Albion Online

24 augusti 2011
9.056
963
243
Jäkligt tråkigt att höra, som sagt, många spel idag som varken lever upp till förväntningarna eller för den delen ändrar fokus på helt fel saker och tar bort original charmen...

28 september 2012
1.097
149
128
Laddade ner Albion igår, tänkte ge det ett till försök ikväll! Det är ju ett sjukt mysigt spel trots allt, jag VILL verkligen tycka om det :p

• Like
Reactions: Zychoo
2 oktober 2011
2.403
158
128
Fastnade aldrig i betan, men kan ju ha gjort något nu som gör att man fastnar för det mer. Men fullt upp med Divinity 2 nu så kommer inte ha tid med något annat framöver ^^

19 januari 2014
89
5
53
Laddade ner Albion igår, tänkte ge det ett till försök ikväll! Det är ju ett sjukt mysigt spel trots allt, jag VILL verkligen tycka om det :p

Håller med dig till fullo!
Hela viben är perfekt egentligen...
Är bara att det blivit ett GvG-moba typ.
Men ska efter nästa patch ge det en årlig chans till! Även om jag tyvärr tvivlar.
Är ute å jobbar mkt, så behöver nått för hotell kvällarna på laptopen haha :)

Ingame name?

19 januari 2014
89
5
53
Tjo Ruthless

Vae..
Fått lite sug att prova Albion igen.
Vart inne en snabbis och kollat,
Verkar som dom ändrat lite vapen etc
så balanseringen verkar gå framåt iaf!

Tänkte mest kolla om det var nån mer
som satt i samma tankar?
Går ju, men är inte lika roligt solo.
Jag har ingen aning om vad som hänt
eller vad som kan väntas av spelet idag,
Är mer att jag bara vill testa igen...
Sen om man stannar eller inte,
det får helt enkelt tiden utvisa! (och spelet lol)

25 januari 2018
6
0
6
Jag skulle kunna tänka mig att ge Albion ett nytt försök, var ett ganska bra tag sen jag körde det men just då fanns det inte mycket mer att göra än att hugga träd.

19 januari 2014
89
5
53
Jag skulle kunna tänka mig att ge Albion ett nytt försök, var ett ganska bra tag sen jag körde det men just då fanns det inte mycket mer att göra än att hugga träd.
Haha nä, va jävligt överbefolkat vid launch :p
Har varit inne endel, men inte gjort nått direkt seriöst än.. Kort lite expeditions, lite arena, lite farming å typ, allt solo sofar. Dom ändrat mkt vapen å Armor så håller på kika på vad fan man ska lira igen haha
Men tycker gameplayet är rätt bra ändå..
Bara man tar det för vad det är, vilket är ett MMOSandboxMOBA egentligen. "Vi" hoppades ju på större fokus på trading å små städer etc etc, men tog huven annan vändning, och det va ju en av sakerna som gjorde en lite off, men som sagt,annars e det nog inte så dåligt ändå! Tycker helt klart det e vart att testa igen, med rätt förutsättningar då bara :)

9 augusti 2014
281
49
78
Hur känns albion nu då när ni spelat lite? Finns det mer att göra. Är det värt att ladda ner igen å prova?
Är i en liten speltorka då spel jag tänkt spela inte levererar

2 oktober 2011
2.403
158
128
Vi
Har och kört warframe till å från. Men kom aldrig riktigt in igen. På PC har jag inte kommit så långt än heller. Fortfarande planeter å låsa upp. tråkigt å spela själv :p
vi är några stycken som kör nu så du kan köra med oss ^^

19 januari 2014
89
5
53
Haha va fan, sluta hijacka min Albion tråd :p

(Jag aldrig heller kommit in i WF, snyggt, men tycker det är för rörigt... Och spelat mkt solo å med randoms, men tycker inte det blir nån co-op av det hela..)

Anyhow @Gummibrallan , jag tycker nog att albion har sats sig lite, och fått mer "content"! Men som sagt, jag inte spelat så mkt och är mer eller mindre själv, så pve å pvp roaming blir lite jävligt :p nästa patch kommer mkt pve saker, då pvp sidan är ganska "färdig".
Men hela grundkonceptet är ju fortfarande mer ett mmo-sandbox-moba, än det "trading-game" man blev på såld i början av betan! Men om man bara accepterar det så är det nog i grund å botten ett bra spel asså! :D

Heter Zych00 i albion, så vore kul påse om man kubdakfå ihop lite folk för både pve å pvp content testing! För å se om det är nått att ha nu när det satt sig lite!

9 augusti 2014
281
49
78
Ja sorry för hijackingen. Mjo, wf e väl coolt så, men för mycket diablo style för min smak. Önskar där fanns mer instancer, raids, bossar etc..

Back on track. Kanske tanker ner albion igen å testar. Funderar fortfarande om det är värt det. Ska läsa på lite mer först

• Like
Reactions: Zychoo
19 januari 2014
89
5
53
Ja sorry för hijackingen. Mjo, wf e väl coolt så, men för mycket diablo style för min smak. Önskar där fanns mer instancer, raids, bossar etc..

Back on track. Kanske tanker ner albion igen å testar. Funderar fortfarande om det är värt det. Ska läsa på lite mer först
Hehe its cool! :)
ah känner samma där om WF.
Vill hitta nått bra team baserat mmo,
Som inte är i "WoW stilen"...
Därför jag vill att Albion ska/skulle va bra... Men som sagt, vet inte :p

23 februari 2015
82
3
33
Någon som spelar Albion i dagsläget? Började lira igår och kom verkligen in i det. Svinkul!

9 augusti 2014
281
49
78
Var på väg att testa det igen men blev inget. AO var väl ok, men kändes lite klaustrofobiskt med dessa pyttesmå kartor.
Är lite "all over the place" med spel nu, försöker hitta ett halmstrå att hålla fast vid tills något riktigt bra kommer ut. Känns som spelvärlden genomgår en apokalyptiskt undergång med all skit som kommer ut :D

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.887
Medlemmar
8.417
Senaste medlem
Razze

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
34