Albion Online

19 januari 2014
89
5
53
Vart är alla från Ruthless då? Väldigt tomt i guildet! :p
Jag ska försöka gibba så mkt som möjligt i påsk är nog tanken! Med start från lördag!
(och lite strö timmar här å där :) )

Måste lösa alliancen med, så jag kan switcha guild.

19 januari 2014
89
5
53
Tjo!

Idag onsdag 7 juni kommer release patchen "Hector" till Albion Online!

https://albiononline.com/en/update/Hector

Ingen wipe kommer att göras än, då dom vill testa lite endgame stuff först.

Så efter idag är det en väldigt god tid att logga in å kika runt!

En wipe kommer ske innan launch som är om en månad, för att testa tutorial delen å allt annat newbie stuff, när detta blir vet jag ej dock, antagligen precis före launch.

Så fan det ska va regna i 4 dagar nu, kom in å häng lite, inte sett nån ruthless på väldigt länge! :p

• Like
Reactions: iShot
28 september 2012
1.097
149
128
Tjo!

Idag onsdag 7 juni kommer release patchen "Hector" till Albion Online!

https://albiononline.com/en/update/Hector

Ingen wipe kommer att göras än, då dom vill testa lite endgame stuff först.

Så efter idag är det en väldigt god tid att logga in å kika runt!

En wipe kommer ske innan launch som är om en månad, för att testa tutorial delen å allt annat newbie stuff, när detta blir vet jag ej dock, antagligen precis före launch.

Så fan det ska va regna i 4 dagar nu, kom in å häng lite, inte sett nån ruthless på väldigt länge! :p
Nice! Tack för infon!
Ja jag tar det väldigt lugnt med Albion just nu iom att det kommer att wipas vid release, för om jag spelar för mycket och känner mig själv rätt så kommer jag inte ha orken att göra om allt ;) Men när det är släppt kommer jag att spela!

19 januari 2014
89
5
53
Nice! Tack för infon!
Ja jag tar det väldigt lugnt med Albion just nu iom att det kommer att wipas vid release, för om jag spelar för mycket och känner mig själv rätt så kommer jag inte ha orken att göra om allt ;) Men när det är släppt kommer jag att spela!
Förstår hur du tänker!
En annan som "måste" theorycrafta å testa en jävla massa innan man kan bestämma sig för nått, så är lite pre-time guld värt :p

30 maj 2014
235
12
43
Efter som Ruthless inte verkar vara så aktiva i Albion och verkar vara rätt få så joinar jag Aesir Gaming på denna. Dom är riktigt många redan och tror det kan bli roligare om man är flera. Vi från Ruthless är säkert varmt välkomna dit.

30 maj 2014
235
12
43
Pratat med deras GM och det är helt okey att joina dem. Vi har spelat tillsammans förut och dom är riktigt trevliga.

• Like
Reactions: Zeddios
19 januari 2014
89
5
53
Tjo!
Va en liten hype där ett tag,
men tror det svalna för många.

Jag har dock Epic start idag!
Så kommer lira

Skulle tagit upp det har med Guild innan,
Men tyvärr inte blivit så...

Ja har joinat och spelat ett gäng ett tag nu
"Spectral Consortium"
Är ett EU gille med dansk GM.
Dom va på Ledgendary realeasen igår,
Och verkar gått jäkligt bra!

Det är ett bra gäng med bra mål inom Albion med bra långtids syner!

Precis som innan har jag pratat in alla som vill joina från Ruthless!
Skulle vi mot förmodan bli en jäkla massa
Så kan vi skapa eget och ingå i en allians.

Kommer idag heter "Zych00" ingame, så ba dra pm!

https://forum.albiononline.com/index.php/Thread/56374-Spectral-Consortium-is-recruiting/?postID=554762&highlight=Spectral#post554762

29 april 2014
21
0
26
Shit här är ju en hel del som verkar spela?? Hur många är inne? Själv har man redan skapat egen guild och uppgraderat island till T2.

Var igång o startade i går med legendary spelarna ^^

Mitt nick ingame är Zoki

30 maj 2014
235
12
43
Sitter med aesir, de är dryga 50 pers atm. Guild island lvl 4 tror jag så går frammåt :D

14 februari 2016
26
3
3
Har själv börjat spela lite, rätt skoj men väldigt grindigt:) tier4 i gathering, tier 4 caster gear, nickar Blirre ingame atm:) med i nån liten guild bara just nu som hjälper med lite info om att få in cash.

• Like
Reactions: Zychoo
19 januari 2014
89
5
53
Jag spelade en del beta och vid releasen, men ju mer jag spelade, ju mer tycker jag dom gått ifrån sin grundtanke med spelet..

Verkar va mer än jag som tyckt så, då varan rätt långt gångna guild nu tackar för sig då för många hoppat av.

Vet inte om jag kommer fortsätta, tycker det dock e sjukt trist då det hade en sån potential!
Vad jag vet så är detta one of a kind game ändå, med många blandade spelstilar..
Så inget fel på spelet så.. Gillar verkligen att kunna köra precis som man vill med builds och så! (speciellt som en theorycraft nörd som man är)
Men finns väldigt lite långtidsplan å mål nu när allt e centrerar runt 5 stora städer etc.

Mycket trist må ja säga! Men kanske får ge det ett försök till efter semestern...

Vet att nån här hade gjort en egen guild, om den lever då så skulle det kunna va en sån sak som gör att man kan fortsätta isf.

24 augusti 2011
9.056
963
243
Tråkigt att höra, allt för många spel som verkar gå i den riktning nu för tiden :/

28 september 2012
1.097
149
128
Albion är ju roligt, det är inte det. Men om man ska orka fortsätta spela måste man ha ett gäng att spela med, blir väldigt fort tråkigt om man är ensam.

19 januari 2014
89
5
53
Albion är ju roligt, det är inte det. Men om man ska orka fortsätta spela måste man ha ett gäng att spela med, blir väldigt fort tråkigt om man är ensam.

Ah nä precis så är det..
Jag har ju inte provat outlands,
Och skulle väl vara det isf...

Men tror det lider av samma sak,
Då dom slängde in portaler i storstan
för att lätt kunna ta sig överallt...
Det va ju Precis tvärtom om mot hur grund
tanken med spelet var.
Så hela det här med att transportera resorces mellan småställen och så, är helt gone tack vare att det hela bara blivit en stor öppen moba av allt istället.

Blir lite sur faktiskt under skrivandet när jag tänker på hur "bra" det va i första betan jag va med i, till skillnad mot releasen...
Och balans ändringar etc går alltid att göra,
Men att ändra tillbaka grundpelare e fan för sent...
Och så varnade dom blivit på forumen...

Jaja i guess.

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.887
Medlemmar
8.417
Senaste medlem
Razze

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
14