Albion Online

28 augusti 2014
383
0
41
Tjenare!
Albion Online är ett ganska känt uppkommande Sandbox MMO, Player Driven economy o.s.v.
Det verkar även vara väldigt viktigt att lira med andra för att ta över områden och kontrollera dessa.
Jag undrar bara om det finns folk från Ruthless som är sugna på att börja när det väl kommer ut?

https://www.youtube.com/watch?v=HSZpze0TZHk

30 maj 2014
235
12
43
SV: Albion Online

Jag är sugen om det blir många som lirar. Funderar på om det är värt att skaffa så man kan lira closed beta. Dock har de haft så att deras betas bara är öppna ca 1 månad i taget. Men det verkar vara en längre Beta period nu ( sedan den 25 november ).

Undrar om det är värt att köpa och testa. :S

1 april 2017
30
2
23
Tjo gott folk, jag har precis börjat spela Albion Online. Är de någon mer som gör de så skicka gärna ett pm lr nåt.

3 juli 2013
281
37
73
Jag har kollat in det lite, kan nog bli ett köp. Någon som har tips till en nybörjare i spelet?

1 april 2017
30
2
23
Jag har kollat in det lite, kan nog bli ett köp. Någon som har tips till en nybörjare i spelet?
Har spelat några timmar nu, och kan säga att de va rätt lätt att komma in i och förstå. De är ju trots allt ett sandbox spel, så du väljer ju själv vad du vill göra. Men de hela går ut på att förbättra din karaktär, sen i vilken ordning du gör de i spelar ingen roll. :)

3 juli 2013
281
37
73
Vilka här spelar då? Jag började lite idag och det hade ju varit roligt om vi kunde samlas i en guild, oavsett om det är Ruthless egna eller någon annans :)

3 juli 2013
281
37
73
Jag nickar Astorika. Jag har inte hunnit spela så mycket än men det lilla jag kört har varit väldigt roligt :)

19 januari 2014
89
5
53
Tjenare alla!

Jag inte gjort mycke väsen sen ruthless WildStar era, men blev väldigt nöjd när jag idag av okänd anledning gick in här igen och såg att ni pratar om Albion Online!

Jag följt det under lång tid, och varit med i senaste 2 beta's, men är som sagt inget solo spel! Jag nickar Zychoo och är väldigt gärna med att dra igång något!

30 maj 2014
235
12
43
Verkar ju vara en del intresserade. Har haft ett vakande öga på albion. Ska vi skapa en Ruthless guild och fixa med ts? :D
Om så, har vi någon som orkar ta på sig ansvar? :p

23 februari 2015
82
3
33
Jag är gärna med och lirar nu när det finns ett svenskt gäng som e sugna, heter BerraStjertner in game!

19 januari 2014
89
5
53
Fan va trevligt!
Har lagt till en del ingame, får se när vi är online samtidigt!

Jag står precis i bytet från en "död"-start guild till en bra mkt större och aktiv.
Jag tänker mig nu när jag fått in en fot där, så kanske man hade kunnat göra en alliance med dom, och ha vårat eget under dessa. Tror det kan va bra att fixa lite kontakter med folk inför releasen.

Och då kan vi även leka med vårt eget gille och känna på det lite etc etc.

Vet inte om jag gibbar mkt nog för att hålla i en guild, men jag kan stå för lite kontakter så här i starten om det skulle behövas :)

1 april 2017
30
2
23
Detta börjar ju låta riktigt bra!

Jag kan nog vara med och styra lite som en officer lr något men huvudledare för guilden har jag nog inte orken för. Har haft 2 egna guilder i wow så har lite erfarenhet iaf. ;)

• Like
Reactions: Zychoo

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
19.887
Medlemmar
8.417
Senaste medlem
Razze

Online statistics

Medlemmar online
0
Besökare online
33