beta phases. Each month these packages will change, offering a limited time cosmetic set. These cosmetics will change every month on the 2nd all the way up until launch. If you own a previous month's package or are a Kickstarter or summer backer, you are able to add the cosmetics found in our monthly pre-order packages as add-ons. The cosmetics in the packages below are limited and will not be available again for purchase after this month.

    Vill de mjölka oss på mer pengar eller vad är det frågan om?
     
  9. Ozen

    Medlem Medlem AoC

    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    28
    Nja. Lite mjölkade men mest för Folk har "klagat" att det inte finns packet för folk som missat kickstarten.
     
  10. Voorhees

    Medlem Medlem AoC Donator

    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    63
    Bra panel. Bara hoppas inget EA bolag köper upp dem och sabbar allt :)

     
    BlackVanillaTea och Ozen gillar detta.
  11. Ozen

    Medlem Medlem AoC

    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    28
    Tänkte exakt lägga upp den där ^^

    Hoppas som du säger inget EA bolag köper det och sabbar spelet....För just nu låter det fortfarande väldigt lockade
     
  12. BlackVanillaTea

    Medlem Medlem GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    68
    Ett brev damp ned i elektroniska brevlådan (fetmarkeringar är deras; förtydligade med färg):

    One Year Anniversary

     
    Demander, Voorhees och Molin gillar detta.
  13. BlackVanillaTea

    Medlem Medlem GW2 Medlem AoC Donator Officer AoC

    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    68
    Hallå i (infernaliska) värmen! Var kvavt som attan, så lite antecknande fick bli en distraktion.

    LIVE STREAM 4:e Juni, 2018:

    00:48:30 Start (Q&A genomgående)
    01:41:50 Armor concepts & weapon/environment models
    01:46:50 Alpha 0 PvP video ("veeery early" [stridsystem]; "no siege mechanics")
    02:03:25 Varierande concept art

    LIVE STREAM 9:e Juli, 2018 (del 1-2; vissa tekniska problem):


    00:04:05 Start
    00:15:05 Video + bilder av Alpha 1-miljöer
    00:21:20 Q&A

    [Observera: tidigare VOD:s försvinner regelbundet; vill du se dem så gör det inom kort]
    --- --- --- --- --- --- ---

    ALPHA 1
    Källa: https://www.bleedingcool.com/2018/07/03/ashes-of-creation-largest-mmos-production/ samt July 9th, Live Stream.
    --- --- --- --- --- --- ---

