Återkommande spelkvällar!

groolay 6 april 2017

Tags:
?

Vilket spel?

Poll closed 17 april 2017.
  1. Warcraft 3

4 röst(er)
    40,0%
  2. Heroes of the Storm

1 röst(er)
    10,0%
  3. Diablo 3

1 röst(er)
    10,0%
  4. Overwatch

7 röst(er)
    70,0%
  5. Starcraft 2

1 röst(er)
    10,0%
  6. Hearthstone

2 röst(er)
    20,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. groolay

groolay Skribent Medlem

294
    4
    38

Det har funnits ett intresse för lite mera återkommande aktiviteter inom Ruthless, så vi levererar!

För er medlemmar som fortfarande inte varit med i Ruthless så länge ännu, och undrar vad jag är för tomte kan läsa en ny och uppdaterad presentation om mig här.

Det har länge funnits planer om att arrangera lite mera återkommande mindre events inom Ruthless, såsom spelkvällar, turneringar, rollspel och dyl. Men det har väl aldrig riktigt blivit av. Förrän nu. Jag har tagit på mig uppgiften att styra upp lite spelkvällar och annat skoj där intresset finns, och detta kommer vara min huvudsakliga syssla här i Ruthless.

Självaste syftet med att allt detta är att bygga större broar och mer gemensam mark mellan alla spelgrupper. Få chansen att spela med folk man i normala fall aldrig skulle ha gjort. Och framför allt, ha roligt!
    Det som ligger på schemat just nu är att främst anordna spelkvällar samt lite tävlingar och turneringar. I vilka spel? ja, det bestämmer ni. Jag kommer att försöka lyssna/läsa runt och se i vilka spel intresset skulle kunna finnas. Men du får mer än gärna dela med dig av dina egna idéer och tankar, antingen här i forumet eller direkt till mig via PM. Du kanske till och med skulle vilja hålla i något själv? tveka inte och haffa tag i mig!

Och allt kommer självklart vara öppet för alla, även folk utanför Ruthless! så se till att skyffla in dina vänner i värmen på vår TS, och låt dem själva få se vilka trevliga typer vi kan vara!

Den första spelkvällen
    Omröstningen avslutas den 15e April 16e April
    *edit* Omröstningens slutdatum har flyttats fram till den 16e April istället för den 15e */edit*
    Spelkvällen är flyttad fram tills den 29e april 19.00 (lördag)

Jag tänkte köra en liten mjukstart med en vanlig spelkväll. Jag har bollat med några idéer och bestämde mig för att göra en liten omröstning. Första spelkvällen så låter jag er medlemmar rösta fram från ett urval av spel från Blizzard! spelet som får flest röster, kommer ligga i fokus för denna spelkväll.

Spelen nedanför är de spelen som ligger på agendan för nästa spelkväll. Rösta på ett eller två spel du skulle vilja ha!
    Spelet med flest röster kommer att bli det vi kör på.

En mera detaljerad planering kommer göras efter röstningen

Warcraft 3
    Antingen så kommer vi köra några classic maps, eller custom maps. Vilka custom maps etc, kommer röstas fram under självaste spelkvällen!

Heroes of the Storm
    Mjukstart, kör någon/några matcher och går sedan över till någon form av turnering om vi blir tillräckligt många.

Diablo 3
    Speedruns! låt oss tävla om vem som dödar flest demoner på så kort tid som möjligt!

Overwatch
    Den som lyckas lära Groolay att träffa dendära rumpnissen Tracer vinner. Eller helt enkelt träffa något över huvud taget.

Starcraft 2
    Mjukstart med några uppvärmning matcher, och helt beroende på antalet deltagande, så kör vi 1v1 eller 5v5 turnering.

Hearthstone
    I stället för att sitta runt ett bord, sitter vi i TS. Istället för Magic eller annan fysisk kortlek, så kör vi Hearthstone. Vi kör några matcher mellan varandra medans vi jämför vem som har de bästa korten.
    Finns intresset kör vi även någon form av turnering här!

Tänk på att detta är ett återkommande event, med olika spel/tema varje gång. Har du någon annat spel du skulle vilja se i en spelkväll? Skicka iväg ett PM till Groolay, eller skriv här i tråden!

Last edited: 22 april 2017
    Britney gillar detta.
  2. Britney

Britney Administrator Ledning Community Manager Medlem Destiny 2

6.950
    85
    178
    Kul! Ser fram emot lite mer respons dock, vi har hört från sektionsledare att det har varit intresse för spelkvällar. Här är chansen att kunna hjälpa till samt påverka hur det ska formas :)

groolay gillar detta.
  3. Zita

Zita Medlem Minecraft Medlem Destiny 2

105
    2
    63
    Jag vill se lite gmod spelkvällar, finns ju en massa olika roliga gamemodes där e.g: Trouble in Terrorist Town, Prop Hunt, Murder, Deathrun, Minigames etc. :D

4. groolay

groolay Skribent Medlem

294
    4
    38
    Flera som önskar detta. Måste lära mig lite gmod först dock. Aldrig ens startat spelet xD

5. groolay

groolay Skribent Medlem

294
    4
    38
    Röstingen är avslutad. Overwatch it is!

Jag kommer under veckan försöka sitta och planera fram en plan. Har någon ett förslag/önskemål om hur spelkvällen ska se ut, skriv gärna här, eller skicka pm! :)

Dela sidan