Åsikter om Necro

12 oktober 2011
1.524
0
76
Skriv era erfarenheter ni har haft med denna klass här; vad ni tyckte, hur var den i PvP/PvE, hade den simpla (/enkla) game mechanics eller var den alldeles för komplicerad (som elementalisten :p ).

------------------------------

Efter att jag hade testat warriorn som jag älskade, elementalisten som jag var neutral mot (den var bra men kände att vissa attunements var onödiga) och mesmer som jag inte förstod någonting av så beslöt jag mig för att testa Necromancern.

Jag valde Human eftersom det var den rasen jag bara testat en gång tidigare.
Jag klarade de första questen galant, var lite missnöjd med att man började med en kniv och inte en stav (men men).
Fortsatte till det första området efter det med min kniv och mitt warhorn, jag märkte snabbt (väldigt snabbt) att jag klarade av quests och dynamic events mycket enklare med min Necro än med min Elementalist. Troligtvis pga alla Life Steal spells man hade med Kniv + Warhorn combo'n, men också med formen Death Shroud som låste upp nya attacker och gav mig en annan life bar (Life Force, den fylls på när jag dödar mobs i min vanliga skepnad eller med vissa attacker i Death Shroud).
Detta gjorde mig nästan ostoppbar (dog 1 gång under hela mitt gameplay).

Jag älskade mina minions och att man använde dem för att hela sig istället för att bara casta en heal.
PvP var enkelt med min axe + warhorn combo, det är imo den bästa för överlevnad.

Ja, det är allt jag kommer ihåg från betat (blev lite kort också, kanske fyller på mera imorgon). Får köra lite mer med henne nästa beta weekend (och hoppas att den är under en mer passande helg ^^)

10 oktober 2011
3.353
304
183
SV: Åsikter om Necro

Trevligt att läsa! Skall testa Necro på måndag :)

2 oktober 2011
647
5
58

Jag började spela necro, kändes onekligen som en riktigt ball klass med RIKTIGT bra dps! Lite småheals på sig själv genom skills och den flygande hjärnan gör ju att questandet går så satans mkt smidigare också. Enda jag väl inte var överens med var rangen på saker och ting - varför man kan fräsa på på avstånd med en yxa vet jag inte riktigt...

2 oktober 2011
2.403
158
128

Kommer köra necro som main när spelet kommer. Grymt rolig klass efter som det finns så många olika sätt att spela den på.

Jag är ett stort fan av dots så efter jag lyckats lista ut att om jag körde med stav så skulle jag få dots sprang jag till första bästa vendor och köpte en. ^^ Det som var det intressanta var att det var inte som i wow där du lägger en dot och sen byter target, utan man läger stora cirklar på marken som skadar och dotar fiender när dem går i dem. Sen kör jag även med antingen kniv/warhorn eller Scepter/focus. Grymt skönt att kunna få lifesteall med kniven, och också bra närstrids dps med sceptern.

30 maj 2012
498
0
41

Spelade en hel del necromancer under BWE1 och lite under BWE2. Vad jag kom fram till:

* Stark supporter
* Stark cond. dmg-tanky
* Stark cond. dmg (mer squishy, mer dmg)
* Inte alls så stark burster/glass-cannon.

Detta är i PvP, om ni har några frågor runt abilities etc så bara fråga på, testade de flesta buildsen (btw, minion speccet är inte så starkt... minionsen rör sig som de vill och inte som du vill (är meningen, men inte så bra i sPvP) <-- de har dock sagt att de skall improve dem)

4 juli 2012
7
0
26

hittills har jag väl inget ont att säga om klassen, lirade necro lite under sista dagen på BWE1 samt ett stresstest. Verkar kötta på ordentligt i PvP dock så är det relativt lätt att bli av med cond's om man vet hur man gör.

Får bli en hel del necro-experimenterande nästa helg. Vet inte heller 100% om jag ska köra necro eller inte :'(

30 maj 2012
498
0
41

Dalleh skrev:
hittills har jag väl inget ont att säga om klassen, lirade necro lite under sista dagen på BWE1 samt ett stresstest. Verkar kötta på ordentligt i PvP dock så är det relativt lätt att bli av med cond's om man vet hur man gör.

Får bli en hel del necro-experimenterande nästa helg. Vet inte heller 100% om jag ska köra necro eller inte :'(

Kände exakt samma, gillar också deras Wells som supporter. Men bestämt mig för att antingen köra
* Ranger
* Thief
* Ele
* Engineer
som main... men jag älskar också necro, guardian, warrior o mesmer... :'<

12 oktober 2011
2.008
0
76

Haha Lunde.. Du vill alltså lira alla klasser.
Bestäm dig bara för i vilken ordning du skall lira dom.. även jag kommer göra samma sak.

Men tänkte starta med Guardian först, sen elementalist,warrior osv.. måste spela alla gubbar..

30 maj 2012
498
0
41

Healium skrev:
Haha Lunde.. Du vill alltså lira alla klasser.
Bestäm dig bara för i vilken ordning du skall lira dom.. även jag kommer göra samma sak.

Men tänkte starta med Guardian först, sen elementalist,warrior osv.. måste spela alla gubbar..

Mmmhm, ArenaNet kommer dra in litta pengar på extra character slots av mig och många andra ;)
Listade top 4, får testa mer denna BWE.
Ranger är skoj, men deras pet är för sega i reaktioner etc... Så känns lite "nja" om inte det blir buffat :p

12 oktober 2011
1.524
0
76

buffat? du vill ha en klass med störst range och ett "bra" pet? :p :p

30 maj 2012
498
0
41

Empha skrev:
buffat? du vill ha en klass med störst range och ett "bra" pet? :p :p

Sorry, jag menar AI't måste bli improved.. Blev lite fel när jag skrev det där ;)

Om Ruthless

Ruthless är en spelgemenskap där vi helt enkelt spelar spel tillsammans. Vi är uppdelade i olika spelsektioner som du hittar under fliken Våra spel, vi har även en allmän sektion för diverse spel som inte kräver någon speciell struktur. Vårt huvudfokus är att vara en plattform för svensktalande spelare där man kan hitta nya vänner att spela med. Utöver vår online-verksamhet så försöker vi även att träffas ett par gånger per år.

Forum statistics

Threads
20.265
Medlemmar
8.687
Senaste medlem
Adooph

Online statistics

Medlemmar online
1
Besökare online
18