    ANTECKNINGAR FRÅN LIVE STREAM:s

    • Alpha 1 kommer både ha "set time-slots" och längre öppna perioder för test av server-stabilitet.
    • I testmiljön har de än så länge primärt arbetat med (och visat) ett traditionellt "tab-target"-system, sedan det är enklare att få till funktionellt i början. Är på gång med arbete för ett mer "action"-orienterat system, och sedan se hur väl de båda fungerar ihop. [Tycker om hybridsystemet GW2 använder sig av, så självt hoppas jag på ett system i den riktningen].
    • Förutom att karaktären dör, så kan en spelare bli av med sin korruption via religion-fokuserade quests (vilka är varken enkla eller kvickt avklarade); lär bli det enda alternativet.
    • En raid-instans är ej exakt likadan för varje tillfålle. Kommer finnas ett antal variabler som en raidgrupp inte nödvändigtvis kan planera inför. En raid tar med i beräkningen hur det står till med världens utveckling, och påverkar därefter typen av fiender och de skills de har tillgängligt, som exempel.
    • De anser att Star Wars Galaxies har (/hade?) ett bra resurs- och craftingsystem. Det är i den riktningen de hoppas gå. [Inte spelat SWG, så någon annan här i Ruthless kanske kan berätta mer?].
    • Att starta spelet som crafter, och fokusera primärt på crafting för en tid, är en möjlighet de vill ska existera (även om det innebär att du kan behöva göra lite PvE/PvP, beroende på utvecklingen i området spelaren är verksam i (såsom siege av en Node).
    • Kommer att finnas offentlig transport (beroende på Node) där spelaren kan vara AFK medan hen transporteras mellan städer. Möjligt att ett taxi-system som drivs av spelare kan implementeras.
    • Ifall en Node faller så kommer det inte lämna efter sig en spökstad med odöda som vandrar/svävar omkring. Historien av en Node och dess utveckling/avveckling kommer finnas tillgängligt för de nyfikna.
    • Spillror och kringströdda fragment efter en Node siege kommer att finnas i landskapet, fast inte hur länge som helst. Dock svårare att implementera tydliga spår efter dess tidigare Node-nivå, ifall det avvecklas ett steg nedåt (eller mer, på grund av siege eller dåligt underhåll).
    • För att bibehålla en Node outvecklad eller "vild" [druid/ranger roleplay, typ, vilket hade varit häftigt i sig] så lär en tyvärr inte kunna göra annat än att kontinuerligt förstöra en Node som håller på att etableras.
    • Just nu är idén att medborgarskap för en Node kräver ett hus/en lägenhet i staden eller en Freehold. Dock, kan komma att ändras beroende på vad kommande tester visar.
    • Karavaner har olika nivåer ("levels") och olika komponenter; en karavan är nästintill en karaktär, som spelaren styr upp och utvecklar.
    • Rustningar som är detaljerade/ser bra ut ska finnas tillgängligt i själva spelet, utan att behöva gå via micro-transactions. Ska finnas möjlighet till variation oavsett.
    • Kommer så småningom mer om Lore i bloggformat. Just nu fokuserar folk på att få mycket arbete gjort med nuvarande etappmål innan detta sker.
    • Placering av en Freehold behöver inte "blueprints" i sig; endast dess byggnader. Blueprints till Freehold-byggnader skaffas via crafting/loot/trade. Placering av dessa byggnader inom en Freehold kan anses vara lite som Tetris.
    • Att balansera 64 subklasser kommer givetvis bli tufft; kräver en hel del Excel och tester. Värt att nämna dock är att deras balanseringsformel sker främst utifrån ett grupperspektiv, och interaktion mellan grupper (inte kring 1v1). Tanken om balansering utifrån de 8 klassarketyperna kan likna ett scenario av sten-sax-påse. Underförstått att vissa av de 8 arketyperna kommer att kunna ha en övertag över vissa andra, och vice versa. En balanserad grupp är A och O.
    • Sociala organisationer, som "Thieves Guild" drivs av NPC:er, och har alltid en NPC-komponent hos sig i hur de vägleder spelaren. En kan dock fokusera på andra spelares quests.
    • Idén med "legendary" events är monumentala händelser som en spelare kanske endast kommer uppleva en gång under sin speltid. Exempel: en unik raidboss besegras, och återkommer aldrig mer; dess raiddungeon förändras dynamiskt. Världen/servern reagerar på vad spelarna genomför.
    • Ifråga om "legendary"/"unika" föremål/loot. Spelaren kan hitta ett recept, ett magiskt mount, eller annat som hen inte hittar någon annanstans. Balansering vad gäller legendariska föremål (finns endast en/väldigt få av) beror på mödan, tiden och förmågan att uppnå dem. Legendariska föremål är inte temporära, ifall de inte är det i sin natur (till exempel ett legendariskt ägg som ger ett temporärt legendarisk mount).
    • Skepp kan endast avsättas från land, däribland från en hamn (beroende på Node-utveckling).
    • Skepp kommer att ha olika klasser, och kan utrustas olika. Olika expertis behövs också för att effektivt kunna använda sig av dess komponenter ("boat skills").
    • Exempel på olika "progression"-system (som nämndes i ett), såsom "adventure class", "society", "religion", "node", "crafting", "weapon" (betrakta ett vapen, till viss del, som en klass i sig, med sitt eget system av förgreningar och alternativ), "mariner/boat".
    • "Tanks" ("trinity") är åtminstone nödvändiga inom dungeons. Inte enbart fokus på aggro eller lindring av skada; finns flera sätt en "tank" ska kunna kontrollera fiender i strid.
    • Spelare kan inte skicka resurser mellan Nodes via mail.
    • Hur hanterar de servrar med låg population? Nodes är flexibla i att de baseras på antalet aktiveteter, och förändrar variabler beroende på spelaraktivitet.
    • System mot fusk och dåligt beteende redan implementerat i rådande versioner. Anställda har erfarenhet från andra titlar de arbetat med över hur sådant kan hanteras kvickt och effektivt.
    • Utarbetar system som kvickt ska ge information och data om ett specifikt innehåll undviks av spelare, må det vara för att det inte upplevs som roligt eller är buggat.
    • Testat serverstabilitet inför Alpha 1; ingen Alpha 0 krash på två veckor rakt av, med över 2000 deltagare över dess tidsspann. De är väldigt glada över att ha åstadkommit detta så tidigt i utvecklingen.
    • "Filler-quests" ("Gå mörda 5 vargar") sorteras in under ett "task system", som har väldigt liten påverkan på story. Kan dock, småskaligt, ha en kedjeeffekt på en Node. Dessa kan dock ignoreras om spelaren så vill. Historieberättandet/"narrative" fokuserat på dynamik, uppdelade i flera led; en händelse leder till en annan, utan att behöva förlita sig på nämnda "tasks".
    • Förhoppningen är att spelaren också ska kunna gå vilse i spelet, ur ett utforskarperspektiv.
    • Kommer att ha "crouch" i spelet; "prone" däremot har det ännu inte beslutats om ifall alls.
    • Kan styra vilka inaktiva vapen ("sheathed") spelaren vill ska synas på sin karaktär.
    • Mobilapp: syftet är, i stort, att kunna ta del av vad som hänt/händer.
    • Troligen blir det så att en del achievements är account-wide, medan andra är det inte.
     
    #13 BlackVanillaTea, 10 juli 2018
    Last edited: 11 juli 2018
    Ozen och Demander gillar detta.

Dela sidan

  1. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis