Anthem

Diskussion i 'Andra Spel' startad av Molin, 10 juni 2017.

Tags:
  1. Metaz

Medlem Skribent Medlem Minecraft Crew Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    75
    Trofépoäng:
    88
    Är det bara jag som tycker att det ser ut som ett förbättrat Destiny 2?
    (Har inte kollat på någon annan trailer än den Britney postade igår.)

2. Ebanon

Medlem Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    61
    Trofépoäng:
    88
    Vad jag läst och hört så har det mycket likt spel som Destiny och The Division med att det är en "loot shooter". Vilket fick mig att gå från super-hype när de visa spelet första gången till måttligt intresserad. Är inte så förtjust loot-shooters men jag kommer fortsätta följa spelet i hopp att Bioware tar genre vidare och konventerar mig. Men inget förköp för mig.

Sorry om sur-gubben Ebanon neggar ner hypen.

3. Kimprex

Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    103
    Trofépoäng:
    153
    Tur vi har någon som talar ut och mot hypen iaf ;)

4. Metaz

Medlem Skribent Medlem Minecraft Crew Destiny 2 Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    75
    Trofépoäng:
    88
    Då Destiny 2 inte fångade mig tillräckligt så har jag ingen hype för spel som har samma grundfunktion.

5. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    130
    Trofépoäng:
    68
    Ge mig detta spelet nu tack !

6. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    130
    Trofépoäng:
    68

Demander gillar detta.
  7. Swindahl

Medlem Donator

Mottagna gillanden:
    288
    Trofépoäng:
    128
    Hoppas anthem blir bra även på SP-delen då jag förmodligen kommer köra mycket själv.
    Men som med alla spel nu för tiden.
    Ingen förbokning, speciellt inte från EA.

Snyggt är det ju enasaulänge.

Selkan gillar detta.
  8. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    130
    Trofépoäng:
    68
  9. Arilou

Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    28
    För mig känns det som en oerhörd waste. Alla Bioware's försök att göra sina spel mer Open Worldiga har varit kassa (jämför openworld bitarna i Andromeda med de preskriptade bitarna... )

Så nej, Anthem är jag inte hypad för.

10. Selkan

Medlem Ruthless Arma Milsim Donator

Mottagna gillanden:
    73
    Trofépoäng:
    38

Georg, Emil Borg, Astorika och 1 annan gillar detta.
  11. Ebanon

Medlem Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    61
    Trofépoäng:
    88

Fortfarande inte hype men beta/demot är väl i slutet av månaden, hoppas på höra ngt mer som vinner över mig...för jag vill bli det.
    Hjärtat klappar fortfarande för Bioware trots Andromeda.

Molin gillar detta.
  12. Georg

Georg Administrator
    Ledning Medlem Destiny 2 Medlem AoC

Mottagna gillanden:
    147
    Trofépoäng:
    128
    Haha so true ^^

13. Elzior

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    130
    Trofépoäng:
    68
    När jag väl såg den videon igår så fick jag en känsla i kroppen "Är detta Mass effect andromeda ?" ..
    Tappa faktiskt lite sugen på spelet så väntar till efter release innan jag köper spelet

14. Sinzan

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    33
    En sak dock är att vad många inte förstår är att det finns 2st Bioware :D
    Dom som gjorde mass effect 1 och 2 är dom som också skapat Anthem.
    Samma bolag gjorde även Andromida i 3år för att sedan släppa projektet helt och börja med Anthem. Då Bioware från Canada tog över och beslutade att börja om från noll och göra ett eget Andromida på 2 år :p

Motorn är Frostbite och dom säger sjävla att loot är som Diablo med legendary affixes som påverkar din spelstil eller loadout.
    Det enda som kan gå fel är EA :p

Sen ang preorder... varför skulle man ens vilja köpa detta spel??
    Det ENDA setet at spela headstart nu den 14:e Feb 23:30 är Origin Premier fr 150:-/mån
    Och då ingår ju Anthem Delux pack... man behöver alltså inte köpa spelet alls !

Ozen gillar detta.
  15. Lerb

Medlem Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    37
    Trofépoäng:
    78
    Detta tror jag inte stämmer. Som jag förstått det så var det Bioware Montreal som gjorde hela ME: Andromeda, inte Bioware Edmonton som gjort de tidigare spelen. De gjorde detta för att Edmonton skulle börja arbeta med ett nytt IP (Anthem). Detta var kring 2012, och båda dessa studios är från Kanada.

De hade däremot en massa problematik mellan sig, med game directors som var inne och petade, och även slutade mitt under utvecklingen av spelet (vilket var ca 2 år innan spelet släpptes, och resulterade i att de ändrade inriktning på väldigt många punkter och tog ett stort steg tillbaka i utvecklingen).

