Apex Legends - Free 2 Play

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.958
921
243
Då var det dags för ytterligare en Battle Royale release, denna gången är det Respawn som tar sitt Titanfall och gör det till ett Battle Royale. Du får dock klara dig utan Titans, Respawn har valt att inte (just nu iaf) att ha Titans inkluderat i spelet.

Spelet utspelar sig runt 30 år efter Titanfall 2 i ett område kallat Outlands.
Det är 19 lag ala 3 spelare, det vill säga totalt 57 stycken spelare.

Spelet finns att spela redan nu via Origin (Free 2 Play)

Trailern hittar ni nedanför:

Attachments

Last edited:

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
1.878
96
88
Nu verkar Apex komma istället för Titanfall 3. https://www.pcgamesn.com/apex-legends/apex-legends-titanfall-3

Lite tråkigt att vi fick ytterligare ett Battle Royal spel, för det har vi en verkligen brist på och något som spelbranschen skriker efter.
Så jag hoppas att precis som Overwatch vad det som kunde räddas från ett nedlagt Project Titan så hoppas jag att Apex är något de kunde rädda från ett redan nedlagt Titanfall 3 och inte att EA lade ner T3 för att satsa på ett Battle royal med lootboxes för suga några fler kronor från den bankomat som är vi spelare. Kanske så kunde de inte jobba på både T3 och Star Wars Jedi: Fallen Order.

Synd att de Apex saknar lite av de parkour moment som wall running som Titanfall hade men jag hoppas att Apex Legends är bra.

Men den streamas rätt hårt på Twitch så få se om Fortnite får sin konkurrent eller precis som Realm Royale bara är en fluga.

(Ledsen om Ebanon lyckas negga ytterligare en speltråd, är nu doktorand svart i gammal bitter gubbe)

En annan sur gubbe Az från HeelvsBabyface verkligen älskar spelet men inte deras cash shop

Last edited:

Ebanon

Medlem
Destiny 2
Medlem AoC
1.878
96
88
Verkar som jag ev. får erkänna att jag kanske har fel, alla omdömmen har varit övervägande positiva till själva spelet i sig (exkluderar cash shopen). Har inte hört något negativt alls om game play.

Någon som provat det här på forumet? Vad tycker ni?

blueblood

Medlem
Medlem GW2
Destiny 2
425
73
53
Spelade ganska många matcher igår tillsammans med en vän och det var riktigt jäkla roligt. Kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag gillar Apex Legends mycket mer än Blackout. Tempot är riktigt nice, lagom snabba games, tillfälle för strategiska moves men även actionfyllda korridorsfighter :) För min del är PUBG aldeles för långsamt, Fortnite har byggandet som jag inte kommer överens med, Blackout kanske jag inte gett en tillräckligt chans för jag minns inte så mycket mer än att jag inte riktigt gillade spelet.

Har inte haft ett enda frame drop heller, smooth som smör (vilket väl är att förvänta av Source-motorn). Hero abilities känns fräscht och kul, har inte hittat något favorit än utan försöker testa alla.

Movementen ifrån Titanfall är borta, men jag tycker ändå att man känner sig väldigt rörlig med slide, slide-jump och möjlighet att klättra upp ungf två våningar.

Revive är faktiskt också riktigt nice, om en team mate dör så har man chansen att loota deras "badge" och sen ta sig iväg till en respawn beacon (som ofta ligger väldigt ofördelaktigt mitt i det öppna) och respawna sin team mate. De spawnar med endast en pistol, allt annat är borta.

För mig personligen är detta det helt klart bästa Battle Royal-spelet just nu, passar min smak och spelstil perfekt :) Möjligtvis att jag hade föredragit fortnite-grafik, för jag tycker det kan vara svårt att se fienden ibland med mina gamla ögon.

5/7

Molin

Administrator
Medlem
Donator
8.958
921
243
Kul att höra, jag har fått lite samma känsla som dig Blueblood när jag snackat med kollegan.

Det jag tycker är ganska amazing är att Respawn har släppt detta spelet out of nowhere, ingen markandsföring, ingenting och allt bara fungerar. Minst sagt imponerande med tanke på över 1 miljon spelare.

Lerb

Medlem
316
70
78
Körde några rundor igår för första gången. Blev glatt överraskad!

Har spelat mycket PUBG, men ju mer jag spelade ju mer tappade jag intresset. Nu för tiden spelar jag det inte alls. Det är helt enkelt för buggigt, för oslipat... Många matcher som slutar i frustration över spelet, inte motståndet. Däremot har jag spelat Overwatch mer eller mindre stadigt sedan launch och detta spel lånar en hel del från Overwatch med sina hjältar etc. Tror det kan vara därför som jag känner mig lite som "hemma", även om allt är nytt.

Man får väl tillägga att jag öppnade 2st lootboxes, och fick ett epic skin direkt. Hade detta varit PUBG så hade jag väl fått köpa en nyckel först för mina egna hårt förvärvade pengar, och förmodligen fått ett par strumpor och en stråhatt ur lådan... Så lootboxes verkar fungera så som man hoppas och vill.

För mig personligen känns detta som det Battle Royal-spel som jag väntat på :) Riktigt imponerad.

• Like
Reactions: Molin

Elzior

Medlem
Destiny 2
519
209
103
Har nu provat på spelet och måste säga att för min del så gillar jag spelet :)
Dock så suger jag just nu men det vänder väl när man väl lägger ner mer tid på spelet

Draxx

Administrator
Officer GW2
Medlem
Medlem GW2
Donator
3.326
280
183
Testade igår jag med, och absolut, det verkar riktigt nice! Ska köra lite mer ikväll

Verkar bli en hit det här :)

Grymt att det är helt gratis också så vem som helst kan lira

Elzior

Medlem
Destiny 2
519
209
103
Tänkt som sagt bara "Testa" spelet igår och det har nu slutat med att jag har spelet 9 timmar :joy:
Riktigt roligt spel och kommer definitivt fortsätta spela Apex och känner sig någon sugen så släng iväg en invite eller skriv till mig så är jag på !

Måste ju också tillägga att favo karaktären är helt klart Pathfinder