Anthem

Gummibrallan

Medlem
Medlem GW2
Destiny 2
277
47
78
jaha, nu har man spelat nån vecka. Och tråkigt att säga men spelet är trasigt och helt innehållslöst. Ofärdigt. Combaten är amazing och det finns mycket jag gillar.

Men loottable är katastrof, vapen och komponenter är sjukt ogenomtänkt och väldigt obalanserade.
Behövs en fullständig rework på strongholds gällande loot och svårhetsgrad. Finns ju ingen reward att köra längre än MW1. Och att det ione är någon skillnad på loot att köra easy eller hard. Freeplay känns tomt å öde.

Spelet känns sjukt platt när man spelat ett tag. Finns för lite variation. Samma mobs, samma mission, samma stronghold.

Och tittar man på dears roadmap så vettifan om det räcker asså. Uppenbart att spelet är rushat eller så har dom ingen aning

Lerb

Medlem
316
70
78
Jag är beredd att hålla med dig gummibrallan.
Det finns väldigt mycket som går att klaga på med detta spelet, och tyvärr anser jag att det väger över det positiva, rejält.
Nedanstående är personliga åsikter och utan någon inbördes ordning;

• Fort Tarsis är segt som fan och extremt tråkigt att röra sig i. Varför förstaperson? Varför behöver man en Launch Bay för att få hänga lite med polare?
  • Freeplay är dötrist, stor och fin värld men det är på tok för lite med bara 4st spelare per instans. Känns helt dött.
  • Missions är i mina ögon samma sak hela tiden:
- åk till plats 1, skjut på kryp/fulingar
- radiomeddelande, "du måste åka till plats 2 och skjuta på mer kryp"
- "OKEJ" flyger iväg
- skjuter kryp/fulingar på plats 2
- radiomeddelande, "fan vad du är bäst", "tack", "du jag hittade ett ställe till, åk dit"
- "OKEJ" flyger iväg
- radiomeddelande "den här gången måste du stå inom cirkeln/hämta lysande bollar i luften"
- "OKEJ" fixar skiten som de ber om
- radiomeddelande "wow du är verkligen awesome, bra jobbat"
- "tack" uppdrag slut, alternativt repetera några gånger till

• Inga guilds "JO DET KOMMER!" ja men vafan har vi det inte vid RELEASE för? De har utvecklat skiten i 7 år!
  • Ingen chat...
  • Inget system för pings/chatwheel... Går i princip inte att kommunicera, förutom med mikrofon, i ett CO-OP SPEL!
  • Ingen trading
  • Inventory management är horribelt
  • Alla stats (inscriptions) i spelet är så dåligt förklarade att det knappt finns en chans att veta vad man ska söka efter för gear. Finns inte förklarat någonstans! Några exempel:
- Effect +% ????
- Gear + speed ????
- [keybind] + speed ????
- Supply +%Droprate ????
- Combo + targets ????
  • Kan inte sätta waypoints på kartan
  • Kan inte pinga på kartan
  • LOADING SCREENS, ÖVERALLT
  • UI/UX är så uppenbart riktat mot konsol att det nästan är löjligt
Jag är nog lite grumpy idag men detta spelet är för mig personligen en stor fet let-down.
Var det verkligen detta som var tänkt att komma ut på "andra sidan" av 7 års utveckling?

Swindahl

Medlem
Donator
1.227
325
128
Lite mer såhär är det.
Du dödar sista bossen på Tyrant Mine i GM2 och på vägen dit har du fått vita och gröna drops.. bossen droppar 2 epic.....

TBH tycker jag Anthem är roligt fortfarande.
Dock ger jag dem Mars månad ut att fixa till spelet både lootväg, UI-väg och buggar.
Annars så slänger jag Anthem på hyllan, kanske för gott.

• Like
Reactions: stubbkrossen

Sabot

Medlem
Destiny 2
1.039
125
103
Jag har dragit mig lite för att spela det faktiskt. Det är ju förbannat roligt, men det är så jävla mycket som måste fixas just nu... allt det där roliga blir dränkt i buggar och annat skit som måste fungera för att ett sådant spel ska vara värt att lägga tid på. Har inte gett upp på det alls, men... ja, det känns lite som att man måste försöka intala sig att spelet egentligen inte är släppt ännu och bara chilla ett tag till.

Swindahl

Medlem
Donator
1.227
325
128
Det hände en del intressant efter patchen.
Jo det är ett litet steg åt rätt håll. Men det behövs så mycket mer.
Har ännu inte tröttnat på spelet och tycker det är kul fortfarande.
Men sen ska jag tillägga att det enda spelet jag sitter å väntar på är CyberPunk 2077.
Så har faktiskt inget annat jag vill spela atm heller.

Sabot

Medlem
Destiny 2
1.039
125
103
Nä, det är på tok för mycket som måste fixas för att det ska vara roligt att spela det... synd det släpptes så ofärdigt och med trasig loot.

Men apropå hot och ingenting... läste nyss att Kinas EAST-reaktor nådde temperaturer på 100 miljoner grader och bibehöll stabilitet i 10 sekunder i november förra året. Right on, right on....

• Like

Gummibrallan

Medlem
Medlem GW2
Destiny 2
277
47
78
Bioware lyckades laga sönder igen. Har gett upp på denna titel. Just nu iaf. Får se hur det ser ut om 6 mån eller 1 år

Elzior

Medlem
Destiny 2
518
208
103

Men är nåt med spelet som får mig att starta upp det varje dag även om Bioware bara ställer till det helt tiden ....

Lerb

Medlem
316
70
78
Här är en väldigt lång (läs: extremt jävla lång) artikel från Kotaku om utvecklingen av Anthem. Bygger på intervjuer med flertalet anonyma utvecklare som har varit med under resan....
Jag tycker det låter som att Anthem drabbats av EXAKT samma problem som Mass Effect: Andromeda.

Tragiskt! Min gissning är att det är stor risk att Bioware går i graven... Åtminstone delvis. Igen.
Skjuter man sig själv i foten så får man tåla att stå på ett ben. Om man inte redan skjutit sig i den andra foten då...

https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964

• Like