Det hjälpte ju inte heller att de till slut var 3 (?) Bioware-studios som jobbade på ME: Andromeda, och även en hög med andra studios som hjälpte med diverse saker.

Min syn på saken är att Bioware fuckade upp sig själva, fullständigt. EA fuckade även upp Bioware hårt genom att tvinga på dem Frostbite-motorn som inte på något vis var lätt att få ihop för ett 3:e persons RPG.

Älskade Mass Effekt 1-3 (förutom slutet i... ja ni vet) och kan fortfarande känna sorg över att Andromeda sög så hårt, och att serien förmodligen är död för all framtid... Men jag tror det är orättvist att beskylla en av Biowares studios för misslyckandet, då jag tror att det var mer av ett ledningsproblem hos hela Bioware.

Edit: Här är en bra recap på hur allt med Andromeda gick åt helvete:

Elzior gillar detta.
  16. Sinzan

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    33
    Just fan jag tänkte på Texas studion i Austin..

Ne det jag menar e att ja Montreal gjorde hela själv.. efter rebuilden
    Men dom första åren så hjälptes ju Mont och Ed studion åts för att bygga om Frostbite från det Dragon Age hade gjort.
    Efter det så gick dom ju över till nytt IP Anthem och då gjorde Montreal om hela Andromeda från grunden typ.
    Så självklart är det ju ett lednings beslut att scrapa hela skiten och bygga om på väldigt kort tid :p

Håller med MA1-3 va awesome favoriterna e ju fortfarande 1 och 2.
    3 an va ju utan deras lead writer som kom tbax nu och skrev storyn i Anthem

Så detta kan bli hur bra som helst om EA inte sabbar det "igen" haha

EDIT: Hitta denna video tror jag har blivit miss informed :p
    Verkar som ED studion va rätt upptagna då Anthem redan va in dev när Andromeda startades

#56 Sinzan, 15 januari 2019 kl 19:56
    Last edited: 15 januari 2019 kl 20:06
    Astorika, Lerb och Ozen gillar detta.
  17. Gummibrallan

Medlem Medlem GW2 Destiny 2

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    73
    Vet inte om jag är varm eller kall inför anthem.
    EA har gjort bort en gång för mycket för att jag ens vill titta åt deras håll.
    Men så är tanken där Tänk om...det faktiskt är bra.
    Köper man det så sitter man väl bara där och väntar på käftsmällen, som kommer förr eller senare. Det är trots allt förutsägbara EA vi snackar om

18. Lerb

Medlem Donator RuthSub

Mottagna gillanden:
    37
    Trofépoäng:
    78
    Jag har hållit stort avstånd till Anthem ända fram tills förra veckan ungefär, då jag började kolla lite videos osv, för att se vad det handlade om. Detta på grund av mitt innerliga förakt mot EA enbart.

Men, ju mer jag ser ju mer växer känslan i mig att det här spelet kanske, kanske, kanske har mer Bioware än EA i sig. Vilket är bra, då jag har hopp om Bioware trots floppen med ME Andromeda. Någonstans i mig vill någonting nu ändå att detta ska vara årtiondets mest lyckade återhämtning (Både för Bioware och EA) i spelvärlden... Vilken grej det hade varit!

Återstår att se, men jag har gått från att totalt ignorera spelet till att känna mig lite försiktigt varm inombords, så vem vet...

19. Sinzan

Medlem Medlem GW2

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    33
    Som sagt va köp inte ! :D

Skaffa origin premier för 149kr så får man ju spela en månad med Digital Delux. Och även headstart en vecka före. 14:e Feb 23:30
    Är det bra.. fine då köper man spelet o säger upp premier.. annars har det bara kostat 149 kr :)

Så hade jag planerat att göra iaf.. funkade fin fint på BFV floppen

blueblood och Lerb gillar detta.
  20. Sabot

Medlem Destiny 2

Mottagna gillanden:
    105
    Trofépoäng:
    103
    Det man är rädd för är ju att EA ger Anthem samma behandling som Destiny fick av Activision. För gillar man Destiny så kommer man gilla detta... tror inte det är något snack om den saken faktiskt. Problemen kom ju när utvecklarna inte fick fokusera på att göra nytt content utan det skulle ut mer och mer loot boxes och sånt bara för att Activision behövde tjäna mer pengar på det... enligt dem iaf -- och det har vi ju sett hur det gått med det nu när Bungie tog Destiny IP:t och stack. Så får BioWare göra sitt så kommer detta bli kanoners!

Dela sidan

1. (Tråkigt GDPR meddelande) Den här sidan använder cookies.
    Genom att fortsätta använda denna sajt godkänner du användandet av dessa.
    Stäng notis